Gå til innhold

Noen som har prøvd å foliere skiboks?


larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte til grå bil og trenger ny skiboks. Det er kun sorte på bruktmarkedet så jeg lurer på om noen her har erfaringer med foliering av skiboks? Enten selv eller hva det kan koste å få proffe til å gjøre det? Alternativt noen som har prøvd å spraylakke med spraybokser med fargekode? Er jo strengt talt bare en del av taket så kunne vært fristende å prøve å få boks til å matche bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du folie @awt? Et alternativ er jo å kjøpe en rimelig med ukurant farge og prøve seg selv :) 

Litt vemodig  @Chris A, men dette er nok min siste uke som BMW-eier på en stund... Har avtalt bytte i en Audi Q7. Kommer til å savne bilen noe utrolig, men greit å få bil med plass til alle også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, larserso skrev:

Hvor kjøpte du folie @awt? Et alternativ er jo å kjøpe en rimelig med ukurant farge og prøve seg selv :) 

Litt vemodig  @Chris A, men dette er nok min siste uke som BMW-eier på en stund... Har avtalt bytte i en Audi Q7. Kommer til å savne bilen noe utrolig, men greit å få bil med plass til alle også.

Basert på sist vi var i dialog så regnet jeg med det var plass behovet som dro det lengste strået. Håper du blir fornøyd uansett :-) Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chris A skrev:

Basert på sist vi var i dialog så regnet jeg med det var plass behovet som dro det lengste strået. Håper du blir fornøyd uansett :-) Lykke til !

Takk for det! Alt til sin tid, blir nok en bra bil det også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Rune-K skrev:

Når du må ha takboks på en Q7 da har du et plassproblem.:)

Haha!:D Stemmer det... 🤔Blir fort slik med "mine og dine barn" og 4 barn annenhver uke, men til og med fruen ikke vil ha Caravelle :) Men, frakter mye ski da og vil ikke ha de i bilen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2019 den 11.00, Violeta skrev:

Kul ide. Jeg har aldri sett en fargerik skibokse. Vil du vise oss kunstverket senere?

Må nok skuffe dere. Jeg har ikke garasje eller sted for å foliere selv så det vart lakkering i bilens fargekode siden jeg aldri fant en billig nok, og gjerne velbrukt, Skiguard 860 som egna seg for foliering... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har lakkert, men tips å ta med seg er at skal du foliere noe med kurver og profiler trenger du en støpt folie som klassifiseres som "wrap", og disse er strekkbare. Dvs at i profiler og kurver kan de varmes opp slik at de kan få heft. Det 9 av 10 montører feiler på, inkl "proffe" er at de legger strekken/stresset på folien feil sted, så løsner det tidligere enn det skal.

På relativt rette flater kan man brukte polymerisk folie.

Innenfor disse kategoriene finner man igjen mange forskjellige typer og produsenter med forskjellig egenskaper. Ingen folie er lik, og de forskjellige typene har egne monteringsteknikker. Feks noen aktiverer limet med trykk, mens andre med varme. Noen har "comply/hexpress", dvs luftkanaler som gjør det lettere å reposisjonere.. osv.  Det er også en felle de "proffe" går i. Desverre så er wrapping kunnskapen her til lands dårlig. Noen flinke finnes dog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...