Gå til innhold

Min 2018 M2


sluquet
 Share

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Walkabout skrev:

Meget stilig denne! Utrolig hvor mye de nye LED hovedlyktene gjør :) Tenkt å gjøre noe med refleksene bak? Synes de ser litt malplassert ut, hadde sikkert blitt fint å foliere de sort.

Jepp, tenkte jeg skulle bestille meg noen deksler som er lakkert i samme farge som bilen, er bare å bytte dem ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bilen nærmer seg innkjøringsservice, skal inn om en uke. Hentet dekslene som skal erstatte refleksene i bakfangeren, men det var ikke sjans i helvete å få refleksene av. Virker som om installasjonsverktøyet jeg kjøpte sammen med dekslene fra IND Distribution er printet på en 3D-printer, skikkelig elendig kvalitet og gikk i oppløsning på første forsøk. Fikk i hvert fall refundert 12 dollar på verktøyene. 

59ee1c18b693f_2017-10-2313_57_56.thumb.JPG.b6c18a10f28f700fdc4203214bc53d89.JPG

Hadde bilen over helgen hos Rokkan Autospa så nå er den lakkbehandlet og klar for vinter, mangler bare vinterdekk som skal på neste mandag. Legger med bildet som skulle bli "før" i før/etter refleksdeksler :P

2017-10-23_11_02_14.thumb.JPG.dab06212b6418d751cfa8218a75e97fa.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet til lakkert reflekser fra IND jeg også, og refleksene sitter sykt godt fast. Et tips kan være å studere de nye, malte refleksene så du ser hvor festene er og hvor de skal bøyes. I tillegg maskerte jeg GODT med tape rundt hele refleksene (etter å ha sett en video hvor de gjorde det), og det er jeg veldig glad for, ellers hadde jeg garantert hatt riper i fangeren rundt refleksene nå, for det var voldsom kaving for å få de av med flere forskjellige "verktøy" for å finne noe som var hardt nok til å få av refleksene samtidig som det ikke skadet bilen. :) 

EDIT: Hvis du ikke har sett den allerede. Ikke lik plassering som på M2, men prinsippet er nok det samme 

 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp så videoen før jeg begynte, men tør ikke holde på med skrutrekker og greier når det sitter så hardt som det gjør. Tenkte jeg skulle høre med Bilia om de kan fikse det for meg når den skal på service neste uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sluquet skrev:

Jepp så videoen før jeg begynte, men tør ikke holde på med skrutrekker og greier når det sitter så hardt som det gjør. Tenkte jeg skulle høre med Bilia om de kan fikse det for meg når den skal på service neste uke :-)

Ja, i så fall er det jo interessant om du finner ut hvordan de gjør det og deler det med oss. :)  Kanskje de tar av hele fangeren og vipper de ut bakfra? 

Jeg mistenker at man med litt uflaks får påpakk for manglende refleks på EU-kontroll og kan risikere å måtte putte de inn igjen midlertidig, så en litt mer failsafe måte å bytte på hadde ikke gjort noe. Det var ikke langt unna at jeg brakk den ene. 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått med meg at BMW har kjipet på endel ting når gjelder M2, men har forsatt lyst på en hehe (sambo må få seg lappen først, så jeg slipper transport tjenesten). Jeg lurer hva du syntes om førerplasseringen? De har jo flytta sete inn noen cm uten å stille vinklen på det. Merker du det godt i det daglige? Ser for meg at det er noe som kunne irritert meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Geir Anders skrev:

Har fått med meg at BMW har kjipet på endel ting når gjelder M2, men har forsatt lyst på en hehe (sambo må få seg lappen først, så jeg slipper transport tjenesten). Jeg lurer hva du syntes om førerplasseringen? De har jo flytta sete inn noen cm uten å stille vinklen på det. Merker du det godt i det daglige? Ser for meg at det er noe som kunne irritert meg.

Det har jeg ikke merket i det hele tatt. Jeg er høy (197) og jeg sitter minst like godt som i mine gamle 330e og E92 330d. Ta deg en tur til forhandler og avtal en prøvekjøring er mitt råd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sittestillingen er sikkert god, jeg tenkte mer på hvordan man er vinklet i bilen. Dette bildet viser greit at setet følger ikke karosseriets linjer, altså førerorientert. Men det peker rett mot hjørnet av bilen, altså frontlykten. Det er mulig man ikke merker det like mye når man først sitter der. Beste er nok å teste som du sier :)

PfJENP4h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Geir Anders skrev:

Sittestillingen er sikkert god, jeg tenkte mer på hvordan man er vinklet i bilen. Dette bildet viser greit at setet følger ikke karosseriets linjer, altså førerorientert. Men det peker rett mot hjørnet av bilen, altså frontlykten. Det er mulig man ikke merker det like mye når man først sitter der. Beste er nok å teste som du sier :)

 

Skjønte hva du siktet til, forklarte meg litt dårlig 😊 leste en tråd om dette etter jeg hadde fått bilen, men har ikke tenkt eller merket noe som helst til dette i det hele tatt, verken før eller etter jeg leste tråden. Ikke noe jeg hadde vært noe som helst bekymret over, er du i «tenkefasen» si gjerne i fra dersom du vil prøvesitte min, vet av erfaring at det ikke er så fort gjort å få satt seg i en 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.10.2017 at 18.01, sluquet skrev:

Skjønte hva du siktet til, forklarte meg litt dårlig 😊 leste en tråd om dette etter jeg hadde fått bilen, men har ikke tenkt eller merket noe som helst til dette i det hele tatt, verken før eller etter jeg leste tråden. Ikke noe jeg hadde vært noe som helst bekymret over, er du i «tenkefasen» si gjerne i fra dersom du vil prøvesitte min, vet av erfaring at det ikke er så fort gjort å få satt seg i en 😊 

Det skal du ikke se bortifra!  Men blir ikke noe før til neste år eventuelt. Sambo må få seg lappen, bil og bli ferdig med studiene først  :-o  Da blir det plutselig mer velling i husstanden med èn inntekt til hehe. Så ser jeg helst at M2 havner rundt 700 prismessig. Det kan jo ta enda lenger tid. Men savnet etter en mindre bil er merkbar, kjørt noen år med wagon nå :) Sånn ere med bikkje og vannscooter.

Er du fortstt fornøyd med valget av automat? Nå er vel mye av utstyret standard på M2, hva valgte du ekstra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Geir Anders skrev:

Det skal du ikke se bortifra!  Men blir ikke noe før til neste år eventuelt. Sambo må få seg lappen, bil og bli ferdig med studiene først  :-o  Da blir det plutselig mer velling i husstanden med èn inntekt til hehe. Så ser jeg helst at M2 havner rundt 700 prismessig. Det kan jo ta enda lenger tid. Men savnet etter en mindre bil er merkbar, kjørt noen år med wagon nå :) Sånn ere med bikkje og vannscooter.

Er du fortstt fornøyd med valget av automat? Nå er vel mye av utstyret standard på M2, hva valgte du ekstra?

Veldig fornøyd med girkassen, angrer ikke et sekund. På utstyrsfronten har jeg fått med alt bortsett fra korsryggstøtte foran, soltak og Carplay :) 

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...