Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med herlig bil! Liker både fargene, motorisering og drivverket på denne=)
Gratulerer med pen bil og herlig rekkesekser !!

Takk for det. :)

Hmm... dette høres rart ut. Handlet Hartge senkesettet til E61'en jeg hadde senest i mai i år, og vet om flere som har handlet etter meg. Har du snakket med Tom Erik hos Strandveien Auto? Han er utrolig serviceinnstilt og hjelpsom. Uansett har jo både H&R, Eibach osv. gode alternativer. Jeg har forresten liggende to splitter nye stag til nivåreguleringen bak som kan justere bilens høyde dersom det skulle være av interesse?

Jeg har ikke sjekket selv, men i følge denne tråden er de dessverre ikke å oppdrive lengre. Det som igrunn frister mest da er AC Schnitzer sine, uten at jeg helt vet hvorfor...

Hva gjør disse stagene? Er dette istedenfor "datasenking", eller er dette noe man monterer i tillegg? Hva er isåfall fordelen?

Kan kanskje være en like grei måte å gjøre det på med M5 speilene. E60/E61 i årsmodellene 2005 - 2007 har minst tre forskjellige typer kontakter til speilene, men siden din er 2008 mod så regner jeg med at denne har en egen canbus-enhet i hvert speil og derfor bare har en enkelt fire-pins kontakt til speilet.

Det er egen canbus-enhet i hvert speil ja, så om jeg monterer den jeg allerede har i speilet inn i nye speil skal det igrunn fungere fint, men får se litt hva jeg gjør. Det som er mest styr med montering av slike ting er at det må lakkeres, alltid styr med å finne noen til å gjøre det, rett farge og blablabla. :roll:

Gratulerer!

Dette var vel den eneste E61 på finn.no som var i nærheten av interessant, selv om stasjonsvogn er uaktuelt, nettopp pga. gir, motor og fargekombinasjon. Ikke lett å finne en fin E60 med bensin og manuell..

Nei, tror ikke det er så mange av disse. Jeg forstår jo såklart hvorfor, men må ærlig innrømme at jeg ble veldig positivt overrasket når jeg kjørte den hjem etter å ha hentet den. :)

Hadde det vært opp til meg kunne godt motoren vært hakket større, men man kan dessverre ikke bestemme alt når man handler brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør disse stagene? Er dette istedenfor "datasenking", eller er dette noe man monterer i tillegg? Hva er isåfall fordelen?

Stemmer det, stagene er et alternativ til "datasenking". Fordelen er i all hovedsak at det er en mye enklere prosess enn å senke med datamaskin, samtidig som du selv kan justere høyden på nivåreguleringen dersom du skulle ønske det. Skal være en trygg metode å gjøre det på, bl.a. Hartge leverer slike stag til sine senkesett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott E61 awt. Jeg er forøvrig helt enig i tankegangen om M5 speil og CIC navigasjon.. 8)

Takk for det. :) Ja, tror nok det vil funke ganske greit. Kommer til å prioritere e46-en frem til den er solgt, så får vi se hva som kommer først etterpå. :)

Stemmer det, stagene er et alternativ til "datasenking". Fordelen er i all hovedsak at det er en mye enklere prosess enn å senke med datamaskin, samtidig som du selv kan justere høyden på nivåreguleringen dersom du skulle ønske det. Skal være en trygg metode å gjøre det på, bl.a. Hartge leverer slike stag til sine senkesett.

Sendte deg en PM jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. :)

Selv om dette ikke akkurat er noen sjelden bil er det likevel morsomt å vite hvor mange det finnes av slike rundtom. Jeg tror aldri jeg har sett en, hverken i Norge eller andre land, men jeg vet det er to stk. e61 530xd her til lands ihvertfall, da jeg har sett disse til salgs. Den ene har en tråd her inne.

Det er også en Stavanger-registrert e60 pre-facelift med denne fargen en plass, noe som må ha kostet en formue når bilen var ny. I tillegg er det en her på forumet som har lakkert en e60 og montert M5-fangere, samt en Hartge M5 som de fleste sikkert har sett på nettet.

Jeg vil anta det finnes flere enn dette, hadde vært litt morsomt å vite hvor mange det egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da bilen vår dessverre ikke har rullegardiner i rutene bak (noe som forøvrig er notert på min veldig langsiktige to do-liste) og vi ikke har sansen for Ole Brumm og Hello Kitty-soldingser ble det handel av solskjerming tilpasset bilen. BMW selger originale slike tilpasset bilen, men jeg endte opp med noen uoriginale fra England til 1/4 av prisen. Nå kan man riktignok kjøpe BMW sine løst, slik at det blir billigere om man ikke trenger alle, men syntes fortsatt det ble for dyrt.

De jeg har kjøpt kom i åtte deler, to til hver dør, en til hvert vindu helt bak og to til bakvinduet. Passformen i dørene var sånn passe grei, men fikk ikke helt beslagene jeg skulle bruke til å fungere, så de gav jeg opp. De står veldig fint uten, men vil nok ikke prøve å åpne vinduet bak i fart. De til rutene helt bak passet veldig bra, mens den til bakruten har jeg ikke testet. Tviler på det blir gjort også, da jeg ikke trenger den.

Utenom det har det dessverre skjedd lite. Det klør i kjøpefingrene for tiden, men har sagt til meg selv at jeg skal vente til e46-en er bortevekk, så skal prøve å holde meg til det.

Tok noen dårlige bilder av solskjermingen.

Alle delene, hele settet kom i egen pose med glidelås og greier:

DSC05929.jpg

DSC05933.jpg

DSC05936.jpg

DSC05940.jpg

Fikk ikke noe bra bilde fra utsiden, men ble endel mørkere.

DSC05944.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":216l4ajv]Har selvfølgelig sett den med Hartgefelgene på finn, og den jeg har sett i Oslo er en Touring. Husker ikke hvordan det var med M-pakke, motor osv, bare husker jeg så den fordi den skiller seg ut i mengden :)

så vidt jeg forstod så har denne bilen gått i Hamar, og det er vel ikke umulig at eier har vært på Oslotur :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...