Turbo-HF Skrevet Mai 16, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2019 1 minutt siden, Fredrik 90 skrev: Dette blir bra 👍 Flotte bilder av begge bilene, E39 Touring holder seg jammen bra 😀 Mange takk, sees om 19 dager 🔥🚗☺ Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Mai 20, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2019 Flere ting planlagt; Skal sjekke ut en original Aerodynamic frontspoiler til støtfangeren, ordne skinnene og forberede innmontering av de "nye" sportsstolene, rette ut bulken mer, handle inn litt motorolje og ekstra servoolje (CHF), pluss shine bilen litt innvendig, også. Det er jo treff til helgen igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Mai 20, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2019 Har idag handlet litt og holdt på med forsetene mine. Motorolje og servoolje pluss lakk ble handlet inn, og frontfangerleppen hentet. Har idag vasket, rengjort, pusset og lakket den opp for å se. Ser ut som den har vært til preface, men skal uansett passe bra, ifølge delenummeret. (Får eventuelt tilpasse og file litt.) Legger ved noen bilder, vet det er populært! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Mai 21, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2019 Foreløpig ferdig resultat av lakkert frontfangerlippe.. Monteres sammen med stolene og det mekaniske imorgen, onsdag 22dre, så da gjenstår det egentlig bare å få ordnet eksosen, skifte lambda, slette feilkoder, shining og rette bulk, omsider! BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Mai 23, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2019 (endret) Fikk gjort masse igår, men ikke alt, dessverre... 😮 Fikk ihvertfall byttet strammehjulsmekanismen, løpehjul, servopumpe og toppdekselpakning, og satt inn hvite angeleyes lyspærer, pluss montert inn sportssetene i bilen. Setene var bolt on, og kom med identiske connectorer, men må reparere og skaffe emulator til passasjerside airbagen, da det ble feilkode på denne... Motorrommet og inni blokken så det fint ut og luktet ferskt og godt. Det som står igjen nå er: Siste detaljer på bulkfiksingen, interiørrensen, finjustere dørhåndtaket innvendig på førerdøren, se om det er noe mer, prøvekjøring og så få tilpasset Aerodynamic frontfangeren, da denne opprinnelig var til preface.. Fant til og med 23 kroner inni bilen! Penger spart, er penger tjent, og så videre.. Bilder følger: Endret Juni 3, 2019 av Turbo-HF ///M-ini95 og Evopower reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Mai 24, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2019 Nærmer seg, men dog ikke helt klart enda, kjedelig å prøvemontere og tilpasse utendørs og ingen hjelper til å få festet fangeren, haha! Vel, det går nok pent på etterhvert, og jeg gleder meg stort! Blir meget kledelig og pent, ifølge min mening! OEM upgrades rarely or never fails! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Mai 30, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2019 Fått rettet ut bulkene i panelet litt mer, og fortsetter gradvis på dette, selv, fremover.. Ellers så er litt mer saker og ting anskaffet, handlet litt diverse verktøy, i tillegg, ny reserve hovednøkkel besørget og kopiert opp hos en hyggelig kar i Akershus, som kan anbefales på det varmeste, pluss at setebeltesensoren har ankommet, ryddet opp litt mer, vasket og shinet bilen litt, og Aerodynamic leppen er ferdig tilpasset og lakkert samt monteres sammen med eksosen nå iløpet av helgen! Bilder følger: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Juni 5, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2019 Kommer stoooooor update ikveld, gjort fryktelig mye! ChrisP reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Juni 5, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2019 (endret) Ja, da var det tid for litt fyldigere beskrivelse, men lar bildene etterhvert tale for seg, da de sier mer enn 1000 ord! Aksjon på SRS Airbag forrige fredag, 31/05, gikk også veldig bra, ikke berørt av feil på serie- eller produksjonsummer på min bil og kollisjonspute. Mekaniker berømmet til og med bilens tilstand, og tvillingprosjektet!, sammen med min far! Bilen har jo hanglet litt effekt- og eksosmessig, så tett katalysator, defekte lambdasonder, alle 4 stykk, skulle også byttes ut, men å skifte grenrør, eksosmanifold, på M54, det var bra trangt! 😮 Hadde ikke kompis hjulpet meg, så hadde det neppe gått bra, ei heller uten lån av garasje og bukk hos en annen venn! Brukte tid, muskler, frustrasjon og kjærlighet, og dermed så ble jobben gjort, og to do-listen heldigvis enda kortere.. (Y) Fikk mye bedre pådrag, mer respons. mindre lukt og bedre kjøreopplevelse etter denne innsatsen, så gir mersmak, selvom man ble lei underveis! Anyway, bildetid! Kryper opp mot 240000 km, så måtte også oppjustere kjørelengde hos forsikringen! Veldig varmt, i tillegg! 😮 Pakket bil for avreise til verkstedslokalet! 😘 Mye plass.. ❤️ Alle deler tatt med: Ankommet bestemmelsesstedet! I luften, der demontering og generell sjekk begynner.. Også utbedret litt mer av bulken på bakskjermen.. (Tidkrevende.) Strevsomme timer etterpå... Eksos tatt ned, sammen med travers, støtdempere, bremsecalipre, og frikobling av motor, batteri, etcetera.. 😢 Tar av meg fronten Nye, brukte manifolder på plass, med pakninger og varmeskjold. Veivhusventilasjon og sensoerer for øvrig, samt vannpumpe og termostat lot vi være, siden disse virker bra, og har også ført alt inn i serviceheftet, selvom dette er utenom de vanlige kontroll og sjekkpunktene. (Spaghetti ledningsnett og DEFA blokkvarmer også fjernet samtidig. Mangler lykter... Ikke nå lenger. Nydelig å kjøre igjen, og god følelse ved oppstart!!! ❤️❤️❤️😘 😘 Hjemme, og fotoshoot.. E60 M54B22 grenrør fra Geir Ove! Hjalp betraktelig og fikk til og med solgt de gamle, attpåtil! 🤣 Endret Juni 10, 2019 av Turbo-HF Otis, Evopower, BjornarHS og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Juni 10, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2019 Går da fremover 👍😊🔥🚗 Nyvasket. Flere deler monteres imorgen.. BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juni 10, 2019 Share Skrevet Juni 10, 2019 Her jobbes det og det noe voldsomt og .😀😀 Igjen imponert over at du legger så mye arbeid i denne ,og det liker jeg veldig. Det må ikke være M5 ,325 2002 osv osv som får best stell bestandig. Godt du forbarmer deg over en hverdagsliter som dette. Sånne tråder er det som er noe for meg 👍👍 Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Juni 10, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2019 2 timer siden, sveigis skrev: Her jobbes det og det noe voldsomt og .😀😀 Igjen imponert over at du legger så mye arbeid i denne ,og det liker jeg veldig. Det må ikke være M5 ,325 2002 osv osv som får best stell bestandig. Godt du forbarmer deg over en hverdagsliter som dette. Sånne tråder er det som er noe for meg 👍👍 Tusen hjertelig takk for det og ilikemåte, Jan! 👍😍😊 Moro.. Nesten så jeg vurderer vinterbil nå.. 😃😂💦 BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Juni 10, 2019 Share Skrevet Juni 10, 2019 Begynner å bli flott nå ja! Merker at jeg savner litt min gamle 525tds touring. Er begynt å bli gamle biler, men de var vertfall forut sin tid, så de har tålt tidens gang godt Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Juni 10, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2019 28 minutter siden, BjornarHS skrev: Begynner å bli flott nå ja! Merker at jeg savner litt min gamle 525tds touring. Er begynt å bli gamle biler, men de var vertfall forut sin tid, så de har tålt tidens gang godt Tusen hjertelig takk for det 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Juni 12, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2019 Listen med gjøremål blir heldigvis stadig kortere, og kortere.. Igår fikk jeg reparert lysnivåsensoren i forstillingen som ledningen var røket i, pluss montert opp manglende oppheng på eksos og deksler under, samt fjernet feil på SRS airbag matten på passasjerstolen, så ingen feil der lengre, pluss at lambdasonde nummer 4 skal utskiftes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå