Gå til innhold

mr.Wreckless' E46 M3


mr.Wreckless
 Share

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, mr.Wreckless skrev:

Handlet absolutt alt her: https://www.easycomposites.co.uk/#!/

Grunnstoff, epoksy, herder, karbon på rull og rekvisita (saks, pensler, blandebeger etc..)

Dog så vil jeg si at det er noen kosmetiske skavanker her og der, dog så er det kun min egen feil og jeg fikk litt erfaring i å legge karbon så det skal absolutt la seg gjøre å få et enda bedre resultat enn dette! :)

Takk!

Hadde kun tenkt å lage en ltw vinge i carbon. Har allerede carbonbakluke og flipp så en vinge i full ''carbon" kunne vært kult 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Takk!

Hadde kun tenkt å lage en ltw vinge i carbon. Har allerede carbonbakluke og flipp så en vinge i full ''carbon" kunne vært kult 

Om du skal lage en vinge i karbon så må du først ha en mal eller form å legge karbonet i og da blir det en god del mer jobb! Selvfølgelig et artig prosjekt, og easy composites har flere youtube videoer der de legger ut om framgangsmåten både ved laging av mal, vakumpakking, pre-preg og vanlig våtlagt slik jeg gjorde. (Jeg har bare lagt karbon utenpå min frontfanger for å kosmetisk matche skjermene, blir litt som en folie, men jeg har brukt ekte karbon)

Burkhart selger en i ekte karbon så da kan du spare deg for mye jobb: https://burkhart-engineering.com/epages/c2babc39-3494-4a11-bfa8-9e28d50a3799.sf/sec61fc5a7faf/?ObjectPath=/Shops/c2babc39-3494-4a11-bfa8-9e28d50a3799/Products/54339

Evt så så jeg Streamline på facebook annonserte i dag at de brått fikk en M4 GTS vinge til overs om du vil ha ekte OEM BMW vare. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, mr.Wreckless skrev:

Om du skal lage en vinge i karbon så må du først ha en mal eller form å legge karbonet i og da blir det en god del mer jobb! Selvfølgelig et artig prosjekt, og easy composites har flere youtube videoer der de legger ut om framgangsmåten både ved laging av mal, vakumpakking, pre-preg og vanlig våtlagt slik jeg gjorde. (Jeg har bare lagt karbon utenpå min frontfanger for å kosmetisk matche skjermene, blir litt som en folie, men jeg har brukt ekte karbon)

Burkhart selger en i ekte karbon så da kan du spare deg for mye jobb: https://burkhart-engineering.com/epages/c2babc39-3494-4a11-bfa8-9e28d50a3799.sf/sec61fc5a7faf/?ObjectPath=/Shops/c2babc39-3494-4a11-bfa8-9e28d50a3799/Products/54339

Evt så så jeg Streamline på facebook annonserte i dag at de brått fikk en M4 GTS vinge til overs om du vil ha ekte OEM BMW vare. 

 

skal ikke lage vingen i carbon, blir å kle de delene som er i glassfiber med duk og lage vingen i carbon. Det samme du gjorde med fangeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

skal ikke lage vingen i carbon, blir å kle de delene som er i glassfiber med duk og lage vingen i carbon. Det samme du gjorde med fangeren

Ja ok flott! jeg ble litt i tvil når du skrev så jeg tenkte jeg skulle kaste nettet bredt for å dekke alle aspekter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lørdagssyssel, fått av innsuget, det gikk høvelig greit men det var litt knot når det er så trangt på undersiden. Har tatt kablene til post cat O2 sensorene, pakket de inn i plastikkrør og lagt de bakover ved startermotoren.

SMGrelocation4.thumb.jpg.ac33e1735db131c646045c408a468ad4.jpg

SMG pumpa er tatt ut, skjøtelinjer skrudd på og lagt opp bak motoren og bort til smuglerrommet:

SMGrelocation5.thumb.jpg.9112318e1254c2f93284275fedf64a8f.jpg

SMGrelocation6.thumb.jpg.b6e606e0e9b997f29dd72f5aad2b3ff6.jpg

SMGrelocation7.thumb.jpg.2c8234cb57a2ad5e74ba66812174932e.jpg

Ikke fått tanken til olja riktig enda, og gikk tom for tid til å skru sammen linjene men det er såre enkelt.

God helg :)

Endret av mr.Wreckless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snørper sammen flyttinga av pumpa til girkassa:

SMGrelocation8.thumb.jpg.aeafc62ddeb417087b5a324589b660f1.jpg

SMGrelocation9.thumb.jpg.429be8457c32cdb68eec22adad684f8a.jpg

Den skarpøyde ser at jeg fortsatt mangler en beholder til væsken, det kommer med innsuget i løpet av april.

Til slutt så har jeg kjøpt en høvelig billig Windows 10 maskin og kabel + software fra Ebay. Enkom ærend for å kunne lufte hydraulikklinjene. Etter vanvittig mye strul så fikk jeg omsider kontakt med bilen og håper det skal la seg gjøre. Fulgte med INPA og NCS Expert, men NCS får jeg absolutt ikke til å virke/få kontakt så selv om jeg får gjort det jeg skal, så er jeg litt irritert over at noe som ble avertert som en "en-klikks installasjon" som skulle være enkelt for en PC noob så var det utrolig frustrerende og ikke akkurat en gledelig bruk av nesten 3000kr...

INPA.thumb.jpg.d8f81c2ee1b193864ce3bce9c566d228.jpg

Det neste blir forhåpentligvis at  innsuget er på vei neste uke, montering, lufting av hydraulikk. Har og planer om å rense ITB'ene før jeg setter ting på plass.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du INPA til å virke da?  Jeg har fått INPA til å fungere, men NCS virker litt for komplisert.. Jeg har ikke fått testet så mye da, men leste noe om at det kun fungerte i Windows XP, men jeg har Windows 10..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Daniel80 skrev:

Fikk du INPA til å virke da?  Jeg har fått INPA til å fungere, men NCS virker litt for komplisert.. Jeg har ikke fått testet så mye da, men leste noe om at det kun fungerte i Windows XP, men jeg har Windows 10..

Hmm. Jeg kjøpte kabel og mykvare via ebay fordi det skulle være så enkelt å installere. Ta meg faen på at det var!!😡 Dog ingenting nytt, inn på device manager og måtte takke til youtube for å finne ut at jeg må få lagt til "ports" på lista der, når jeg omsider finner USB kabelen, lagt til driver og endret til "Com1" så begynner det å hjelpe. Like mye frustrerende å se at jeg må inn og knote med dette nesten for hver oppstart av maskinen.

Mykvaresiden så skulle det være både GT1, INPA, NCS Expert og noe annet. GT1 (eller om det het DIS) virket som var myntet på et windows 95 eller DOS operativsystem. NCS Expert programmet startet, men det virket ikke som det fikk kontakt med bilen, det var også en god del brukerprofiler som ikke virket fordi de var utdatert.

INPA så var det et par steder jeg fikk feilmeldinger, men det virket som jeg fikk kontakt med bilen siden jeg kunne lese status på både digitale og analoge sensorer in real time, dro jeg i håndbrekket så så jeg status på INPA endret seg deretter. Så i utgangspunktet så fikk jeg vel INPA til å virke, men om det fortsatt virker når jeg skal lufte SMG pumpa får tiden vise.

Ettersom hvor mye INPA og NCS linker og nedlastninger det ligger der ute så synes jeg ikke dette var verdt pengene, spesielt med tanke på hvor lite det faktisk var plug & play.. Før jeg kjøper Carly for BMW så skal jeg prøve å laste ned NCS Expert fra en ekstern kilde og se om jeg får kabelen til å virke der.

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Daniel80 skrev:

Fikk du INPA til å virke da?  Jeg har fått INPA til å fungere, men NCS virker litt for komplisert.. Jeg har ikke fått testet så mye da, men leste noe om at det kun fungerte i Windows XP, men jeg har Windows 10..

Legger til at etter utallige google søk og youtube videoer så har jeg lært (Mac bruker) at man kan på PC høyreklikke, velge egenskaper/properties og videre derunder så får man muligheten til å velge om man vil kjøre programmet bakoverkompatibelt med Windows 7 e.l. Du kan prøve noe lignende? I tillegg så finnes det noe som heter NCS (for) Dummy som man bruker som et mellomledd der den oversetter alt du vil kode for deg. Du må flytte på noen filer, gi de nytt navn og det fritar ikke for bruk av NCS Expert, men det har ihvertfall flyttet brukergrensesnittet inn i det 21 århundre.

Jeg har i ettermiddag sittet med forskjellige nedlastningslinker rundtomkring for å prøve å få det til å funke smertefritt. Den ene linken ville ikke fungere i det hele tatt, og oppdateringene gjort derunder gjorde at den tilhørende youtube instruksjonsvideoen var verdiløs. Den neste så virket kun INPA, ikke NCS. Til slutt kom jeg over en nedlastbar fil som la seg ut som BMW Tools tydeligvis forenklet av en som kalte seg for Mike. Ikke noe kopiering av filer, det var bare å klikke på installasjonsfilen så fikset ihvertfall mykvaren seg selv. Jeg synes fortsatt NCS Expert er litt annerledes enn hva de youtube videoene jeg har sett er, så jeg får se om jeg får det til eller om jeg må kaste inn håndkleet der og bruke Carly til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, mr.Wreckless skrev:

Til slutt kom jeg over en nedlastbar fil som la seg ut som BMW Tools tydeligvis forenklet av en som kalte seg for Mike. Ikke noe kopiering av filer, det var bare å klikke på installasjonsfilen så fikset ihvertfall mykvaren seg selv. Jeg synes fortsatt NCS Expert er litt annerledes enn hva de youtube videoene jeg har sett er, så jeg får se om jeg får det til eller om jeg må kaste inn håndkleet der og bruke Carly til slutt. 

Det er denne jeg har brukt etter å ha lastet ned fra linken som Otis deler gratis på forumet her.. Der følger også NCS dummy med, samt bruksanvisning. Jeg har ikke fått testet noe særlig rett og slett fordi jeg ikke har hatt tilgang på bilen min siden i fjord. Skulle få lakket opp hjulbuer osv, men verkstedet klarte ikke å treffe med fargen osv, så da har alt bare rotet seg til og tatt tid. Lurer på om de rett og slett må hel-lakkere bilen nå for å slippe fargeskiller..  Jeg nekter å ta bilen tilbake før resultatet er strøkent så...da er det bare å vente  🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avslutning på eksos-sagaen. Var lenge spent på om post kat O2 sensor kablene var lange nok nå som kattene var flyttet fra manifold til seksjon 1. Google påstod det skulle holde om man hentet ut ledningene fra motorrommet og førte de ned på førersiden av girkassa. Gledelig vis så viste det seg å stemme:

SMGrelocation4.thumb.jpg.ef44a305723ba8133263e89772ff7342.jpg

Eksoskat8.thumb.jpg.8c06a23fc280b31a44dfea547d316e48.jpg

Eksoskat9.thumb.jpg.70a36982885ab5682e6b3f0c8a62d80b.jpg

Eksoskat10.thumb.jpg.6ec103858faad583037740ad30c0572e.jpg

Alt pakket på plass med strips. Med ny SMG væske fra Burkhart nå som jeg har knekt åpen linjene til SMG hydraulikken så hadde jeg tenkt å bytte også den væsken som ligger i linja til slave-sylinderen. Men vi får se om jeg gidder siden det så helt forferdelig trangt ut opp dit ... 🤪

Jeg har bøyd røret til peilepinnen til olja så nå venter jeg absolutt bare på CSL innsuget og SMG væskebeholderen for å få gjort noe som helst nyttig.

Ha en fortreffelig søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ikke så mye å tilføye, men for å holde liv i min egen tråd så er omsider CSL innsuget ferdig produsert. Alle smådelene derimot ligger fortsatt i bestilling så håper på å ha det i hus mot midten av mai.

CSLintake3.thumb.jpeg.6234ff1aafff457c76022d638f808547.jpeg

CSLintake4.thumb.jpeg.ceb4cbcb8e4e76a8f926daa4362a0824.jpeg

Ser nå ihvertfall veldig greit ut der den ligger på kontorbenken nede i Bulgaria. Så får vi se hvordan det blir under panseret etterhvert.

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, mr.Wreckless skrev:

Ikke så mye å tilføye, men for å holde liv i min egen tråd så er omsider CSL innsuget ferdig produsert. Alle smådelene derimot ligger fortsatt i bestilling så håper på å ha det i hus mot midten av mai.

CSLintake3.thumb.jpeg.6234ff1aafff457c76022d638f808547.jpeg

CSLintake4.thumb.jpeg.ceb4cbcb8e4e76a8f926daa4362a0824.jpeg

Ser nå ihvertfall veldig greit ut der den ligger på kontorbenken nede i Bulgaria. Så får vi se hvordan det blir under panseret etterhvert.

God helg

Holy pfuking shait! Eg har sett CSL-innsug før, men aldri med traktene i karbon. I like a lot! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...