sveigis Skrevet Februar 6, 2018 Forfatter Skrevet Februar 6, 2018 Da var det annkommet en etterlengtet del til bilen . Nemlig denne: Altså en gir indikator som står inni instrument . Den som står i bil , er pixelfeil på og satser på at denne her som jeg fikk , virker. Liker sånne ting at det er iorden. Byttet jo hanskerom for en tid siden . Dette har jo en lås. Denne kommer jeg /datter aldri noensinne til å skaffe nøkkel til. Så fant ut at denne skulle jeg blende. Før : Tok bunnen av en kork,skar den i passende størrelse , pusset den og la på lim. Straks bedre: Og selvfølgelig mens man satt inni bil , ser man at noe mangler . Nemlig den skhøtemuffen til varmeapparat under det dekselet ved midtkonsoll , samt deksel ved kupefilter . Har noen dette , si ifra .
Zeveren Skrevet Februar 6, 2018 Skrevet Februar 6, 2018 Bilde av disse to delene? Har sannsynligvis stående på delebilen
sveigis Skrevet Februar 6, 2018 Forfatter Skrevet Februar 6, 2018 1 time siden, Zeveren skrev: Bilde av disse to delene? Har sannsynligvis stående på delebilen Flott ,jeg legger ut bilde her imorgen:)
NeonMuffler Skrevet Februar 7, 2018 Skrevet Februar 7, 2018 On 6.2.2018 at 15.26, sveigis skrev: Tok bunnen av en kork,skar den i passende størrelse , pusset den og la på lim. Straks bedre: hmm smart! burde jeg gjøre også egentlig greide få min i vranglås på haien med fullt datasprut og drit inni, da var det litt risky og brekke den opp 316 reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Februar 7, 2018 Forfatter Skrevet Februar 7, 2018 Ja ,greit å få blendet igjen sånne ting . Hvertfall du som har litt mer i hanskerommet enn der er i denne :).
sveigis Skrevet Februar 9, 2018 Forfatter Skrevet Februar 9, 2018 Når MSN beskjed blir Lotto til TDS. Ok dere , da må det oppdateres. Det hele startet med en enkel beskjed fra en som skrev : Tror jeg har de delene datteren din trenger . Ja vel tenkte jeg og er jo mye småting Mini trenger , så jeg sendte en melding på hva jeg måtte ha. Fikk da enkle svar som mulig , kanskje på delene . Ok , her må jeg til bunns i ting . Jeg kan ikke sitte å vente på ting , så ringte han og jeg kjørte bort igår. Da blir jeg sjokka , der har han plukket alt av deler klart og lagt fint i en haug . En meget hyggelig herremann som hadde det jeg trengte . Juppi 😃😃 Og vi starter med dette: Her mangler det jo litt: Nå ligger delen her/ Mangler jo deksel her og: Trygt hjemme med skruer : Og skiltlys som jeg manglet , fikk jeg tak i : Dårlig bilde men disse skal rengjøres og renses så de blir fine igjen. Nytt sidedeksel og gummilist bak til koffertlokk: Er jo så gøy å skaffe sånne ting som dette for å få ting komplett . Men stopper ikke her. I forbindelse med ombygging av nivå reg , trengte jeg org fjærer og. Og det hadde han jaggu med Sachs dempere, kan det bli bedre: Disse blir demontert og rengjort , nye topplager . Og strøken instruksjonsbok: Jeg liker å få tak i ting å fikse opp og som fungerer som nytt igjen. Dette er ting som jeg lett kunne kjøpt nytt , men skal senk på etterhvert og da gidder jeg ikke det. En ting som er umulig å finne , er jo beskyttelsesmatte til bagasjerom. Det hadde denne karen og tok med den og. Jeg har og helgardert meg angående takluke . På denne var et som var hundre i alle funksjoner og jeg er sær. Jeg bare må ha sånt iorden og vet dere hva? Jeg sikret meg det og så nå skal Panorama opp og gå uansett 😀😀. Som sagt her skal ting opp og gå. Alt ialt en flott torsdagskveld som gjør at vi nærmer oss alt komplett for å fullføre bilen nå. Litt bedre vær og den er dønn ferdig inni og vi kan begynne utvendig 😃. Ps kommer en upd på min 535 tråd , da jeg har fått tak i noe sært og etterlengtet til den og . Luv my E34 life ❤️❤️. Daniel., knuffe, RF91 og 5 andre reagerte på dette 8
RF91 Skrevet Februar 9, 2018 Skrevet Februar 9, 2018 Tydelig at mange dela din interesse for E34 og syns da e gøy at dotteri di ha skaffa seg E34 óg
sveigis Skrevet Februar 9, 2018 Forfatter Skrevet Februar 9, 2018 6 timer siden, RF91 skrev: Tydelig at mange dela din interesse for E34 og syns da e gøy at dotteri di ha skaffa seg E34 óg Ja har inntrykk av det og det er jo gøy . Gir en ekstra boost til å fortsette jobben med bilen og Bmw miljøet gennerelt har virkelig vært hjelpsomme med deler for å få denne på veien. Og helt ærlig så er det nok ikke mange jenter som hadde valgt denne type bil . Jeg hadde ikke gjort det :). Uansett nok en e34 blir satt i stand og blir passet på og styrt med jernhånd fremover. En annen ting jeg har lurt på ,hvem type mennesker kjøpte 5 serie diesel i perioden 92 og oppover? 316 reagerte på dette 1
Bimmerlorris Skrevet Februar 9, 2018 Skrevet Februar 9, 2018 Gleder meg over alt som dere får gjort med denne tds’n 👍 Godt å få på plass alle sånne smådetaljer 😃
sveigis Skrevet Februar 10, 2018 Forfatter Skrevet Februar 10, 2018 17 timer siden, Bimmerlorris skrev: Kl Gleder meg over alt som dere får gjort med denne tds’n 👍 Godt å få på plass alle sånne smådetaljer 😃 Takk for det Tore ,gøy å høre 😃 Det begynner å nærme seg noe nå sakte men sikkert her og jeg bruker hvert ledig sekund på bilen , for det er veldig gøy dette. Det å se en forfallen gammel e34 som får seg en strekk , er morro .😀 Bimmerlorris reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Februar 10, 2018 Forfatter Skrevet Februar 10, 2018 Far og datter tid og forberedelser av deler . Det snør som fy og null skruing så da er det greit å forberede deler til montering . Så nå Idag har vi jobbet med dette og jeg startet med skiltysene . Fikk tak i brukte da nye kostet altfor mye synes jeg . Men disse bar preg av tidens tann og disse måtte restaureres . Totalt igjengrodd : Et til : Pensel og avfetting jobber sammen : Etter tørk og plastfornyer , samt elektrospray ble de igjen fine: Og vi måtte jo og få av fjærene fra dempere . Den ene var plankekjøring men den andre ett styr. Topplageret var rustet dønn fast. Så her måtte det brukes slegge , gassbrenner osv men da løsnet det . Som dere ser er voldtekt igang av et topplager: Og jeg liker rengjorte deler og så her ble ting pusset og sandblåst. I og med fjærene kun hadde overflaterust, ble dette fjernet med lett puss og her er eieren igang: Topplageret som var helt ,var som nytt og ble sandblåst : Her er Mini og sveiver sandblåseren: Tilslutt fikk alle deler litt lakk: Straks bedre og alle deler ferdig: topplageret ferdig : Alt i alt en bra økt som fører oss nærmere sammensatt TDS . NeonMuffler, Thundercoil, Designer og 1 annen reagerte på dette 4
Bimmerlorris Skrevet Februar 10, 2018 Skrevet Februar 10, 2018 Flink jente 😃 Godt med alt som er gjort. Du er en ræser på fiks av gamle deler 👍
sveigis Skrevet Februar 12, 2018 Forfatter Skrevet Februar 12, 2018 On 10. februar 2018 at 21.44, Bimmerlorris skrev: Flink jente 😃 Godt med alt som er gjort. Du er en ræser på fiks av gamle deler 👍 Ja det er hun 😃 Vel flink og flink , jeg er litt sånn at så lenge det kan fikses og ting funker ,gjør jeg det😀. Og når 2 stk skiltlys koster 900 + , da må det fikses uten tvil. Er jo et halvt sett med Sorte Hella😃😃. Freakshow reagerte på dette 1
Bimmerlorris Skrevet Februar 13, 2018 Skrevet Februar 13, 2018 On 12.2.2018 at 9.24, sveigis skrev: Ja det er hun 😃 Vel flink og flink , jeg er litt sånn at så lenge det kan fikses og ting funker ,gjør jeg det😀. Og når 2 stk skiltlys koster 900 + , da må det fikses uten tvil. Er jo et halvt sett med Sorte Hella😃😃. Helt klart unødvendig å kaste ting som funker, bare fordi det har litt møkk, rust og flekker Litt puss og lakk gjør underverker Penger spart, penger tjent Kommer til å bruke alt jeg kan fra gamlemotoren over på den nye Mye er jo nytt og selv om det vanosmotor så passer vel det meste allikevel Fortsett å stå på Team Sveigis
sveigis Skrevet Februar 16, 2018 Forfatter Skrevet Februar 16, 2018 Er jo vinter for fullt her i sør . Og det å jobbe ute i snø , er ikke så gøy . Men Idag var det sol og jeg fikk spadd frem denne igjen: Fint vær gjorde at jeg kunne montere noe av delene som jeg kjøpte forrige uke . Og startet med å montere denne belgen : Derretter manglet deksel rundt her : Og straks var det og på plass : Skjelden enn ser skumgummi som ikke er plukket vekk fra hullet til lykten i hanskerommet : Tilslutt var alle deler jeg manglet komplett og montert og helheten var der : Så når dette var ferdig , bestemte jeg meg for å demontere litt i bagasjerom . Må finne ut hvorfor det renner inn vann i reservehjulsbrønn : Som dere ser , er der en rennegate der . Og sånn må fikses. Hadde ut baklyktene og gjorde rent der . Smurte opp pakningene der og fikk rengjort områdene og der som de står. Var fuktig på den ene siden og fjernet alt som var der: Tileggsbatteri på vei ut: Lykken er når enn har fjernet isolasjon at der er rustfritt: Fant jaggu og 12v uttak : Men dagen gikk fort og mørket kom så oppdaterer mer imorgen . Blir fortsettelse da tenker jeg 😃 BjornarHS reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå