johnkanon Skrevet Juli 12, 2018 Share Skrevet Juli 12, 2018 BMW F11 aircondition blåser like dårlig som en hamster med astma, har hatt en runde før med akkurat samme problem på en e61 og følte at etterfylling ikke helt gjorde jobben. Men det er grusomt varmt og med småbarn i bilen blir det ikke noe bedre - skal jeg satse på en etterfylling? ca.pris på bavaria 2k ? (liten side notis; om vintern er ikke webastoen optimal heller - er det noen sammenheng ??) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juli 12, 2018 Share Skrevet Juli 12, 2018 Det første du kan gjøre er å sjekke pollenfilteret. Dette filteret burde byttes årlig, eller enda bedre, ha det som en rutine på vårklargjøring og vinterklargjøring. Du kan fjerne det midlertidig for å se om det blir bedre(mulig det støver noe inni bilen da). Det er også en potensiell kilde til dårlig lukt. Du kan også sjekke sikring til AC og/eller releet, men det er ikke sååå ofte problemet har jeg inntrykk av(?). Kan også være lekkasje. Her er jeg usikker på fremgangsmåten, men jeg mener verkstedet fyller på gass med slik stoff som sporer lekkasjen og så må du tilbake så verkstedet får lokalisert og tettet/fikset. AC er langt ifra vedlikeholdsfritt. En anbefaling er også å rense systemet, bruker du en standard AC-rens fra CRC, STP, Biltema osv. så vær obs på at de kan legge igjen en intens lukt(oftest sitrus). Jeg vet ikke om noen luktfrie, men mulig verkstedet har en bedre metode?. Begynn med pollenfilteret ihvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnkanon Skrevet Juli 12, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2018 hey, takk for innspill. Burde ikke det dukke opp en “alarm” på pollenfilter? eller er det kanskje bare når det har gått x antall km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juli 12, 2018 Share Skrevet Juli 12, 2018 (endret) 13 minutter siden, johnkanon skrev: hey, takk for innspill. Burde ikke det dukke opp en “alarm” på pollenfilter? eller er det kanskje bare når det har gått x antall km Tror det bare kommer opp som standard vedlileholdsservice etter x-antall kilometer. Men jeg tør ikke påstå noe. Det skader ikke å sjekke. Har selv vært borti på en Mercedes at det var feilen til at AC blåste dårlig. Endret Juli 12, 2018 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnkanon Skrevet Juli 12, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2018 tenker det samme, skal sjekke opp manualen og se på de tingene du nevnte👍 Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juli 12, 2018 Share Skrevet Juli 12, 2018 10 minutter siden, johnkanon skrev: tenker det samme, skal sjekke opp manualen og se på de tingene du nevnte👍 Du får gi oss en update om hvordan det går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Juli 12, 2018 Share Skrevet Juli 12, 2018 På min forrige bil slutta hele varmeanlegget å virke, dvs, det kom ikke luft! Endte med å måtte bytte hele vifta. Samme problem med din? E39 er riktignok en del eldre enn F11 da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnkanon Skrevet Juli 12, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2018 Vifta går, men trenger hjelp til å komme ut av skinnsetene for å si det sånn. #klam helt klart noe som må fikses. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juli 12, 2018 Share Skrevet Juli 12, 2018 34 minutter siden, johnkanon skrev: hey, takk for innspill. Burde ikke det dukke opp en “alarm” på pollenfilter? eller er det kanskje bare når det har gått x antall km Mange verksted pleier å bytte pollenfilter sammen med en olje service. Med mindre filteret nettopp er byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juli 12, 2018 Share Skrevet Juli 12, 2018 Litt uklart om det er for varm luft eller for lite luft som blåser ut, men hvis luften ikke er kald, kan det være defekt kondenser, vanlig problem på f10/11. Otis, Marius2002 og ///M-ini95 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnkanon Skrevet Juli 12, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2018 kommer luft, og hvis man skrur på nivået så kommer det masse luft, men ikke kaldt luft. Bare varm luft - kondenser er det noe jeg kan sjekk selv via reinhgold sw ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnkanon Skrevet Juli 12, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2018 (endret) er det filtre i motor rom og inne kupe ? har sjekket sikringer bak og front ( sikringene i hanskerommet er jo tortur å sjekke ! dæven for et klønete sted. Da er det nok uungåelig å ta en tur til bavaria Endret Juli 12, 2018 av johnkanon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Juli 12, 2018 Share Skrevet Juli 12, 2018 35 minutter siden, johnkanon skrev: er det filtre i motor rom og inne kupe ? har sjekket sikringer bak og front ( sikringene i hanskerommet er jo tortur å sjekke ! dæven for et klønete sted. Da er det nok uungåelig å ta en tur til bavaria Er to filter som er plassert under hanskerommet. Tre torx skruer som holder et deksel som skjuler kupe/pollenfilteret. Det du kan gjøre selv er å sjekke om AC kompressoren kobler inn ved å trykke "snøfnugg" knappen av/på. Dog tror jeg det mest sannsynlig er AC kondensor som har tatt kvelden. Akkurat slik E.H.D sier. Tror ikke man får sjekka lekkasje i dette uten kjøre en slags "dye" gjennom systemet for å se lekkasjen med UV lys. Kanskje er det en ell annen sensor man kan lese av med rheingold som sier noe om tilstanden, men vet iåsfall ikke hvilken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnkanon Skrevet Juli 12, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2018 (endret) ok, takk for lokasjon. lette helt feil sted, så etter dem i motor rommet. Har kjørt litt forskjellige test komboer for å se om jeg kan få kjøligere luft, og "snøfnugg" knappen, hjelper desverre ikke. er det noen som har part nummeret på AC kondensoren ? og siden webasto ikke oppfører seg bra om vintern, kan AC kondensoren påvirke det også ? Hva ligger skifte av AC kondensor på ca. i NOK.- ? Endret Juli 12, 2018 av johnkanon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet Juli 12, 2018 Share Skrevet Juli 12, 2018 Det har vært en aksjon inne på F1x, hvor kondens-enheten blir byttet. Så, jeg ville tatt turen innom bmw og sjekket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå