want850 Skrevet Desember 6, 2018 Share Skrevet Desember 6, 2018 Hei. Er det noen som har erfaring med uorginal dpf? Ser blant annet at koed og schmiedeman har, og de er veldig mye billigere enn orginalt. I utgangspunktet er jeg skeptisk, men kan jo være at de er like gode... Har fått service melding på dpf, så kan være at jeg må skifte etterhvert og da er det greit å ha en plan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 6, 2018 Share Skrevet Desember 6, 2018 De jeg har sett har ikke levert i nærheten av et org rør, og vært tette etter relativt kort tid. Dersom du har fått melding på filteret er det bare å gjøre klar for enten å skifte, eller å fjerne, med eks TRF Steg 2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M3 Skrevet Desember 6, 2018 Share Skrevet Desember 6, 2018 Har prøvd noen uorginale...veldig dårlig passform. Krever modding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
want850 Skrevet Desember 7, 2018 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2018 (endret) Ok takker for svar. Det var vel det jeg var redd for, at de uorginale ikke er noe å gå for. TRF, tja mulig det, men håper det holder en stund til. Regenereringen fungerer og så fremst det ikke er noe som gjør at den soter mer enn den skal, så skulle dpfèn vel holde til ca 200tkm? Bilen har nå gått 137tkm så det er ett stykke igjen. Har forøvrig skiftet alle termostatene og har ingen feilmeldinger på glødepluggene. Har lest på utenlandske forum at bilen soter mer, spesielt på bykjøring, når man fjerner swirl flapsene. Kan det være noe i dette (fjernet de for vel ett år siden, og bilen går desidert mest å bykjøring)? Er jo greit å finne grunnen til at bilen soter mer enn den skal, før man evt skifter dpf, så man slipper at den nye går tett for tidlig.. Endret Desember 7, 2018 av want850 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Motorhavaristen Skrevet Desember 7, 2018 Share Skrevet Desember 7, 2018 Hvis effekten er fin og den bare har kjørt 137' ville ikke jeg brukt tid på det. Jeg fjernet min på 300', da begynte den å gi effekttap fordi den var så tett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
want850 Skrevet Desember 7, 2018 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2018 Tja, må jo være noe, når man får opp service meldingen: dpf please change soon, contact a dealer for appointment. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet Desember 9, 2018 Share Skrevet Desember 9, 2018 Mener DPF har en estimert levetid til 200 000. Tror det da automatisk kommer opp at det er på tide å skifte. Fungerer det så er det vel bare å ta en reset og kjøre videre. Du få nok beskjed når det begynner å tette seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 9, 2018 Share Skrevet Desember 9, 2018 Om du får advarsel om å skifte dpf allerede nå, så er det noe rart en plass. Sikker på at motoren din kjører regenerering av DPF? Min har gått 150kkm og forventet levetid er stadig 200kkm i tillegg. Totalt 350kkm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
want850 Skrevet Desember 10, 2018 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2018 ja Otis, tenker det samme som deg. Derfor jeg vurderer å sette inn igjen swirl flapsene. Ja er sikker på at den regenererer. Kjørte en tur på 45 mil i forrige uke, og da regenererte den 3 ganger. Først ganske tidlig, neste etter 16 mil og siste 23 mil etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Desember 10, 2018 Share Skrevet Desember 10, 2018 Du har jo hyppig regenerering. Du kan kjøre testmodul for å avdekke om eksostrykkføler fungerer riktig. Hvis den konstant viser litt for høyt trykk vil du «lide» under kort estimert levetid og stadige regen. Vet ikke om disse trykksensorene er kjente syndere på m57, men min var defekt på n47. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
want850 Skrevet Desember 11, 2018 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2018 Du mener da exhaust back pressure sensoren, som er mellom turbo og dpf? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Desember 11, 2018 Share Skrevet Desember 11, 2018 Ja det var dét jeg mente. Min var defekt, og hadde liknende problem som deg. Men jeg har som sagt N47 og ikke M57 som deg. Bare en tanke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
want850 Skrevet Desember 11, 2018 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2018 Tja, den var ikke så dyr, så kan jo bytte den uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Desember 11, 2018 Share Skrevet Desember 11, 2018 Ville heller prioritert en ordentlig diagnose med live data. Det blir billigere og riktigere enn å bytte deler basert på forumtips. Start i riktig ende, så blir det raskere, riktigere og sannsynligvis billigere til slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 11, 2018 Share Skrevet Desember 11, 2018 En annen ting, hvor høy driftstemperatur får du på kjølevannet under kjøring? Maxmek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå