mslello Skrevet November 11, 2017 Share Skrevet November 11, 2017 (endret) Da tenkte jeg at jeg skulle prøve å starte en egen tråd her. Etter å ha tatt over bilen til @Marius2002, ble jeg litt inspirert. Tråden vil nok oftest omhandle vask av bil, og litt mimring. Har kjørt BMW siden 1999 og vært medlem i BMWCCN siden da også, så kan nok fort dukke opp bilder av gamle biler. Her er hvordan garasjen så ut i dag tidlig, vanskelig å holde bilene rene på denne årstiden. Litt morsomt å se hvor stor i3 faktisk er: Nyinnkjøpt E91 320d Xdrive måtte få seg en rask vask. Den var tydlig blitt satt inn med voks før vinteren. Skitten prellet godt av. Har i tillegg en i3 94ah Fully charged som brukes til pendling og all småkjøring. Har hatt den ett år og kjørt 25000km så begynner å få taket på El kjøring. Regner med at E91 vil bli erstattet med el den også, når BMW kommer med en 3 eller 4 serie med el drift. Før vi kjøpte i3 så hadde vi en F10 520da,så ble en brutal overgang til i3, men vi er godt fornøyd. Men Kjøpte en 116d som "nr2" bil fjor høst. Men den ble for liten og vi hadde lyst på Xdrive, så da ble det vi kjøpte E91 nå. "Lastebil" Endret November 11, 2017 av mslello Fersking BjornarHS, magneten, fupsaker og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 11, 2017 Share Skrevet November 11, 2017 Finfin bilpark dette mslello reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet November 13, 2017 Forfatter Share Skrevet November 13, 2017 Første innsats på nye gliset. Hadde en liten plystrelyd på vifta på lav hastiget. Fant mange gode tips etter litt googling. Så da var det ut med kupefilter: Etter litt WD40 og CRC Lithium fett på akslingen til "hamsterhjulet" her, så ble det helt stillt igjen. Håper det varer en stund. magneten og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet November 20, 2017 Forfatter Share Skrevet November 20, 2017 (endret) På torsdag ble e91'n rygget på! Heldigvis var samboeren min på tur bort til bilen akkurat når det skjedde, så hun fikk tak i vedkommende. Så da blir det ny skjerm og lakk neste uke. Litt trist når man har kjøpt seg bil som er så godt tatt vare på. Har jo knapt sett den i dagslys. Var også enklere å skifte nyrer enn jeg trodde. Var bare å dra opp de to nederste klipsene, så spratt de ut. Så da ble det orginal nyrer igjen. Ettersom det var 6 minus, ble de ikke vasket før montering. Endret November 20, 2017 av mslello magneten, Blinklys, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 20, 2017 Share Skrevet November 20, 2017 Godt å se denne fikk seg et nytt, trygt hjem Kjipt med skaden da. Tommel opp for original grill. På sort bil er det penest med den originale kromgrillen. Ron Jeremy, mslello og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet November 20, 2017 Share Skrevet November 20, 2017 Igjen godt å se den fikk et trygt hjem. Kjipt med skaden, men det ordner seg til slutt Ble veldig bra med originale nyrer! Jeg liker både sort og originalt, på slutten vurderte jeg faktisk å bytte tilbake, så ingen dum update mslello reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet November 27, 2017 Forfatter Share Skrevet November 27, 2017 Ettersom E91'n skal inne på lakkering i morgen, så liker jeg å levere fra meg en ren bil. Etter å ha fått sett den med ren chromgrill, så blir det nok jeg beholder den på Godt å se at det er flere som liker det Meldt noen minusgrader fremover også, så da blir det ikke så my saltslaps på veien, så det måtte i3'n få en vaskerunde den også Biltema kaldavfetting toppet med Surfex HD. Så 20 kroner til avspyling i selvvasken. Blir stort sett vasket slik om vinteren. Liten sjanse for riper. Tar jeg heller en runde med svamp de få gangene det er mildt nok til å vaske hjemme. tobiasw, Kenny_, papertiger og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet Desember 4, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2017 Da har bilen fått ny skjerm og lakk. Bilen blir vel mest sannsynlig ikke brukt på en ukes tid nå, så da var det greit å ta en kjapp avspyling før den ble plassert i garasjen. Kjøpte ny skumkanon på black friday også, så fikk testet den samtidig:) magneten, Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet Desember 6, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2017 Oppgradering av software på Idrive på E91 i går kveld. magneten og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet Desember 13, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2017 Hadde besøk i garasjen i går i3 har kupevarmer og måtte stå ute en natt stakkar magneten og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet Desember 13, 2017 Share Skrevet Desember 13, 2017 Flotte biler (alle sammen) Men har du 4 stk høyre felger til i3? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet Desember 14, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2017 Takk for det Ja, BMW sluttet visst å levere i3 med høyre og venstre felger i 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet Desember 14, 2017 Share Skrevet Desember 14, 2017 6 timer siden, mslello skrev: Takk for det Ja, BMW sluttet visst å levere i3 med høyre og venstre felger i 2015 Det visste jeg ikke. Forhandler jeg kjøpte bil av skaffet høyre og venstre felg. Men går vel kanskje som deler når det ikke blir levert med en bil ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet Desember 15, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2017 16 timer siden, Kenny_ skrev: Det visste jeg ikke. Forhandler jeg kjøpte bil av skaffet høyre og venstre felg. Men går vel kanskje som deler når det ikke blir levert med en bil ? Ja, tror det finnes delenummer for høyre og venstre enda, men felgene er jo ikke akkurat billige. Ble vel for kostbart for BMW med fire forskjellige felger på hver bil. (Høyre/Ventstre og bredere felg bak). Men er irriterende ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet Januar 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2018 Lite som skjer for tiden. Liten harrytur til Åre nå i mellomjula. Fint pudderføre over fjellet:) mossing 92 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå