Gå til innhold

Import F82 fra USA. Koding instrumentpanel mph til km/t


HaaJeHaa
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer import av F82 M4 fra USA da prisene på europeiske turbobiler er lave. Kan få en 2014 modell til 150-200k mindre i innkjøp enn fra Tyskland og det gjør jo sluttprisen langt lavere mtp 50k mindre i mva også. Registrering av biler fra USA er jo også likestilt med EU import nå.

Men, instrumentpanelet viser jo fart i mph. Noen som kan å kode inn europeisk instrumentpanel her? Ser delenr er ulike. 

Hva med displaypanel? Her er det jo ingen fysiske tannhjul med ulik utveksling? Er det er mulig å kode om?

Takk for innspill😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Skulebollen said:

Jeg skal handle f80 m3 til våren så dette var jo meget int.

Hvilke sider handler du fra 😊?

Bruker cars.com blant annet for å få opp hva som finnes hos forhandlere, men finnes mange andre samlesider :) Kjøper ikke av privatperson på såpass dyr bil. Kan bruke eksport agent (google det) om du har behov for visning, frakt og kjøp om du føler behovet. Autolink har jo skrudd prisene såpass opp fra Tyskland at ro-ro frakt fra New Jersey eller Ft Lauderdale er lik i pris til Drammen. Ligger noen fine M4 og M3 til rundt 32.000 usd med fin Carfax rapport (fra 46.000 eur i Tyskland). Regner med prisene er enda lavere til våren, så vurderer selv å vente til over jul for å få bruksfradraget på 06.2014 produksjonen  ;)

Kjetil Solvik Olsen har jo gjort slik at man bare kan vise bilen og få den godkjent uten å tukle med lys, setebelter og annet div som det var tidligere. Bare husk at title må være "clean", ellers kjøper du dyr dørstopper.

Endret av HaaJeHaa
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min feil, gjelder m4, da jeg har sett på det. m3 ligger ca 5k usd høyere i pris med start rundt 35.000 for de med høy km stand. Denne M4'n  med 30k miles til 35.000 usd feks bør bør være et godt kjøp  https://www.cars.com/vehicledetail/detail/745777088/overview/

Den ender på under 600.000 levert drammen og reg.

Endret av HaaJeHaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, HaaJeHaa said:

Min feil, gjelder m4, da jeg har sett på det. m3 ligger ca 5k usd høyere i pris med start rundt 35.000 for de med høy km stand. Denne M4'n  med 30k miles til 35.000 usd feks bør bør være et godt kjøp  https://www.cars.com/vehicledetail/detail/745777088/overview/

Den ender på under 600.000 levert drammen og reg.

Ser at USA importerte biler alltid ligger betydelig under tilsvarende EURO spec biler på Finn (og mobile.de for den saks skyld). Vil det da være noe særlig å spare på dette når du tar en eventuell salgspris senere med i vurderingen?

Personlig hopper jeg glatt over alle annonser med biler med US spec når jeg ser etter tyske biler.

EURO spec M3/M4 ligger jo under 700' på Finn nå. Sikkert enda lavere enn dette til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Jarod said:

Ser at USA importerte biler alltid ligger betydelig under tilsvarende EURO spec biler på Finn (og mobile.de for den saks skyld). Vil det da være noe særlig å spare på dette når du tar en eventuell salgspris senere med i vurderingen?

Personlig hopper jeg glatt over alle annonser med biler med US spec når jeg ser etter tyske biler.

EURO spec M3/M4 ligger jo under 700' på Finn nå. Sikkert enda lavere enn dette til våren.

Tja, ser ikke helt grunnen til at det skal være forskjell her,  da det jo ikke lengre (etter 2017) er noen forskjell på reg grunnlag og lys. Før 2017 ville jeg vært enig med retorikken din, nå så ser jeg ikke helt grunnlaget for skepsisen. Omprogrammerer man instrumentene har man jo samme bil til langt lavere sum. Så lenge rett utstyr er på plass er import - import og vil jo alltid prises lavere enn norsksolgt. Nå er det jo mye US spec som er veldig simpelt utstyr og da vil jo prisen være deretter. Hvis man har en tyskimport til 650.000 og en US import til salgs for 550.000, helt likt utstyrt, så vil jeg tro markedet behandler den ene som underpriset og den andre overpriset. Har tatt inn 4 biler fra USA og 3 fra Tyskland den siste tiden og ikke merket forskjell i interesse, dog ikke BMW. Ser lite us import av US biler foreløpig.

 

Ja, ille verditap også i Norge. F10 M5 er jo nesten allerede på 1/3 av nypris. Begynte å følge med på F82 prisene i våres og dem er jo allerede 50-80k ned. Skal ha ny bruksbil nå, så jeg får se ann markedet mot jul, noen fordeler er det jo også med norsksolgt (selv om kasko pluss er helt gull).

Endret av HaaJeHaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er interessant at USA import begynner å bli litt aktuelt igjen, på tross av at dollarkursen er forholdsvis høy. Men på en annen side så krasjer jo kronekurs og eurokurs totalt slik at det slettes ikke er gunstig å hente bil i Tyskland. Unntaket må være G30 530d og 540d, der er det fortsatt oppimot 100 000 å spare på å importere. Men jeg har registrert at M3/M4 slettes ikke er gunstig å importere fra Tyskland. Samme med F10 M5, som faktisk ender opp dyrere fra Tyskland kontra tilsvarende på Finn.no.

Euro og USA modeller er nå så like at jeg ser ingen grunn til at de skal være prisforskjeller. Bedre med en California kjørt M4 enn en som har gått i ett fuktig land som Tyskland og fått juling på Autobahn. Man må jo dog være obs på dette med radio og navi, samt at biler med skilt gjenkjenning ikke vil kunne lese de runde europeiske skiltene. Hvis du utvider søket ditt til Kanada så slipper du iallfall dette med å kode om til km/t. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...