Gå til innhold

Nye sommer dekk til F10


Mr. Erling
 Share

Anbefalte innlegg

22 timer siden, AutoEntusiast skrev:

Hei, har du kjørt ute? Hvordan gikk det?

Forresten er dekka RunFlat?

Fikk noen mil i helga. Dekka er fine de. Ingen sporing og godt grep. Man hører jo litt dekkstøy i 80-90, men ikke noe plagsomt. Er nok ikke de stilleste dekkene(uten at jeg har lest noe eller testa andre dekk), men fortsatt lavt støynivå inne i bilen. Vindstøyen er større enn dekkstøyen. Helt fine på støy er nok konklusjonen. Kjørte 19» run flat i fjor og det støyer en del mindre med 20 uten run flat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, larserso skrev:

Fikk noen mil i helga. Dekka er fine de. Ingen sporing og godt grep. Man hører jo litt dekkstøy i 80-90, men ikke noe plagsomt. Er nok ikke de stilleste dekkene(uten at jeg har lest noe eller testa andre dekk), men fortsatt lavt støynivå inne i bilen. Vindstøyen er større enn dekkstøyen. Helt fine på støy er nok konklusjonen. Kjørte 19» run flat i fjor og det støyer en del mindre med 20 uten run flat. 

Takk for utfyllende svar. 👍

Hvordan var de RunFlat 19" dekka fra i fjor mht. Sporing? 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AutoEntusiast skrev:

Takk for utfyllende svar. 👍

Hvordan var de RunFlat 19" dekka fra i fjor mht. Sporing? 😊

 

Gikk fra 285/25/20 på E61 til 19» Michelin RunFlat på F11 og syntes det var helt gode dekk. Ingen sporing. Støya noe mer. Eneste gang jeg har hatt RunFlat, men skjønte egentlig ikke helt hva «alle» klager på. 😊 Er egentlig kresen på både støy og sporing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 5.5.2018 at 22.54, Otis skrev:

Det er garantert 300-400nm eller vel så det.

Hadde min bil inne hos et verksted og de hadde tatt av det ene hjulet, skulle f... ikke fått det av igjen når jeg skulle skifte til sommerdekk.

.. skulle IKKE forundre meg.
Skal ta en tur til merkeverksted Billia Lier  (Drammen) i morgen og spørre om  få låne en 'momentstang' (er det betegnelsen?) til å sjekke 'NM' på hver bolt.
Billia vet sikkert også hva so mer korrekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.5.2018 at 17.39, larserso skrev:

Gikk fra 285/25/20 på E61 til 19» Michelin RunFlat på F11 og syntes det var helt gode dekk. Ingen sporing. Støya noe mer. Eneste gang jeg har hatt RunFlat, men skjønte egentlig ikke helt hva «alle» klager på. 😊 Er egentlig kresen på både støy og sporing. 

skjønner du ikke?
les innlegg om det da vel ha ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Mr. Erling skrev:

.. skulle IKKE forundre meg.
Skal ta en tur til merkeverksted Billia Lier  (Drammen) i morgen og spørre om  få låne en 'momentstang' (er det betegnelsen?) til å sjekke 'NM' på hver bolt.
Billia vet sikkert også hva so mer korrekt?

Det kan vel kalles for momentnøkkel om man skal bruke muskel kraft.

Det burde være strammet til med 130nm er det vel på litt nyere biler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i min instruksjonsbok står det 140nm.   Alternativt kan du jo kjøpe en rimelig muttertrekker og en momentstav for å trekke til hjulbolter. 

https://www.tools.no/Momentstav-Teng-Tools-1401407-no?categoryId=1073748579#v=2055509

Selv har jeg denne muttertrekkeren fra Jula, sterk nok til å dra løs boltene etter vinteren og kan brukes sammen med nevnte momentstav for å få riktig tiltrekkingsmoment. 

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/dekkverktoy/elektriske-mutterstrammere/muttertrekker-009120?gclid=EAIaIQobChMI2t_4zfyM2wIVQagYCh1feg2gEAQYAiABEgJ_CfD_BwE

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hpi skrev:

Ja i min instruksjonsbok står det 140nm.   Alternativt kan du jo kjøpe en rimelig muttertrekker og en momentstav for å trekke til hjulbolter. 

https://www.tools.no/Momentstav-Teng-Tools-1401407-no?categoryId=1073748579#v=2055509

Selv har jeg denne muttertrekkeren fra Jula, sterk nok til å dra løs boltene etter vinteren og kan brukes sammen med nevnte momentstav for å få riktig tiltrekkingsmoment. 

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/dekkverktoy/elektriske-mutterstrammere/muttertrekker-009120?gclid=EAIaIQobChMI2t_4zfyM2wIVQagYCh1feg2gEAQYAiABEgJ_CfD_BwE

Den momentstav for å trekke til hjulbolter fra Tengs Tools så veldig interesant ut.
Men jeg skjønner ikke,... ligger det innebygd 'en sperre' i momentstaven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mr. Erling skrev:

Den momentstav for å trekke til hjulbolter fra Tengs Tools så veldig interesant ut.
Men jeg skjønner ikke,... ligger det innebygd 'en sperre' i momentstaven?

Det er ei fjær i momentstaven som gjør at dette fungerer.  Veldig enkelt hendig verktøy til hjulskift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17.5.2018 at 18.50, Mr. Erling skrev:

Den momentstav for å trekke til hjulbolter fra Tengs Tools så veldig interesant ut.
Men jeg skjønner ikke,... ligger det innebygd 'en sperre' i momentstaven?

Skal ligge en sperre i alle momentnøkler, du bestemmer selv hvor mye du vil maks trekke til med. Jeg strammer til med 12,5kg.

Har forøvrig bestilt nye dekk, Michelin PS4, blir spennende og se åssen de er, har kjørt Dunlop, Conti og Vredestein hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Clevion skrev:

 

Har forøvrig bestilt nye dekk, Michelin PS4, blir spennende og se åssen de er, har kjørt Dunlop, Conti og Vredestein hittil.

Jeg er mer enn fornøyd med mine nye PS4 dekk ( ikke RFT), men så var jeg ikke bortskjemt med de steinharde RFT Continental Conti dekkene, som stod på den da jeg kjøpte doningen.
Mer enn fornøyd. 
Plutselig var den en typisk  'Bimmer' . .skjønner du?
Og støy?
Ikke noe å bemerke kontra Conti dekkene!

Har kjørt stort sett svingete riksveier, med varierende asfalt kvalitet. Kun motorvei, en gang fra Drammen til Eidsvoll. Resten riksveier. Tok returen fra Eidsvoll over Lygna og ned til Tyrifjorden. Masser av svingveier.
⚠️Imponerende dekk. 'Svelger' alt uten bemerkninger.
Nå har jeg ikke flere superlativer å skryte av de.

Hvor lang leveringstid fikk du på dekkene?
Jeg måtte vente i 16 dager, men svelget den 'kamelen'. Og nå angre jeg ikke

Tvi tvi!😎

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mr. Erling skrev:

Jeg er mer enn fornøyd med mine nye PS4 dekk ( ikke RFT), men så var jeg ikke bortskjemt med de steinharde RFT Continental Conti dekkene, som stod på den da jeg kjøpte doningen.
Mer enn fornøyd. 
Plutselig var den en typisk  'Bimmer' . .skjønner du?
Og støy?
Ikke noe å bemerke kontra Conti dekkene!

Har kjørt stort sett svingete riksveier, med varierende asfalt kvalitet. Kun motorvei, en gang fra Drammen til Eidsvoll. Resten riksveier. Tok returen fra Eidsvoll over Lygna og ned til Tyrifjorden. Masser av svingveier.
⚠️Imponerende dekk. 'Svelger' alt uten bemerkninger.
Nå har jeg ikke flere superlativer å skryte av de.

Hvor lang leveringstid fikk du på dekkene?
Jeg måtte vente i 16 dager, men svelget den 'kamelen'. Og nå angre jeg ikke

Tvi tvi!😎

Bestilte dekkene på onsdag denne uken, skulle være tilgjengelig tirsdag neste uke :) Eneste jeg er litt skeptisk til er at de ikke er stjernemerka i forhold til xDriven på min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...