E.C. Skrevet Februar 3 Share Skrevet Februar 3 Har du remap på dde? Fikk du forslag om å oppdate dde også som du huket vekk eller kom det ikke opp? Jeg har lurt på å oppdatere alt når CIC skal inn, men det blir jo fort nedtur om dde går tilbake til standard. 33A høres ikke så ille ut. Hjelper som regel å skru av vifte og lykter, samt ha fulladet batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 3 Forfatter Share Skrevet Februar 3 Har remap ja, ista brydde seg ikke om det. Jeg hadde selvsagt av lys utvendig ja. Nei, 33A var egentlig relativt lite. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simenfv Skrevet Februar 9 Share Skrevet Februar 9 Var det E070-16-11-500 du installerte? Er det siste versjon? Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 9 Forfatter Share Skrevet Februar 9 @simenfv Det var den versjonen jeg la inn ja. Jeg har ikke sjekket om det faktisk er siste versjon, men antar det. Det kan ikke være mange endringer etter dette på en så gammel bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 2 Forfatter Share Skrevet Mars 2 Da har jeg skiftet til disse lyspærene. Dette var mest en test for å se om jeg kan få bedre lys av mine hovedlykter. Synes kanskje det ikke er så bra lys, men jeg er også blitt eldre... Uansett. Sammenligningen er mellom 4 år gamle Osram NBL D1S fra januar 2020, og ovennevnte pærer. Forsøkte å ta bilde på samme plass, bomma litt. Tok med manuelle innstillinger på telefon, så det er samme ISO og lukkertid, og blenderåpning. Jeg personlig synes ikke det var helt den store forskjellen, men på bildene ser jeg at xenon virker å ha lengere rekkevidde på langlys og jevnere lys. Hva synes dere andre? Reef89 og Hpi reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 2 Share Skrevet Mars 2 Ser ut som at disse lyser mer opp til siden, samt rett foran bil og at temperaturen er annerledes. Lengdemessig vanskelig å bedømme. Er det 4300K du kjøpte? Føles litt som at området rett foran bilen blir lyst opp litt mer intenst og da vil fort synet trekkes mer dit enn lengre frem (som å kjøre med tåkelys i mørket) og det er ikke sånn kjempeheldig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 2 Share Skrevet Mars 2 Hadde selv tenkt å prøve pnp LED i hovedlysene, men foreløpig slått det (litt) i fra meg da jeg ser folk kommenterer det samme som du nevner at det så og si ikke var noe forskjell og sett noen som mente de fikk dårligere langlys. Men ser også det finnes veldig mange forskjellige typer og pris, om det kan ha noe å si.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 3 Forfatter Share Skrevet Mars 3 22 timer siden, E.C. skrev: Ser ut som at disse lyser mer opp til siden, samt rett foran bil og at temperaturen er annerledes. Lengdemessig vanskelig å bedømme. Er det 4300K du kjøpte? Føles litt som at området rett foran bilen blir lyst opp litt mer intenst og da vil fort synet trekkes mer dit enn lengre frem (som å kjøre med tåkelys i mørket) og det er ikke sånn kjempeheldig. Ja, jeg synes også de lyser mer til sidene og fremover. Mindre lys rett foran bilen, men mer punkt på en måte. Føles greit ut, men ikke noe revolusjonerende mot xenon. Disse er 4300k mot 5k. Jeg har uansett led bar som fjernlys, så dette er mer i byen og uten fjernlys. Så det er ikke sååå viktig for meg. 21 timer siden, Reef89 skrev: Hadde selv tenkt å prøve pnp LED i hovedlysene, men foreløpig slått det (litt) i fra meg da jeg ser folk kommenterer det samme som du nevner at det så og si ikke var noe forskjell og sett noen som mente de fikk dårligere langlys. Men ser også det finnes veldig mange forskjellige typer og pris, om det kan ha noe å si.... Ja, nei. Det var som sagt ikke noe revolusjonerende med led. Synes xenon nbl var vel så bra eller bedre mht kelvin. Tenker på nye hovedlykter, det er ikke så dyrt. Marius2002, Reef89, E.C. og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet Mars 4 Share Skrevet Mars 4 På min E70 så kjøpte jeg D1S ledpærer fra Etoshop, om du kan så vil jeg anbefale å sende inn lyktene til lyshelten å få nye lykteglass samt oppgraderte projektorer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 4 Forfatter Share Skrevet Mars 4 2 timer siden, Flataas skrev: På min E70 så kjøpte jeg D1S ledpærer fra Etoshop, om du kan så vil jeg anbefale å sende inn lyktene til lyshelten å få nye lykteglass samt oppgraderte projektorer Jeg har tenkt endel på nye projektorer og lurer på om nye hovedlykter fra feks Valeo er dårlige. For nye lykteglass og projektorer, er en god del tusenlapper. Samt tiden det tar. Så jeg tenkte bare kjøpe nye hovedlykter, det er jo bare 10k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet Mars 4 Share Skrevet Mars 4 50 minutter siden, Otis skrev: Jeg har tenkt endel på nye projektorer og lurer på om nye hovedlykter fra feks Valeo er dårlige. For nye lykteglass og projektorer, er en god del tusenlapper. Samt tiden det tar. Så jeg tenkte bare kjøpe nye hovedlykter, det er jo bare 10k. Nye lykteglass og oppgraderte projektorer kommer du ikke til å angre på. Nye projektorer samt jobben hos lyshelten ble 6396kr, ikke noe å si på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 4 Forfatter Share Skrevet Mars 4 Det er det, hvor bra blir det med nye lykter kontra projektorer? Glass blir det samme om de kommer fra der eller her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet Mars 4 Share Skrevet Mars 4 59 minutter siden, Otis skrev: Det er det, hvor bra blir det med nye lykter kontra projektorer? Glass blir det samme om de kommer fra der eller her. Lyshelten sa det gjennomsnittlig var 40-50% meir lys enn orginalt Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 4 Forfatter Share Skrevet Mars 4 Det var oppsiktsvekkende mye! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet Mars 4 Share Skrevet Mars 4 12 minutter siden, Otis skrev: Det var oppsiktsvekkende mye! Nå vet jeg ikke hvordan det lyser med bare nye glass men det var skikkelig gode lys Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå