yaeger Skrevet Juli 30, 2017 Share Skrevet Juli 30, 2017 Hei! Dette er min første post her inne Vi har blitt spurt av svigers om vi har lyst til å kjøpe deres 520d Touring Automat M Sport. Den har 177HK og har gått 109000. Den er en 2010 Modell. Alt av servicer er gjort til riktig tid, og den er meget velholdt. Vi har et barn på vei, og må derfor kjøpe oss en stv tror vi. Greia er at svigerfar har sagt at vi må komme med en pris, og så tar han det derifra. Ja jeg vet.. veldig rart, men slik er sviger Hva tenker dere? Hva mener dere om bilen, den er jo 7 år gammel, men har likevel gått ganske beskjedent. Håper på å få litt gode råd fra dere erfarne BMWere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juli 30, 2017 Share Skrevet Juli 30, 2017 Antar det er en e61, og ikke f11. Ser på Finn.no at 2010 e61 520d ligger mellom 180000 og 235000 så det bør gi en pekepinn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 30, 2017 Share Skrevet Juli 30, 2017 Husk samtidig at de dessverre er bekymret med register havari. Har den vært utbedret for dette? Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juli 30, 2017 Share Skrevet Juli 30, 2017 Kanskje det er lurere å kjøpe bruktbil fra forhandler eller en annen privatperson du ikke kjenner. Hvis bilen får register- eller turboproblemer med dertil regninger rett etter kjøp er det potensiale for surmuling innad i familien. Og hvis du skulle få kjøpe bilen til en god pris risikerer du at han drar opp det senere hvis det skulle oppstå behov for hjelp/tjenester eller andre problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 30, 2017 Share Skrevet Juli 30, 2017 10 timer siden, yaeger skrev: Vi har et barn på vei, og må derfor kjøpe oss en stv tror vi. Ikke at det er noe galt med bilen, eller stasjonsvogn generelt, men nei, dere må ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Juli 30, 2017 Share Skrevet Juli 30, 2017 (endret) Enig med AWT, nei dere trenger ikke stasjonsvogn, men noen ganger er det kjekt☺️ E61 er en flott bil og får dere er en pris alle er fornøyd med er det jo bare å slå til. Er alle sevicer fulgt så er motorskadeforsikring en god måte å slippe bekymringen for registerhavari og turboproblemer. Både if og codan tilbyr i hvertfall dette fram til bilen er 10år. Koster vel gjerne 1-2000 ekstra i året. Riktig pris mener jeg avhenger mye på utstyrsgraden på bilen. Mange av prisene på finn er også kanskje litt fantasipriser, hva bilen går for er kanskje mer usikkert. Så med litt svigersrabatt bør dere kanskje komme nærmere 150k enn 200k forutsatt at bilen ikke er ribbet for utstyr. Endret Juli 30, 2017 av laffe Marius2002 og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juli 30, 2017 Share Skrevet Juli 30, 2017 Enig i mye av det som er skrevet her. Nr 1 har dere lyst på bilen/trenger dere den? Hvis bilen er Ok, men lysten ikke er der kan prisen kanskje justeres. Snakk sammen dere to, Finn ut hva dere har lyst til først og fremst. Har selv hatt 09' 520dat med samme motor. Personlig er jeg ikke kjempebegeistret for motoren (N47) men det er den nærmere 90% av alle melk og brød 3 og 5 serie har fra 2005-2014. Så så ille er den ikke... Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yaeger Skrevet August 3, 2017 Forfatter Share Skrevet August 3, 2017 Han ville ha 230k for den tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet August 3, 2017 Share Skrevet August 3, 2017 Virker ikke som noen "løp og kjøp" pris det. Er bilen godt utstyrt? Eksempel på en godt utstyr til samme ca samme pris på finn. https://www.finn.no/80883895 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yaeger Skrevet August 3, 2017 Forfatter Share Skrevet August 3, 2017 Ja tror den har det meste. Den hadde ikke sånn bmw on-call eller hva det hette. Ja prisen var ikke "løp og kjøp " nei. hmm.. Hva med bilmodellen? Om vi får prisen prutet ned, kan man være fornyød med en slik bil, kontra en Mercedes, volvo eller mazda feks? (jeg banner vel i kirka her ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 3, 2017 Share Skrevet August 3, 2017 "Det meste" er ganske relativt. Vet du skiltnummeret? Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet August 3, 2017 Share Skrevet August 3, 2017 6 timer siden, yaeger skrev: Ja tror den har det meste. Den hadde ikke sånn bmw on-call eller hva det hette. Ja prisen var ikke "løp og kjøp " nei. hmm.. Hva med bilmodellen? Om vi får prisen prutet ned, kan man være fornyød med en slik bil, kontra en Mercedes, volvo eller mazda feks? (jeg banner vel i kirka her ) Jeg er tolerant, så kun Mazda er banning av det du nevner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå