Walkabout Skrevet Februar 23, 2019 Share Skrevet Februar 23, 2019 (endret) Nå har jeg et tips til ditt neste prosjekt: Retrofit av NBT-kontroller! Oppskriften er her: https://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1342304&d=1451945203 Så kan du være prøvekanin, siden det er noe jeg har lyst å få ordnet på min også Endret Februar 23, 2019 av Walkabout Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Februar 23, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2019 2 timer siden, Walkabout skrev: Nå har jeg et tips til ditt neste prosjekt: Retrofit av NBT-kontroller! Oppskriften er her: https://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1342304&d=1451945203 Så kan du være prøvekanin, siden det er noe jeg har lyst å få ordnet på min også Morsomt du skulle nevne det, for jeg lasta ned den eksakte PDF'n idag tidlig 😅 Har lagt noen planer for interiør mods, men har bare ikke bestemt meg for når. Vil bli helt ferdig med LCW retrofit først og så blir det bytte av bremseskiver, klosser og bremsevæske. Ikke store penger, men det krever at jeg setter meg ned og utfører det NBT modden ser veldig overkommelig ut, så kommer til å følge med på ebay om det dukker opp noen veldig billige. Har lite lyst gå på LCI LED tåkelykt smellen igjen Isåfall, her er interiørmods jeg tenkte på. Det irriterer øyet mitt litt at volumknappen på pre lci er så naken kontra lci, at jeg serriøst vurderer bytte øvre panelet for kun den lille knotten. LCI Pre- LCI Har også lagt merke til at på f01, så er switchen i midtkonsollen i blank sort (nesten som pianolakk), hvor på f10 ser det ut som billigplast... F10 F01 Det hadde vært gøy se om disse passer overens, for fysisk er de helt like, men spørs om kontakene er. Ellers kan jeg tilføye at bilen bestod EGR kampanjen, noe som var synd. Hadde håpa på ny EGR og kanskje innsug så jeg slapp rengjøre det selv. Mekanikeren, så flink som han var,hadde kun festa motordekselet med 2 av 5 plugger. Syntes motor hørtes mye røffere ut på veien hjem, så åpna panseret og fant ut av problemet med en gang. Det ironiske er at det hang en lapp i bilen hvor det stod noe som "Vi på Bavaria forsikrer deg en perfekt utført jobb". 🙃 Walkabout, BimmerFan! og Chris A reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 23, 2019 Share Skrevet Februar 23, 2019 Får kjøre på med full Ceramic control retrofit da Girvelger, iDrive kontroller og den til radio Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Februar 23, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2019 8 minutter siden, Daniel. skrev: Får kjøre på med full Ceramic control retrofit da Girvelger, iDrive kontroller og den til radio Ouf, det frister... problemet er bare prisen 😅 klarer ikke rettferdiggjøre prisen for å bytte alle. Vil heller ikke ta på en ting og standard på resten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 23, 2019 Share Skrevet Februar 23, 2019 7 minutter siden, ///M-ini95 skrev: Ouf, det frister... problemet er bare prisen 😅 klarer ikke rettferdiggjøre prisen for å bytte alle. Vil heller ikke ta på en ting og standard på resten Haha jeg aner ikke hva det koster Men ser utrolig bra ut i hvertfall. Men ja, må bli alt eller ingenting. lagunilla og ///M-ini95 reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Februar 23, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2019 (endret) 8 minutter siden, Daniel. skrev: Haha jeg aner ikke hva det koster Men ser utrolig bra ut i hvertfall. Men ja, må bli alt eller ingenting. Fant en selger på ebay som selger det samlet, til den herlige sum av 880 € så kommer mva itilegg. Får ganske mye annet bra for tre knapper og en girskifter i keramikk 😅 https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fulk%2Fitm%2F273416271158 Tviler på at det er billigere å kjøpe delene hver for seg heller Bruker heller de penga på ACC retrofit f.eks. Endret Februar 23, 2019 av ///M-ini95 Walkabout og Daniel. reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 23, 2019 Share Skrevet Februar 23, 2019 1 minutt siden, ///M-ini95 skrev: Fant en selger på ebay som selger det samlet, til den herlige sum av 880 € så kommer mva itilegg, så får ganske mye annet bra for tre knapper og en girskifter i keramikk 😅 https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fulk%2Fitm%2F273416271158 Tviler på at det er billigere å kjøpe delene hver for seg heller Bruker heller de penga på ACC retrofit f.eks. Haha se der ja.. Brått oppi 9000kr Ja ACC er nok mer verdt pengene da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Februar 23, 2019 Share Skrevet Februar 23, 2019 3 timer siden, ///M-ini95 skrev: Morsomt du skulle nevne det, for jeg lasta ned den eksakte PDF'n idag tidlig 😅 Great minds think alike Ligger ute noen på eBay til rundt tusenlappen, det er overkommelig. Tror jeg også bestiller inn en da, du får det jo alltid til så da må du hjelpe meg med det samme neste gang jeg er østover https://www.ebay.com/itm/BMW-F20-F21-F23-F30-F31-F32-F34-F10-F13-F12-F01-NBT-I-DRIVE-TOUCH-CONTROLLER/173783039599?hash=item287646be6f:g:qJkAAOSwD89btmyA:rk:30:pf:0 Lurer også på full-keramisk om det går å bytte til NBT-kontroller, men ligger på rundt 8000 kroner på eBay for samlet sett. Det er for mye for en annen farge (annet materiale) synes jeg. Får følge litt med å se. Er jo både NBT-kontrollere og girvelgere å få tak i, men skal jeg først gjøre det "må" jeg ha det komplett med panel også og da bruker jeg heller de pengene på en fet reise enn keramisk innfatning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 23, 2019 Share Skrevet Februar 23, 2019 Ser ut som det er dyrere å kjøpe sånne keramiske greier hver for seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Februar 23, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2019 9 minutter siden, Walkabout skrev: Great minds think alike Ligger ute noen på eBay til rundt tusenlappen, det er overkommelig. Tror jeg også bestiller inn en da, du får det jo alltid til så da må du hjelpe meg med det samme neste gang jeg er østover https://www.ebay.com/itm/BMW-F20-F21-F23-F30-F31-F32-F34-F10-F13-F12-F01-NBT-I-DRIVE-TOUCH-CONTROLLER/173783039599?hash=item287646be6f:g:qJkAAOSwD89btmyA:rk:30:pf:0 Lurer også på full-keramisk om det går å bytte til NBT-kontroller, men ligger på rundt 8000 kroner på eBay for samlet sett. Det er for mye for en annen farge (annet materiale) synes jeg. Får følge litt med å se. Er jo både NBT-kontrollere og girvelgere å få tak i, men skal jeg først gjøre det "må" jeg ha det komplett med panel også og da bruker jeg heller de pengene på en fet reise enn keramisk innfatning Seff bjeff Så fort jeg har herpa canbus systemet i bilen, så lager vi spaghetti krøll av din og 😁😁 +1 på ferietanken! Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Februar 23, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2019 6 minutter siden, Daniel. skrev: Ser ut som det er dyrere å kjøpe sånne keramiske greier hver for seg Mao, fuck it og bruk penga på noe som virkelig gir valuta for penga Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Februar 24, 2019 Share Skrevet Februar 24, 2019 Da var NBT-kontroller på vei i posten her, nå må du bare følge opp tempoet du også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Februar 24, 2019 Share Skrevet Februar 24, 2019 Jeg skiftet til IDrive med stort hjul. Hadde bilen på hovedservice service nå. Bilen skulle da også få en full programmering, dette gikk ikke da denne iDrive controlleren lå å blokkerte hele greia. Så den må skiftes sa dem før programmering utføres. Er vel ikke ulogisk det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Februar 24, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2019 (endret) 1 time siden, Walkabout skrev: Da var NBT-kontroller på vei i posten her, nå må du bare følge opp tempoet du også Har hørt om gruppepress når det kommer til røyk og alkohol, men dette må være next level shit 😂 Jada, må bare ordne noe stuff så bestiller jeg den kan lage leidningsnettet i mellomtida, da det ikke koster særlig mye annet enn en lørdagskveld 58 minutter siden, Chris A skrev: Jeg skiftet til IDrive med stort hjul. Hadde bilen på hovedservice service nå. Bilen skulle da også få en full programmering, dette gikk ikke da denne iDrive controlleren lå å blokkerte hele greia. Så den må skiftes sa dem før programmering utføres. Er vel ikke ulogisk det? Bilen din har NBT, så kontrolleren er jo allerede kobla opp mot Kcan2 bussen? Eneste din bil mangler, er touch Ecu. Mulig at det er mangelen på denne som gjør at de ikke får oppdatert? Så lenge du har den gamle, så er det smal sak å swappe over. Er jo ikke akkurat sånn at man får software update hver dag uansett. Ikke vet jeg, synes bare det hørtes veldig rart ut. Edit: @Chris A det jeg evnt ville gjort i din situasjon, er å kjøpe touch ecu og få det kodet inn. Da blir det som om det skulle vært originalt. Burde i teorien ikke være problem ved service osv Endret Februar 24, 2019 av ///M-ini95 Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Mars 10, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2019 Til tross for travle dager og sjukdom var jeg fast bestemt på å bli ferdig med LCW prosjektet. Eneste som mangler nå, er å koble opp varselsindikatoren i speilet, og selvfølgelig kode 5AG inn i bilen. Det begynte fint, fikk løsnet speilglasset uten å skade det. Så var det å få vekk kåpa, som gikk fint så lenge man var tålmodig. Ingen knekte deler her og. Indikatoren bruker to ledninger, + og -. Tanken var å lage egne ledninger ettersom det ante meg at BMW ikke har ledningsnett liggende klart for slike ettermonteringer. Det som derrimot venta meg, er et av de største "haha fuck you" jeg har opplevd iløpet av min tid med retrofitting. Det var ingen pins tilgjengelig å plugge ledningene inn i. Bruk av strømtjuv var heller ikke mulig, da FRM modulen sender spesifikke signaler til hver av komponentene i speilet (fold in, varme i speil, auto dim etc.), så dermed var det tilbake til tegnbordet. Etter massevis av leting på nett uten noe hell, bevegde jeg meg mot Ebay for å søke etter speil hvor dette allerede var installert fra fabrikk. Ved nærmere ettersyn, fant jeg endelig svaret. Biler med LCW installert har en hvit og en brun ledning som ligger rett ved ledningene som går til el.innklappbare speil motoren (gul og hvit) Min ser slik ut... Ingen pins ledige her, så en ny "speil ecu" må skaffes. Delenr eksistere ikke hos forhandler, og de som ligger på ebay er samme typen som min. Så dermed måtte jeg krype til korset og gjøre noe håpa på å slippe, nemlig bestille to hele speil med rett ledningsnett. Men med de nye speilene åpna det seg en ny mulighet, noen som klarer gjette hva? 😏 . . . . . . . . . . . . Se her ja! Prisforskjellen på speil med og uten kamera var minimalistisk til intet eksisterende, så det virket fornuftig å bare gå for slike med en gang. Dette betyr dessverre @Walkabout at penga går til dette fremfor NBT kontroller Spørsmålet nå er om jeg skal montere LCW, for så få tak i HSD kabler og ettermontere Topview sammen med rear view, eller om jeg skal utsette det til det er økonomisk forsvarlig å også skaffe sideview kamera med tilbehør (dyrt), så jeg slipper demontere ting og tang flere ganger. Ikke bestemt meg helt om det. Med mildt vær kommer jo alt av det som er kjipt med å eie hvit bil, så en god håndvask er alltid noe som tilfredstiller sjela. Og når bilen først er ren, så er en photoshoot på sin plass mslello, BimmerFan!, Fahad og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå