Gå til innhold

Løst


Geir Anders
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt samme ulyd fra sin F bil? Når den går på tomgang hører man raslingen som man gjør i videoen. Den lyden kommer også når man rygger. Hvis jeg derimot kjører manuelt i førstegir, skulle man tro at det var kasse med rettskårne drev (konstant mekanisk lyd), høres ikke bra ut. Sistenevnt lyd kan også høres innimellom hvis jeg tømmer gira.

Giring i seg selv er veldig myk slik den skal være.

Virker for meg som at det noe løst, slitt, skadet i koblingen mellom kassen og motor.

 

Jada, verksted vet best. Men jeg har veldig dårlig erfaring med BMW i Skien og Tønsberg, og er ikke interessert i å punge ut kroner for 2-3 timer feilsøking hos de.

Andre tips?

2 vedlegg under her

 

Endret av Geir Anders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her er en som hadde havari på samme kasse, Planetgear P3 er en svakhet på disse var defekt og hvis en kjører lenge med det så blir skadene større, her skriver for øvrig Clipictrail at det begynner med hvinelyd når en rygger så vet ikke om dette er det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eivind320x skrev:

Har du drivlinje forsikring på bilen?

Jeg har motor og elektrisk som det heter, som dekker gir og drivlinje, heldigvis. I den store sammenheng blir det sånnsett billig hvis kassa må byttes, men man kan fort ryke på 15k+ i egenandel, feilsøking, reise og fridag fra jobb om man besøker feil verksted.

 

1 time siden, Hpi skrev:

 

Her er en som hadde havari på samme kasse, Planetgear P3 er en svakhet på disse var defekt og hvis en kjører lenge med det så blir skadene større, her skriver for øvrig Clipictrail at det begynner med hvinelyd når en rygger så vet ikke om dette er det samme

Ja har nok ett dårlig planetgear også, temmlig høy turbosus ved rygging. Mulig det er en sammenheng her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som en converter som rasler, men kan jo være forskjell fra kasse til kasse, det tror jeg Thomas kan svare lettere på.

Angående maskinskadeforsikring så anbefaler jeg deg å lese igjennom vilkåra dine i forsikringspapirene. Jeg hadde Sparebank 1 ved overhaling av automatkassa på gamle E60en, og da måtte jeg stå for 50% av reparasjonene fordi bilen hadde gått så så langt, og ikke bare egenandel ved en skade.

Endret av Clevion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.5.2018 at 23.59, Clevion skrev:

Høres ikke ut som en converter som rasler, men kan jo være forskjell fra kasse til kasse, det tror jeg Thomas kan svare lettere på.

Angående maskinskadeforsikring så anbefaler jeg deg å lese igjennom vilkåra dine i forsikringspapirene. Jeg hadde Sparebank 1 ved overhaling av automatkassa på gamle E60en, og da måtte jeg stå for 50% av reparasjonene fordi bilen hadde gått så så langt, og ikke bare egenandel ved en skade.

Har sjekka med forsikring allerede, er 4k uansett. Bruke riktig selskap vetu :)

On 19.5.2018 at 8.23, Clipictrial skrev:

Hei Geir Anders.

Kan ikke du svinge innom Bilia Skøyen til uka, så tar vi en prøvetur sammen?

Mvh

Thomas

Sender deg PM, kan avtale nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Geir Anders skrev:

Har sjekka med forsikring allerede, er 4k uansett. Bruke riktig selskap vetu :)

Sender deg PM, kan avtale nærmere.

Det er bra, hva slags forsikringselskap bruker du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...