Gå til innhold

Marius2002s F45 225xe M-Sport - et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

Fikk folie fra 3M idag, Mineral Grey. Men når jeg skulle teste, så fant jeg fort ut at refleksene burde dyttes ut fra innsiden ifølge resultatene på google-søket mitt og turte ikke røske de ut utenifra. På F10 og F30 så sitter de lavere på fangeren og man når de lett underifra. Jeg får se om jeg orker å prøve igjen :) 

539BC443-1278-48FC-A405-A14ADF6F7298.thumb.jpeg.707d18c4474cc759ced2b83281573a6a.jpeg5AAE5A8B-2E11-41DA-B3BD-A0BBFC858BA5.thumb.jpeg.a4607d5d84c548ed57dce33139659da0.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett denne? Tipper det er samme type feste på din. Det skal egentlig løsnes fra innsiden men det går å løsne fra utsiden også. Det går 95% sikkert bra, men er du uheldig knekker det et feste. Gikk greit på min, jeg gjorde det slik som i videoen, fant først ut etterpå at jeg kunne fått tak i de fra innsiden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Det der så bare alt for lett ut :lol: Får prøve igjen da! :) 

Jeg knotet MYE mer enn han der på videoen da, så det er sagt. Den videoen er laget av de som selger sånne lakkerte reflektorer, så han har sikkert gjort det 100 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag vokste det noen grå hår på hodet; jeg har kjøpt takstativ/bøyler. Originale BMW som er modellspesifikk til F45 og F31 med flush rails. Vet ikke om det er bra eller dårlig, men det så bra ut :) Tror de er litt høy, men det passer bra for taklukens del. Har ikke kjøpt takboks, men jeg tror jeg kommer til å lete etter en brukt en :) Dette er så ute av det jeg liker, men har innsett at skal vi få med alt, så må vi bare. 

Nå har jeg kjøpt meg ferske reker og øl for kvelden for å dempe pensjonistfeelingen. 2AT kan minne om Golf plus(bare at jeg liker 2AT og hater Golf plus), og har høy sittestilling, fwd og takstativ...... nei bare å hive innpå ikveld skjønner jeg. :D 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... 2AT og bl.a vår Citroën C4 Picasso er litt pensjonistbiler, men veldig praktiske da. Jeg savner imidlertid å sitte vesentlig lavere når vi skal kjøre langt. Til daglig bruk og bykjøring er det deilig å sitte høyt med et godt overblikk, men følelsen av progresjon når man kjører på motorveier og ikke minst på Autobahn er totalt frværende og dette er irriterende. Den høye sittestillingen gjør et eller annet med kjørefølelsen som gjør at turen føles som den tar mye lengere tid enn den gjør. Denne følelsen fikk jeg aldri med E46'en tiltross for at den faktisk hadde en signifikant svakere motor enn Picasso'en.  

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik Det er bra vi har selvironi og kan le av bilene vi liker :) Jeg liker å sitte lavt og føler faktisk jeg sitter greit i 2AT, men selvsagt ikke i nærheten av så lavt som i E91en. Men de bilene kan ikke sammenlignes. En F30 330e hadde vært en kurrant bil for meg, men man må gi etter for det praktiske av og til. Jeg har sagt at vi skal ha cabriolet når ungen(e) blir gamle nok. Det er en familie her i byen med to unger på (vilt tippet) 9-14 år, som kjører en 435i xDrive cabriolet. Så det går an :) Men jeg er glad i 2-serien, den byr på så mye bil og mye BMW tross feilhjulstrekk(bortsett fra at jeg kjører med batteri 90% av tiden og da med rwd). Du burde faktisk ved anledning prøve en. De fleste burde det, da det er lett å dømme før man har prøvd. @papertiger testet litt og tror det endte positivt ut ifra hva man faktisk kjører. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke testet F45, men jeg kan uten videre forestille meg at den er mye mer morsom og interessant å kjøre enn vår Picasso. BMW er temmelig flinke (trolig de aller beste) til å få selv biler som 2AT til å kjøre som en BMW skal kjøre. Jeg tenker at bakhjulstrekk til normalt bruk er litt overdrevet med moderne biler.

Alt går an og en 4-serie Cab med to barn går helt sikkert bra det også bare man vil og ikke minst har kjæresten/konen med på konseptet. En god venn testet dette med en E46 M3, men det gikk ikke så veldig lang tid før den ble byttet ut så man skal være temmelig fast i troen.

F31 vil jeg ikke ha, men av helt andre årsaker. G21 kan imidlertid kanskje bli et alternativ i fremtiden. 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik G21 ser ut til å være en flott bil, jeg savner derimot en mer definert hofmeisterkink. Uansett er det nok den BMW touringen med best sikt rundt om, for h-kinken stjæler litt sikt skrått bak. Mye dødsone. @mslello byttet ut sin E91 og i3 mot en G20 330e og jeg er svært spent på hvordan det blir når han får den. G21 kommer vel også som hybrid? Jeg likte først hybrid, så synes jeg det var tull og nå har jeg funnet ut at til mitt bruk er det perfekt. Litt jojo i tankegangen der, men slik er det ofte når utviklingen er slik den er. Men å tviholde på at fossilt er best uansett har jeg gitt slipp på for lengs. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G21 kommer som PHEV ja, den kommer nok til å selge i Norge. Jeg er spent på hvordan det kommer til å gå med 4GC med en baby på helgeturer osv, men så lenge vi begge går inn for det, og har takboks i backup, så burde det gå greit :) . 

Joda, 2AT er en kjempebil, og en bil jeg mye heller ville hatt en B-klasse og Golf plus - dog i hybridutgave. Det jeg er spent på er hvordan de holder seg kvalitetsmessig mtp. den sjeldne bruken av bensinmotoren som ikke tillater den å bli tilstrekkelig varm ved normalt bruk. Har jo lest et eller annet om F30 og problemer her inne, men dog ingen konkrete eksempler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, papertiger skrev:

G21 kommer som PHEV ja, den kommer nok til å selge i Norge. Jeg er spent på hvordan det kommer til å gå med 4GC med en baby på helgeturer osv, men så lenge vi begge går inn for det, og har takboks i backup, så burde det gå greit :) . 

Joda, 2AT er en kjempebil, og en bil jeg mye heller ville hatt en B-klasse og Golf plus - dog i hybridutgave. Det jeg er spent på er hvordan de holder seg kvalitetsmessig mtp. den sjeldne bruken av bensinmotoren som ikke tillater den å bli tilstrekkelig varm ved normalt bruk. Har jo lest et eller annet om F30 og problemer her inne, men dog ingen konkrete eksempler. 

Brodern har enda sin E90 fra 2008 og det har ikke vært noe problem med hans kid. Så du burde ikke være bekymret. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ahj skrev:

Brodern har enda sin E90 fra 2008 og det har ikke vært noe problem med hans kid. Så du burde ikke være bekymret. :) 

Nei jeg er egentlig ikke det - folk klarer jo å pakke Caraveller fulle, så det har vel mer med hva du har med deg på tur. Den sluker egentlig ganske mye når en tar bort hattehylla og får full utnyttelse av den klassiske kombikupéluka som jo nordmenn var så glade i på 90-tallet - jeg nevner Galant, 626, Accord, Sierra, Mondeo, Primera, Vectra :D . Så har det mye med hvilken vogn du har også, vi har kjøpt en City Elite som uten bagdelen tar minimal plass i bagasjeromme, og sammen med Cybex-setet vi kjøpte nå som kan foldes ut som en seng har vi gjort en del grep for å minimere plassbehovet. Dessuten har vi begge lyst å motbevise alle kommentarene om vi ikke skal få oss stasjonsvogn nå som det er kid på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i en fin takboks så finnes det værre ting :) Tror Thule kommer med en ny en nå snart, ellers så synes jeg Packline sin NX-serie er ganske fine (har NX premium selv, den er glassfiber, NX195 og 215 er en tanke høyere og i ABS-plast og rimeligere), finner alltids noen av disse på Finn også :) jeg er sjeleglad for at jeg har takboks til de lengre turene, for ikke å snakke om vinteren og allslags remedier som følger med, slipper å ha det åpent på taket eller inni bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger jeg har sett litt på Thule Motion XT. Her er det Sport-utgaven som er litt smalere jeg lurer på. Virker som en okei boks. :) Jeg har målt litt og jeg tror ikke boksen burde være særlig lengre enn 2 meter. Motion XT Sport er 190cm, men rommer "bare" 300 liter. Den er bred/høy nok til at jeg får med SUP-brettet i nedpakket tilstand om sommeren og fortsatt plenty plass, samtidig som at snowboardet går oppi om vinteren. Ligger en Thule Touring Alpine 700 til salgs borti gata her, som ser ut som ny til en veldig grei pris og jeg har vurdert den, men den er 230cm og vil jo stikke langt utover frontruten. Slått den litt ifra meg. BMW har heldigvis en tilbehørskonfigurator på deres hjemmesider, og ved å velge BMWs takbokser så har jeg en pekepinn på hvordan bilen min blir seende ut. Deres 520L boks er like lang som den Touring Alpine, men jeg er litt skeptisk uansett på en så stor en :) Skal sjekke ut NX Premium :) 

Edit: her er med BMWs 320 og 520 boks:

CF2840E4-9C8E-476B-BF68-4F5B6700ACB0.jpeg.458bfca40e8ce52f033f4b27694b3c58.jpeg4A0CFF79-FEA6-4677-A091-85BB29396A96.jpeg.2abfdb5e9c7f22b8c619a557e1397656.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Marius2002 changed the title to Marius2002s F45 225xe M-Sport - et avsluttet kapittel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...