Gå til innhold

BMW E39 520iAT facelift tvilling prosjekt


Turbo-HF
 Share

Anbefalte innlegg

Ble så bra med de felgene der, helt tidsriktig på denne bilen 😀 Likte også lakkeringen av bremsekalipperne, gjorde det samme på min F10 i samme farge. Jeg dristet meg til å sette på en liten M logo fra ebay også. Fikk litt "kjeft" for det av noen her, men det er jo bare å ikke bry seg om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ble så bra med de felgene der, helt tidsriktig på denne bilen 😀 Likte også lakkeringen av bremsekalipperne, gjorde det samme på min F10 i samme farge. Jeg dristet meg til å sette på en liten M logo fra ebay også. Fikk litt "kjeft" for det av noen her, men det er jo bare å ikke bry seg om. 

Mange takk for det 😁💌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, BjornarHS skrev:

Ble bra med poleringen av lykten. Stor forsjell!

Hei igjen og takk for hyggelig melding. Ja, men det er den høyre jeg matter ned, Venstre er alt skiftet, den... 🤣😂👍

Måtte også bestille ny hovednøkkel.. Frastjålet hjemme av narkoman dame i gangen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turbo-HF skrev:

Hei igjen og takk for hyggelig melding. Ja, men det er den høyre jeg matter ned, Venstre er alt skiftet, den... 🤣😂👍

Måtte også bestille ny hovednøkkel.. Frastjålet hjemme av narkoman dame i gangen 

Haha! Se der ja, litt kjapp med kommentaren der! Blir nok uansett bra. Trekker veldig ned helhetsinntrykket når man har slike matte lykter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Turbo-HF skrev:

Også til tider plutselig noe tung på servostyring...

Skal ikke si det er det samme, men: 

På e36en før jeg skiftet slanger til tannstangen og olje, så følte jeg motstanden på rattet varierte veldig. Noen gangen lett, og andre ganger tyngre. Etter olje og slangeskiftet så ble det mer konstant småtung motstand på rattet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, BjornarHS skrev:

Skal ikke si det er det samme, men: 

På e36en før jeg skiftet slanger til tannstangen og olje, så følte jeg motstanden på rattet varierte veldig. Noen gangen lett, og andre ganger tyngre. Etter olje og slangeskiftet så ble det mer konstant småtung motstand på rattet :)

Tusen takk for hyggelig og godt tips! 👍😃 Mistenker du har rett i det, for oljenivået virker greit. Symptomene stemmer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Turbo-HF skrev:

Tusen takk for hyggelig og godt tips! 👍😃 Mistenker du har rett i det, for oljenivået virker greit. Symptomene stemmer bra.

Da hadde jeg forsøkt med et oljeskifte på servoen, og eventuelt kansje slanger viss desse lekker eller svetter 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splittet og delte reservenøkkelen, som tilsynelatende hadde defekt batteri, har ikke hjulpet å bruke denne i tenningen, men virker, må bare låse opp manuelt, istedenfor med fjernbetjening på denne nøkkelen. Fikk delt den opp igår, men måtte bestille ny Fob shell case / skall til den. Er på saken og undersøker. Satt inn CR 2016 batteri, siden ingen har hatt CR 2020 tilgjengelig. ;) Tok også noen nattlige bilder, og legger ved ett redigert et. Fortsatt god siste del av påske! :D

20190421_194818.thumb.jpg.cbcc74b115e7036af742054cbb912753.jpg

20190421_204324.thumb.jpg.aa08d4732be1686086a6d70193a386df.jpg

740843621_RemoteKeyFobShellCase3ButtonsBMW_03.thumb.jpg.b603118640d17bd8e8759f6776e3bc99.jpg

20190422_002354_(Redigert).thumb.jpg.b686cbf118fc124c6bc48605c02fecb3.jpg

20190422_002551.thumb.jpg.dd8018815235ace7210ca69354283f13.jpg

Gleder meg til treff, fikse alt ferdig og få flere <<rolling shots>> av doningen! :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny nøkkel hentet, bare å få laget kopi, også, så jeg har skikkelige reservenøkler, pluss å sjekke ulyd og kvitring på motor, peile og kontrollere servosystemet, og så være klar for Bjerke travbane-treffet på søndag 28/04, og Vålerdagene med BMW CCN lørdag 04/05! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...