Gå til innhold

1974 BMW 2002 Turbo


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

Ny visker motor ble handlet inn her for lenge siden, fra gammelt lager en plass. 

Greit å vite den går så vi satt strøm på før montering. 

IMG_20200102_225706.thumb.jpg.3bc4a912c2e8fcdd40b002e24cf5bb93.jpgIMG_20200102_221742.thumb.jpg.9fe92e124be87852d7596dd4216c2de9.jpg

IMG_20200102_203940.thumb.jpg.9659525dd99f4e38700a29551ac1b1ab.jpg

 

Den gamle virker fint også så den kan selges når det kniper på 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse små detaljer å prøve å få riktig på denne lille saken. 

En ting jeg har lagt merke til på mange oppbygde biler som er hvite er at  dem er hvite bak grillen, det skal dem altså ikke være.. Når sola står på ser det typisk ikke pent ut. 

Her må jeg nok ta en strafferunde og få malt opp litt sort på min slik som det var før lakkering

15563926-1974-bmw-2002-std.jpg.5e519c9044079fdddeb089b4dfa3d193.jpg

IMG_7853.thumb.JPG.7d12de886db927156572b3be5c3fd39e.JPG

 

Ellers har eg fått på plass noen isolasjonsmatter som ikke produseres lengre. Heldigvis så har eg tatt vare på de gamle IMG_20200104_105405.thumb.jpg.7070b796740724aa2f1dc39b1960c9e9.jpg

IMG_20200104_203909.thumb.jpg.8a50b9a60ebff0bd6281140fe836805c.jpg

På plass inne der sammen med visker mekanisme. 

Satt i nye skruer for panser hengslene

IMG_20200104_215107.thumb.jpg.722d91a8f3fbed024fc4ccd2c1cdb5af.jpgIMG_20200104_213804.thumb.jpg.b83399ea069fbd1fdf6e9d726609056b.jpg

Det går ganske sakte fremover dette her. Men ser lyst på det nå som man er i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tpmek skrev:

Vel syntes dette har gått i greit tempo jeg. Jeg er på 5 året med lirekassen min 😂😂

 

Det som andre har gjort har gått fort. 

Mitt eg surr går tregt som pokker 😂

Jeg lakkerte understells delene for et år siden så eødet er jo bare flaks det ikke har rustet på nytt. 

Holder på med bremserør nå. Noen som vet hvor det selges sorte rør på kveil? Hadde et parti men bøyde feil selvsagt

Endret av e30 tic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2020 den 11.57, e30 tic skrev:

Masse små detaljer å prøve å få riktig på denne lille saken. 

En ting jeg har lagt merke til på mange oppbygde biler som er hvite er at  dem er hvite bak grillen, det skal dem altså ikke være.. Når sola står på ser det typisk ikke pent ut. 

Her må jeg nok ta en strafferunde og få malt opp litt sort på min slik som det var før lakkering

Dette med originalitet på slike dyre biler er veldig viktig, godt du er så nøye ellers så kan du risikere at verdien på bilen synker mens du restaurerer den bare ved og bruke feil deler.

Husker jeg og noen venner var i Tyskland på Techno Classica for endel år siden og studerte en nyrestaurert Turbo og vi var enig om at der var flott gjort helt til det kom bort en annen kamerat og påpekte at den bilen var helt feil satt sammen. Det var nemlig brukt feil skruehoder på skruene som holder skjermbredderne. Forskjellen var stjerneskruer eller rettspor: Så vanskelig kan det være når det kommer til biler i den prisklassen man snakker om her, folk er gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rune-K skrev:

Dette med originalitet på slike dyre biler er veldig viktig, godt du er så nøye ellers så kan du risikere at verdien på bilen synker mens du restaurerer den bare ved og bruke feil deler.

Husker jeg og noen venner var i Tyskland på Techno Classica for endel år siden og studerte en nyrestaurert Turbo og vi var enig om at der var flott gjort helt til det kom bort en annen kamerat og påpekte at den bilen var helt feil satt sammen. Det var nemlig brukt feil skruehoder på skruene som holder skjermbredderne. Forskjellen var stjerneskruer eller rettspor: Så vanskelig kan det være når det kommer til biler i den prisklassen man snakker om her, folk er gale.

Jeg forsøker etter beste evne å få ting rett. Men det er jo slik når man restaurerer noe at noe blir mye bedre enn det var som nytt, noen deler kan skaffes nye og noen kan ikke og da må man evt bruke ettermarked deler.

Bensin tanken er rusten å den produseres ikke for eksempel, gulv teppet er det hull i men jeg velger å bruke det som er originalt og ikke noe oppdelt reprodusert opplegg. Så uansett hvor mye man vil ha det 100% som da den forlot fabrikken lar det seg ikke alltid gjøre desverre.

Nå skal jo ikke jeg selge til de som har søvnløse netter pga skrue typer så det har jeg et avslappet forhold til ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bil! Det var utrolig gøy å lese gjennom hele tråden din! :-) Skal si du er nøye, og du er tydelig rette mannen til å restaurere en såpass sjelden bil. Gleder meg til å følge med videre!

Lenge siden jeg har vært på Bimmers, mye pga at jeg ikke har hatt noe gammelt ræl å skru på etter at jeg solgte E9`en. I tillegg har FB tatt noe av arenaen, men som tidligere nevnt i tråden er det mye mer oversiktlig med en byggetråd her. Har skaffet meg en gammel 02 selv, så motivert av deg skal jeg komme i gang med god gammel Bimmerstråd! :-D

Du nevnte tidlig at den originale firetrinnskassen fulgte løst med. Hva satt det i bilen? Dogleg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hardtop skrev:

Fantastisk bil! Det var utrolig gøy å lese gjennom hele tråden din! :-) Skal si du er nøye, og du er tydelig rette mannen til å restaurere en såpass sjelden bil. Gleder meg til å følge med videre!

Lenge siden jeg har vært på Bimmers, mye pga at jeg ikke har hatt noe gammelt ræl å skru på etter at jeg solgte E9`en. I tillegg har FB tatt noe av arenaen, men som tidligere nevnt i tråden er det mye mer oversiktlig med en byggetråd her. Har skaffet meg en gammel 02 selv, så motivert av deg skal jeg komme i gang med god gammel Bimmerstråd! :-D

Du nevnte tidlig at den originale firetrinnskassen fulgte løst med. Hva satt det i bilen? Dogleg?

 

Trovelig lig med gamle kjente på bimmers ja. Facebook blir aldri det samme. 

Jeg kommer nok å ha noe deler til overs utpå høsten om det er noe du behøver. 02 er kule biler. Hva har du? Banebil? 

4 trins ble skifta ut til fordel for en 5 trins av tidligere eier. Jeg har nesten lyst å kjøre 4 trins men vet jeg angrer på første lang tur så nå som alt er tilpasset blir det 5 trins. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, e30 tic skrev:

Trovelig lig med gamle kjente på bimmers ja. Facebook blir aldri det samme. 

Jeg kommer nok å ha noe deler til overs utpå høsten om det er noe du behøver. 02 er kule biler. Hva har du? Banebil? 

4 trins ble skifta ut til fordel for en 5 trins av tidligere eier. Jeg har nesten lyst å kjøre 4 trins men vet jeg angrer på første lang tur så nå som alt er tilpasset blir det 5 trins. 

 

Det er godt mulig jeg trenger noe, så gi gjerne beskjed når du ser hva du har til overs. Driver forøvrig også å fyller lommene til herrene Walloth & Nesch om dagen, så begynner å få et greit lager. :-D Fikk med mye deler da jeg kjøpte bilen, og har også kjøpt et delelass fra et oppgitt prosjekt, så om du står fast på noe kan det hende jeg har. (Brukt)

Du har trolig girkasse fra E21 du da, med overgir på femte? Den originale femtrinns 02-kassa var jo ikke overgir.

Jeg har kjøpt en -75 2002 som var påbegynt ombygd med gr.2 skjermer. All rust var sveiset, og karosseriet var forsterket ihht gr.2. Har i løpet av de to-tre månedene jeg har eid den, rukket å ta grunnarbeidet, og lagt på syregrunning og epoxy. Planen er å bygge en Alpina clone. Du vet den coloradogule, med matt sort panser og bagasjelokk. Blir en bastard selvfølgelig, uten en eneste tanke på originalitet. :-D

Slik ser den ut:

Liten1.jpg

Liten3.jpg

Liten6.jpg

Liten7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra det ser når du får styra på litt ja 😎

245 kasse ba, bygd om av jaymic i England. Jeg har heldigvis urørt mellom aksel å kassa så alt kan jo reverseres evt. Han gamle far som skal disponere denne ser nok for seg en del motor vei kjøring å da er nok e21 kassa et bedre valg. 

Walloth ja.. Fikk julekort av dem for å si det slik. 😂

Kjekt med slike dele hauger ja 😎 dem tingene jeg mangler er jo sånn typisk turbo spesifikt, som bensin tank irriterer meg grønn. 

Eller skaffer jo bmw merkelig mye. 

 

Endret av e30 tic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...