Gå til innhold

Bmw e34 540i / 6 Individual /motorbygg / Rustsveising /oppdatering / og litt e34 m5


Børvis
 Share

Anbefalte innlegg

  • Børvis changed the title to Bmw e34 540i / 6 Individual / Rustsveising /oppdatering
22 timer siden, Børvis skrev:

Mitt design for e34 (moderne jekkfeste)

Ikke ferdig på bilde. Men bilde viser hvordan det blir på utsiden av kanalen.

Snapchat-1032782115.thumb.jpg.cc83a44dcf202cb4ec8be53dc78b3dc9.jpg

Hmm, blir det no fint det der da 🤔 Antar selvfølgelig at dette ikke synes såfremt du ikke bøyer deg ned og ser 😅 Skal jeg være ærlig så er jeg veldig fornøyd med at jeg valgte uorginale kanaldeler uten jekkfester da jeg fikk sveiset opp kanalene på min. Ser mye penere ut uten de stygge orginale festene. Jeg bruker jo uansett aldri kanalene som punkt når jeg jekker opp bilen 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Hmm, blir det no fint det der da 🤔 Antar selvfølgelig at dette ikke synes såfremt du ikke bøyer deg ned og ser 😅 Skal jeg være ærlig så er jeg veldig fornøyd med at jeg valgte uorginale kanaldeler uten jekkfester da jeg fikk sveiset opp kanalene på min. Ser mye penere ut uten de stygge orginale festene. Jeg bruker jo uansett aldri kanalene som punkt når jeg jekker opp bilen 😉 

Skal da sjå fint ut når du skal jekke opp?  Er utskiftbar klosser så er bare skifte når dem blir stygge. Klossene blir kun montert når det skal jekkes. Uansett så er jekkfestene forsterket istedenfor gå på ramme som da bulker og riper opp malingen og så begynner rusta :) . Ingen som ser noko så helst når sidedkjørt er på. Blir satt propp ( gummi ) når jekkfestene ikke blir brukt. 

 

Endret av Børvis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2022 den 15.11, Børvis skrev:

Det finnes verktøy for disse for å montere.. men vet kje ka d heiter. Noen som veit? Skulle hatt flere av disse festene. Er for bensin og bremse rør :)

20220315_150754.thumb.jpg.fa57ef9a03fdbeb126d6914e12325753.jpg

Dent stud welder. Er derimot mest brukt for utvendige gjenger. Eg har en sånn, men har kun for utv gjenger. Var derimot rett dia og stigning. 

Endte opp med å kjøpe skruer for dørhåndtak, og punkte på. Dem er rett for e30 ivertfall, M4. Sikkert samme på e34. Dreide også en ekstra ettersom jeg manglet en. 

Samme som under f.eks. Må derimot ha med magnet på butikken så du vet at dem er lagd i stål. Er mange forskjellige legeringer, bl.a alu og bronse. Jeg punkta mine utover/innover mot kanelene, slipte/filte bare litt ut av bensinrørsfestene slik de gikk helt opp mot karroseriet selv med ett lite punkt på hver side. Er litt tungvindt, men heller ikke så mange fester. Var gjort på en times tid. 

https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/beslag/vindu-dorbeslag/dor-lasebeslag/skruer-002260/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Børvis skrev:

Skal da sjå fint ut når du skal jekke opp?  Er utskiftbar klosser så er bare skifte når dem blir stygge. Klossene blir kun montert når det skal jekkes. Uansett så er jekkfestene forsterket istedenfor gå på ramme som da bulker og riper opp malingen og så begynner rusta :) . Ingen som ser noko så helst når sidedkjørt er på. Blir satt propp ( gummi ) når jekkfestene ikke blir brukt. 

 

Ok, nei da synes det ikke stort ☺️👍 Blir spennende å se bilder av ferdig resultat 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 9.4.2022 den 8.22, sveigis skrev:

Dæven du Torstein ,det går fremover her .

Fryktelig morro å se 😊😊

Det er ikke ofte man ser en 34 i snurre ,nå får du tatt alt bokstavelig talt .

Blir kjempe 😎

Går sakte me sikkert framover😅 tar tid å ta alt rust som ligger i falser å slikt, under braketter som ingen ser...

Eksempel bilde på e34n minSnapchat-265122575.thumb.jpg.39d4d2ccd6ca39ba9b3ba032e9542ef7.jpg

Har bare sitt en e34 i hjemme laget karosseri vippe .. svært få gidde å ta denne dritt jobben😅

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis noen kjenner som har e34 m5 3.8 bremser så gjerne si ifra! 

Disse kom på alle m5 produsert fra mai 1994 til 1995. 

Dem er 345x30 / 328x 20

Mine er for små iforhold til effekt eg skal godkjenne.. 

Kan byttes i mine e32 750 bremser som er 324x30 / 300x20  disse er nylig pulverlakkert og sandblåst me nye skiver og klosser..  med mellomlegg fra meg..

Elle bare rent salg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
På 28.2.2018 den 11.41, Børvis skrev:

Skal bruke tiden gost å planlegge å finne ut litt diverese ting mens eg e på sjøen 😁vel når d gjelde sparemetoden når due på sjøen så e d litt pluss og minus , har du nett ombord så kan du fort bestille ting, går en del fritiden når man er på internett her ombord , så finner masse forskjelligt man har lyst på :) men sparer veldig mye på sjøen iforhold til å ha en jobb på land med tanke på utgifter , som drivstoff , å bom og mat osv... Så spare så mye eg kan til dette prosjektet. Gruer meg en del å prøve få spart opp penger til heillakering 🙃 da det blir nok den dyreste utgiften på hele bilen:)

Er veldig fasinert på e34 , føler at det er så mange modeller av dem iforhold til andre , har jo alpina , hartge, ac schnitzer, zender, mtech, bbs, og flere utgaver av e34, så er veldig spennende me e34.

Er helt topp at unge folk vil kjøpe å ta vare på e34 da dem ikke vokse på trær lenger elle blir sitt på veien så mye :)

Nattskift og Finn.no/Koed/Schmiedmann ++++= livsfarlig kombinasjon.. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Børvis changed the title to Bmw e34 540i / 6 Individual /motorbygg / Rustsveising /oppdatering / og litt e34 m5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...