Gå til innhold

Designer's E92 335i | Solgt | Hva blir det neste?


 Share

Anbefalte innlegg

På ‎01‎.‎05‎.‎2019 den 22.04, Designer skrev:

Gjorde en siste touch på den nye stilen innvendig.

25F4D497-A959-4519-8FC8-6BD3F7961D84.thumb.jpeg.ab13b6bc5e139ed4d4bbf0a1375b2fa1.jpeg

Veldig fornøyd med rattet, girkula og brekket. Idag folierte jeg håndtaket, det ble jeg veldig fornøyd med. 😁

Stripen på listene er jeg usikker på og virker som resten av folket har delte meninger av de jeg til nå har spørt 🤔 Hva synes dere?

Hva har du gjort med stripen på rattet, er det folie der også? Har samme ratt selv og vurderer å "skifte" ut blå stripen med noe mer passende farge. :-)

20190402_174907.jpg

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Designer skrev:

En liten oppdatering og kommende gjøremål

Sentrene på BBS hjula er sent til lakkerer. Ytterkantene pusset jeg i helgen som var, har igjen å polere de opp. :) 

Bestilte toppdekselpakning, innsugspakninger og oljefilter hos Koed i går. Skal få montert min doble catchcan i helgen tenkte jeg. :) Også demontere innsug og sjekke tilstand, enkelt fjerne den koksen som evt/antagelig har kommet. Skal også bytte til en termostat som kjører kaldere, da disse originalt kjører litt for varmt har jeg hørt. I tillegg til dette tar jeg et oljeskift.

Skal også få sett på eksosen da jeg har litt vel mye resonans på 1800rpm ca. Synes denne lyden ikke er noe fin heller utvendig, så satser på å få sveiset om og løst dette.

Også bestilte jeg jo i vinter en Arkym leppe, se om vi kan få den til å passe. Ved første inntrykk så ser den ut til å bomme med flere cm i passform på lengden, men produsenten anbefalte meg å montere den skikkelig først. Han hadde over 300 forskjellige biler å referere til sa han så lite villig til å gjøre noe før jeg hadde prøvd skikkelig. Håper den passer 😮  

Lite vits å bytte termostaten da denne er styrt av DME. Gå heller i MHD å endre hvor hard kjøling den skal kjøre på :) 

Dette sier MHD: Select different coolant targets for optimized cooling and performance. Sport Mode for spirited daily driving, Race Mode for drag racing (maximum cooling).

Du kan lese mer om de forksjellige modusene her :)
https://bimmerprofs.com/thermal-management-n-series-engines/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mowz skrev:

Hva har du gjort med stripen på rattet, er det folie der også? Har samme ratt selv og vurderer å "skifte" ut blå stripen med noe mer passende farge. :-)

20190402_174907.jpg

Har kun foliert den i samme som resten, så kan bare foliere stripen i hvilken som helst farge. ;) 

 

27 minutter siden, ahj skrev:

Lite vits å bytte termostaten da denne er styrt av DME. Gå heller i MHD å endre hvor hard kjøling den skal kjøre på :) 

Dette sier MHD: Select different coolant targets for optimized cooling and performance. Sport Mode for spirited daily driving, Race Mode for drag racing (maximum cooling).

Du kan lese mer om de forksjellige modusene her :)
https://bimmerprofs.com/thermal-management-n-series-engines/ 

Da har jeg blitt lurt.... 🙄 

Jaja mindre jobb :D Takk for tips @ahj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Daniel. skrev:

Ble tøff, og kanskje en smule harry den Datsunen :lol:

Åssn look skal du gå for med BBS hjulene? Skamlav eller blir det litt beefy dekk siden de er 18"?

Haha får så mye smil tilbake 😂 Elsker den bilen, pipes’a er toppen av kaga! 😂

Det får dere vente å se men dekkmessig blir det 215/35 på 8.5" foran og 245/35 på 10" bak. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2019 den 17.14, Designer skrev:

Haha får så mye smil tilbake 😂 Elsker den bilen, pipes’a er toppen av kaga! 😂

Det får dere vente å se men dekkmessig blir det 215/35 på 8.5" foran og 245/35 på 10" bak. 😊

245 på 10"? Hvor mye dekkstrekk snakker vi her a? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 10" bred felg er jo 254mm og 245-dekk er jo i teorien 245mm så blir nok ikke akkurat så voldsomt da nei :) Kjørt en del med 255 på samme bredde og avhengig av dekkmerke er det veldig lite til ingen strekk da, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk montert catchcan lørdag, utrolig enkelt å innstallere. Deilig med slike mods som er plug n play! :) Innsuget tok jeg også av, her var det knapt merkbart med koks, vasket rent og byttet pakninger. Byttet som nevnt også olje og filter.

Eksos fikk vi ikke tid til, men tror jeg skal skaffe mellomstykke fra downpipes til bakpotter fra LCI. N55 har ikke midtpotte som N54 så skulle egentlig bare fått tak i dette mellomstykket. Får lete litt. :) 

Arkymleppen fikk jeg også tatt en titt på, med bil i lufta så fikk vi holdt leppen bedre og det ser ut at den skal passe nokså bra. Monterte den ikke da jeg skal foliere den i blank svart før montering. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBS RSII montert

Endelig er BBS hjula ferdig og montert på bil. Meget fornøyd med fargekombo! 😁 Meget fornøyd med fitment, mangler bare å få den litt ned bak i hvertfall. Foran ble den veldig lav nå med 18" i forholdt til 19" 😅 Lenge siden jeg har kjørt så lavt. Må demontere skvettlappene foran også, for de subber nesten konstant... 

Da mangler bare frontleppe og tåkelys delete før GS-Treffet. Bilen skal også på coating til helgen, super spent på resultat på det. 😮 

_DSC7160.thumb.jpg.f700b994363e3089e313af6d1a09c7ba.jpg

_DSC7174.thumb.jpg.538c68722f731a52dde4de4cb4e49c7b.jpg

_DSC7175.thumb.jpg.9e35e76af0e1c6c337ea4d9883a59aa9.jpg

_DSC7181.thumb.jpg.3469c75842f44c9cac6374a3b3da09de.jpg

_DSC7190-4.thumb.jpg.0a2e072c2d837520b96440a8d494436b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sveigis skrev:

Jada dette ble jo skamrått .😀

Og ikke minst lavt .

Men hvordan er det å kjøre med så lav bil ?

Jeg hadde vært meganervøs mtp understell osv 😀

Har kjørt kun 2km i kveld, så ikke mye erfaring men er jo vant med lave biler så går nå greit.🙂

Men får hjerte i halsen når man kommer til dårlige veier med masse hull og dritt... 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...