Gå til innhold

Marius2002s F45 225xe M-Sport - et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, ahj skrev:

Jeg har prøvd det med min iPhone på jobben å ikke fått TeamViewer til å kunne kjøres til apple. Hvis du får til deg send meg gjerne en PM :)

Leser at det skal gå med AirPlay om det er på samme nettverk, men da må en tredje enhet til og lage et nettverk, men det går jo fint og dele nettverk på dagens telefoner. 

Ellers skal teamviewer gå, https://community.teamviewer.com/t5/Knowledge-Base/How-can-I-share-the-screen-on-my-iPad-iPhone-with-TeamViewer/ta-p/4734 men da må iPad ha internetttilgang. Jeg vet ikke om jeg vil koste på iPad med simkort, wifi er nok. Får forske litt mellom min og madammens iPhone. Som sagt kan ordne wifi via en telefon :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Marius2002 skrev:

Leser at det skal gå med AirPlay om det er på samme nettverk, men da må en tredje enhet til og lage et nettverk, men det går jo fint og dele nettverk på dagens telefoner. 

Ellers skal teamviewer gå, https://community.teamviewer.com/t5/Knowledge-Base/How-can-I-share-the-screen-on-my-iPad-iPhone-with-TeamViewer/ta-p/4734 men da må iPad ha internetttilgang. Jeg vet ikke om jeg vil koste på iPad med simkort, wifi er nok. Får forske litt mellom min og madammens iPhone. Som sagt kan ordne wifi via en telefon :)

...eller så kan du kjøpe deg en sånn https://www.gsbildeler.no/etk_delekatalog-ettermontering_og_ombygging-03_3540:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, papertiger skrev:

Hmmm! Det har jeg ikke tenkt på engang. Er det 4G nett på eller er det bare en wifi-dings? Mulig jeg finner billigere hotspot en annen plass, ser at det blir fort dyrt om man skal avansere skikkelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, macrorain skrev:

har man ipad kan man laste ned filmer fra itunes og se offline også. 

Tror det blir pad nå ja, dere har igrunn overbevist meg :D Takk 💸 Blir ikke hotspot/4g, leste meg opp, koster mer enn det smaker og jeg er ikke SÅ ofte på langturer eller har kontor i bil at det er nødvendig :) Genialt om det er med bilen da såklart, meeen...! 

Vi kan bruke pad litt ellers også, må derimot se litt på bilfeste, ungen sitter bakovervendt og det er slik nakkestøtte som går littnedover seteryggen om dere skjønner, altså må den høyyyt opp om den skal festes i nakkestøttebeina. :-k Får forske litt og undersøke muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Marius2002 skrev:

Tror det blir pad nå ja, dere har igrunn overbevist meg :D Takk 💸 Blir ikke hotspot/4g, leste meg opp, koster mer enn det smaker og jeg er ikke SÅ ofte på langturer eller har kontor i bil at det er nødvendig :) Genialt om det er med bilen da såklart, meeen...! 

Vi kan bruke pad litt ellers også, må derimot se litt på bilfeste, ungen sitter bakovervendt og det er slik nakkestøtte som går littnedover seteryggen om dere skjønner, altså må den høyyyt opp om den skal festes i nakkestøttebeina. :-k Får forske litt og undersøke muligheter.

Hm, skjønte ikke helt. Må vel kunne festes med borrelås rundt nakkestøtten i baksetet? Da vil ikke ungen nå paden selv da men.. Greit å teste ut litt før langtur eller hvertfall følge med litt i starten, første langtur med pad med vår eldste for noen år siden (da var han vel tre eller noe) så kastet han opp over hele bilen (heldigvis ikke BMW den gang) 🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, macrorain skrev:

Hm, skjønte ikke helt. Må vel kunne festes med borrelås rundt nakkestøtten i baksetet? Da vil ikke ungen nå paden selv da men.. Greit å teste ut litt før langtur eller hvertfall følge med litt i starten, første langtur med pad med vår eldste for noen år siden (da var han vel tre eller noe) så kastet han opp over hele bilen (heldigvis ikke BMW den gang) 🤮

Borrelås går, men synes de som man fester i nakkestøttebeina ser mer stabilt ut :) Får se, kommer en feedback når dette er oppe å går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en sånn dings for iPad (altså standard iPad) som man skrur fast i nakkestøttebenene og den er både stabil og fungerer utmerket. Yngstemann (snart 16) klaget ihvertfall ikke da vi kjørte sydover til den franske rivieraen i fjor sommer og han hadde hele baksetet for seg selv (med setene i bakerste posisjon, bakseteryggene så langt tilbake de kan komme, puter, dyne, mat, drikke, laptop/mobil (wifi), snop og solblendere på alle vinduer)... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

Vi har en sånn dings for iPad (altså standard iPad) som man skrur fast i nakkestøttebenene og den er både stabil og fungerer utmerket. Yngstemann (snart 16) klaget ihvertfall ikke da vi kjørte sydover til den franske rivieraen i fjor sommer og han hadde hele baksetet for seg selv (med setene i bakerste posisjon, bakseteryggene så langt tilbake de kan komme, puter, dyne, mat, drikke, laptop/mobil (wifi), snop og solblendere på alle vinduer)... :)

Det hørtes faktisk herlig ut :D Jeg har reclinerbakseter jeg også, men på grunn av batteriet kan jeg ikke skyve hele seteraden bak slik som på andre 2AT. Jeg skal dessverre ikke til den franske riviera, men kanskje til Kr.Sand/Lindesnes deromkring, eller så har jeg lyst til Borås i Sverige. Fordi dyreparken der er lik Kr.Sand  ved tanke på dyr og i tillegg hadde de denne helgen åpnet en dinosaurpark. Vår datter elsker plutselig dinosaurer(sikkert fra barnehagen), så tenker det hadde vært kult for henne. Anbefales å sjekke opp for de som er i målgruppen. Som worst case scenario blir vi hjemme og jobber med hus og eiendom og heller tar en avstikker til Geiranger i telt noen dager, ikke at det er ille, men det er ikke lange turen. Nord-Norge blir det dessverre for min del ikke, jeg hadde lyst å kjøre ytre: Helgelandskysten og Bodø og ikke over Saltfjellet/E6. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Vi kan bruke pad litt ellers også, må derimot se litt på bilfeste, ungen sitter bakovervendt og det er slik nakkestøtte som går littnedover seteryggen om dere skjønner, altså må den høyyyt opp om den skal festes i nakkestøttebeina. :-k Får forske litt og undersøke muligheter.

Har akkurat samme på 4’eren og har lurt på hvordan jeg skal få til dette når den tid kommer.

Tenkte på en slik 

61C35AFB-C04B-4488-9FB8-13CBC0933594.thumb.jpeg.6453617c1077f8f9a18e387653fd9a7f.jpeg

festet til nakkestøttebeina på denne

ABEA8945-37D7-45F9-B2D8-27516DDE11FF.thumb.jpeg.683655872e1b8233804bfc94e1fd33df.jpeg

men det går da ikke. Begge står her i øverste posisjon. Er det det samme du opplegget du har? Er også enig i at slike fester ser bedre ut enn borrelås. 

Gi beskjed om jeg skal fjerne bildene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger jepp, men nå måtte jeg ut å prøve siden du postet de bildene. Og det ser ut til at jeg får brukt nakkestøttebeina likevel på bakseteryggen :D

Slik er det hos ungen idag, det er beskyttelse for setet det som ligger opp der.

0F5DCED6-5A72-4AE8-8EAA-F81B8A2C2F5A.thumb.jpeg.1168cb64bf0ae0508455c7af8d7a302a.jpeg

Tester på motsatt side.

5845A98A-38A9-4096-831D-63A7469EBFE7.thumb.jpeg.ab11a0da742b9623d850f30005cdcf57.jpeg

Boom, hah, det skal gå :D

0831E553-2197-48A2-AD83-27B322C7FC53.thumb.jpeg.80de3242361eda45af5601564e77bec5.jpeg

Stemningsbilde fra baksete :lol: Men blitz var på så ja, ble bare nakkestøtta foran.

82BC59A9-11F3-40E5-A095-D6921807B2E0.thumb.jpeg.84642c75f1c19cd03cf4f83dd9f27366.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke no stort, vask inn og utvendig. Sprayet også Rain X for plastikk inni hjulbuene på plastikkdekslene og tørket over der, satser på det hjelper på å holde skit unna. :) iallefall enklere vask neste gang :)

205B372B-537C-4451-B683-0671A5113395.thumb.jpeg.c5e5c5a0ac811c268848d5ca6369e1fd.jpeg45293B99-5C39-4786-961C-DC89938223CF.thumb.jpeg.18837f0bfc0f1cf51ed3975c0473bb38.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny update. Ikke av det estetisk pene slaget, men likevel er det det i lengden. Helt fra jeg var liten unge har mine foreldre hatt pledd i baksetet fra bilene var ny til de skulle selges. Nå er vi voksne, så da er det fjernet. Jeg viderebringer den tradisjonen nå som ungen er litt mer vill baki der og håper på at setet er like fint om mange år :) Bare så enkelt som et fleecepledd til 30,- fra Europris. Setebeskytteren til barnesetet er litt tykkere og mer slitesterk, så den er selvsagt lagt oppå pleddet igjen. Pleddet er stappet inn under setet, så det følger kanten og ser så ok ut som det kan 🤷🏼‍♂️

915289B3-F239-4EED-9BB6-353CE2D40BE2.thumb.jpeg.e5cc02f2b3d2a26a24d9dc36c2df8b8f.jpegAC09D14B-D655-473C-B520-378128F7FEED.thumb.jpeg.c663906597b105d46c48ada86eeb3e59.jpegEC22142D-1BB8-4096-AE40-C6D635110995.thumb.jpeg.fdc270bb4ea90113c6764fbd156d7867.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2019 den 22.22, papertiger skrev:

Se der ja, du kan jo ha 3m høye personer i baksetet 😛 det burde gå fint hos deg, jeg må finne på noe lurt hos meg. 

https://www.ebay.co.uk/itm/Universal-Car-Seat-Headrest-Bar-Mount-For-Ipads-Tablets-Mobile-Phone-Holder/142791008010?hash=item213f01df0a:g:1t4AAOSwirFa9Zky

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Marius2002 changed the title to Marius2002s F45 225xe M-Sport - et avsluttet kapittel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...