Gå til innhold

Uorginal DPF, erfaringer


want850
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 

Er det noen som har erfaring med uorginal dpf?

Ser blant annet at koed og schmiedeman har, og de er veldig mye billigere enn orginalt.

I utgangspunktet er jeg skeptisk, men kan jo være at de er like gode...  

Har fått service melding på dpf, så kan være at jeg må skifte etterhvert og da er det greit å ha en plan.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har sett har ikke levert i nærheten av et org rør, og vært tette etter relativt kort tid.

Dersom du har fått melding på filteret er det bare å gjøre klar for enten å skifte, eller å fjerne, med eks TRF Steg 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takker for svar.

Det var vel det jeg var redd for, at de uorginale ikke er noe å gå for.

TRF, tja mulig det, men håper det holder en stund til. Regenereringen fungerer og så fremst det ikke er noe som gjør at den soter mer enn den skal, så skulle dpfèn vel holde til ca 200tkm? Bilen har nå gått 137tkm så det er ett stykke igjen. Har forøvrig skiftet alle termostatene og har ingen feilmeldinger på glødepluggene. 

Har lest på utenlandske forum at bilen soter mer, spesielt på bykjøring, når man fjerner swirl flapsene. Kan det være noe i dette (fjernet de for vel ett år siden, og bilen går desidert mest å bykjøring)?

Er jo greit å finne grunnen til at bilen soter mer enn den skal, før man evt skifter dpf, så man slipper at den nye går tett for tidlig..

Endret av want850
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får advarsel om å skifte dpf allerede nå, så er det noe rart en plass. Sikker på at motoren din kjører regenerering av DPF? 

Min har gått 150kkm og forventet levetid er stadig 200kkm i tillegg. Totalt 350kkm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja Otis, tenker det samme som deg. Derfor jeg vurderer å sette inn igjen swirl flapsene.

Ja er sikker på at den regenererer. Kjørte en tur på 45 mil i forrige uke, og da regenererte den 3 ganger. Først ganske tidlig, neste etter 16 mil og siste 23 mil etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo hyppig regenerering. Du kan kjøre testmodul for å avdekke om eksostrykkføler fungerer riktig. Hvis den konstant viser litt for høyt trykk vil du «lide» under kort estimert levetid og stadige regen.  Vet ikke om disse trykksensorene er kjente syndere på m57, men min var defekt på n47. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...