Gabz Skrevet September 30, 2017 Forfatter Share Skrevet September 30, 2017 Jepp, tror jeg og Lagt ut interiør og motor på Finn allerede og får jeg interesse på det så er ballen rullende, i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 3, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2017 Da var E28 levert til vinterlagring Kompis stilte med bilhenger og trekkbil, så da var det smal sak. Innom bensinstasjonen på veien og fylle for å unngå kondens i tank under lagring. Også parkert inn i varmen med godt selskap Neste på planen nå er å få fikset ferdig MX5, EU-godkjenne den også skal den også få stå her sammen med E28. Tenker å begynne litt morgen om været tillater det. Da blir det i minste fall på med originalt ratt, originale lykter osv. Så må jeg få tatt bremserørene snart også. Thundercoil, Runey og BjornarHS reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 4, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2017 Fått tatt en økt på MX5'en idag i forbindelse med EU. Regner med dere tåler en Mazda-oppdatering blant alt det tyske her Begynte med rattet som skulle byttes til originalt igjen. Så var det lyktene som ikke var godkjent og også måtte byttes til originale. Underveis: 50/50: Gikk dermed fra dette: Til dette: Så var det park-/blinklysene sin tur, så da var det ut med dem. Har vært koblet motsatt på denne bilen med blink- og parklys, så parklysene hadde en oransj reflektor inni der og lyste gult med gule LED-pærer. Disse måtte da være hvite. Ettersom selve lykten er oransje innvendig i de store delene fra før måtte jeg koble om kablene, slik at jeg fikk blinklys i de store og park i de små. Så byttet jeg bare til hvite pærer i de ytterste som da ble parklys. Tok med kablene inn: Fjernet krympestrømpene: Og koblet om slik at det ble som jeg ønsket. Testet de, teipet godt rundt med elektroteip (skal av igjen og kobles tilbake etter EU uansett) og monterte de tilbake Har også vært og fått kjøpt nytt belte til førersiden ettersom mitt har en rift. Bytter dette ASAP, muligens i morgen. Så nå har EU-listen minket betraktelig Bare beltet og bremserørene igjen nå. Har fått pris fra verksted på bremserørene, gjenstår bare å få ordnet med transport.. Thundercoil og Skulebollen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet Oktober 4, 2017 Share Skrevet Oktober 4, 2017 Bruker du det verkstedet på drømtorp til fix på MX5'en? (nevner ikke navn på stedet ) Fornøyd med arbeidet de leverer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 4, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2017 Ikke denne gangen, ettersom jeg fikk pristilbud fra en sjappe på Kjeller som var halve prisen av hva gutta på Drømtorp skulle ha, så skal prøve å få ordnet transport dit først. Men bruker han på Drømtorp om det er andre småting jeg ikke har tid/ork til å ordne selv. God service og hjelpsom fyr, så er fornøyd så langt, ja Men har ikke fått tatt noen store reperasjoner der, så kan ikke si noe rundt det. Kun skifte av bremsevæske og slikt jeg har fått tatt hos dem. fxslin reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 5, 2017 Share Skrevet Oktober 5, 2017 23 timer siden, Gabz skrev: Gikk dermed fra dette: Til dette: Personlig liker jeg MX-5 best med de originale femi-lyktene, men sier ikke nei takk til den lave varianten heller. And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 5, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2017 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet Oktober 6, 2017 Share Skrevet Oktober 6, 2017 On 10/4/2017 at 23.55, Gabz skrev: Ikke denne gangen, ettersom jeg fikk pristilbud fra en sjappe på Kjeller som var halve prisen av hva gutta på Drømtorp skulle ha, så skal prøve å få ordnet transport dit først. Men bruker han på Drømtorp om det er andre småting jeg ikke har tid/ork til å ordne selv. God service og hjelpsom fyr, så er fornøyd så langt, ja Men har ikke fått tatt noen store reperasjoner der, så kan ikke si noe rundt det. Kun skifte av bremsevæske og slikt jeg har fått tatt hos dem. Jeg har vært ganske fornøyd med han på drømtorp. Opplever han som genuint interssert i prosjektene mine og han virkelig "slipper det han har i hendene" når jeg kommer med mine biler. Liker at jeg kan diskutere problemene/utfordringene mine med han/ansatte og at de er ærlige på om jeg gjør noe dumt Så ganske fornøyd selv, selvom det har vært noen småting nå og da å pirke på. Men opplever han som en skikkelig INDY Kan du PM'e meg navnet på den du bruker på Kjeller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 6, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2017 Nettopp det. Har gjentatte ganger fått ekstra god service der som jeg neppe hadde fått andre steder. Presset meg inn i tidsskjemaet når jeg hadde hasteproblem, lånt meg verktøy etc. Hyggelig kar uten tvil Yes, sender deg en PM. fxslin reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 6, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2017 MX5'ens vei til EU-godkjenning, del 2. Første oppgave var å bytte setebeltet. Grunnen er da riften som dere ser i bildet her. Gamle ute: Nye inne: Og alt på plass igjen! Så var det å få bilen kjørt til verkstedet av en kompis. Og så var den klar til henting dagen etter med ferske bremserør. Og også en riktig så fin lapp Nå skal jeg bare å ordnet transport av bil og framskjermer til lakkeringsverkstedet på søndag kveld eller mandag tenker jeg, så skal jeg få lakkert og få på de nye framskjermene Også skal jeg prøve å rekke å få montert eksosanlegget jeg har kjøpt til den også, før den leveres til vinterlagring. Reiser på guttetur til Tyskland onsdag 18., så vil ha alt ferdig i så god tid som mulig før det. Skulebollen, Thundercoil, papertiger og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 9, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2017 Og da var den levert til lakk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 9, 2017 Share Skrevet Oktober 9, 2017 Blir bra dette Bare å bytte rattet igjen nå. Haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 9, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2017 Haha, ja, er forferdelig å kjøre med det slitte, gamle, originale rattet der. Byttes så snart den er hjemme igjen fra lakk Så skal jeg mest sannsynlig hive på den nye eksosen om jeg rekker det før lagring også. Får se hvor lang tid gutta bruker på lakkeringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 17, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2017 (endret) Da er jeg tilbake fra Nurburgring/BMW-Welt-tur (kan poste et lite reisebrev etterhvert om det er interessant) og MX5 er tilbake fra lakk. Gud, så mye bedre helhetsinntrykk det ble med nye framskjermer Før/etter: (møkkete på bildene) Fin passform var det også. Har også fått montert på QSP-rattet igjen etter EU. Endret Oktober 17, 2017 av Gabz BjornarHS, danskiii, Daniel. og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 18, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2017 Hopper til neste side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå