Gå til innhold

Røde rubin - et bittelite E34 prosjekt


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

På 1.4.2019 den 2.23, opeth84 skrev:

Da får man se senere i dag hva som skjer med E34'en 😃 Satser på bensinlekkasjen blir fikset!

Har hatt flere E34 modeller og til dags dato ALDRI blitt stoppet av politiet, kun en gang med E39 pga dårlig kontakt til batteri, men de tilbydte å hjelpe til faktisk :P Ja, med tanke på at det ikke er så ofte man ser E34 på veiene, forstår jeg godt at man får ekstra oppmerksomhet!
Første E34 modellen er det snart 14 år siden jeg hadde. Kjekt å lese at savnet for E34 kom tilbake til deg også!

Alt i orden, var bare tett ventilasjon. Blåst rent og byttet en slange og bilen går igjen som en drøm. Skal ut og hente nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Otis skrev:

Ingen konklusjon på hva som var feil?

Vel, mekaniker sa det var noen tette rør og slanger. Spesifiserte ikke mye men hadde testet bilen og den lakk ikke lenger. 

 

Hentet bilen og den går faktisk enda bedre enn før. 

Parkerer i garasjen på jobb og blir oppringt av eiendomssjef om at den står og lekker bensin. 

Så jeg fikset noe men ikke riktig ting. Lar den stå ute til helgen og forsøker å takle det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så flott å se ryddige E34 med original felgstørrelse, jeg blir så glad av slikt 😀 Disse bilene fortjener å bli tatt vare på, det lages ikke flere for å si det sånn. Din bil har flott historikk, uvanlig farge og lav kilometerstand. Jeg synes du skal ta vare på denne, du vet aldri hva slags folk som kan kjøpe. De kan være så entusiaster de bare vil, så dukker bilen opp som delebil på E34 gruppa ett halvt år seinere. Ofte fordi torsken har herja på vinterføre eller lånt vekk bilen til en kompis. Jeg følger E34 markedet såpass, har sett så mange eksempler på dette. Det er derfor jeg fortsatt kjører min E34, skulle bare ha en billig bruktbil tilbake i 2012. Den bilen ble vi så glade i gitt at vi har den ennå, kjører den nesten hver dag (ikke om vinteren) og riktig koser meg bak rattet.

Det jeg liker med E34 er at du føler virkelig at du er tilbake på 90 tallet når du kjører...på en posetiv måte. Den minner meg om alt som var bra før, på en måte som er lett å leve med i hverdagen. Jeg har også merket meg økende interesse og oppmerksomhet rundt E34. Jeg rattet rundt i Oslo her forleden, folk kikker og snur seg etter en ryddig E34. Får hyggelige kommentarer fra forbipasserende, har blitt tatt bilde av på motorveien. Som deg så har jeg bare en gammel 520i, men den har blitt en klassiker som alle andre eldre BMWer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg synes det er så flott å se ryddige E34 med original felgstørrelse, jeg blir så glad av slikt 😀 Disse bilene fortjener å bli tatt vare på, det lages ikke flere for å si det sånn. Din bil har flott historikk, uvanlig farge og lav kilometerstand. Jeg synes du skal ta vare på denne, du vet aldri hva slags folk som kan kjøpe. De kan være så entusiaster de bare vil, så dukker bilen opp som delebil på E34 gruppa ett halvt år seinere. Ofte fordi torsken har herja på vinterføre eller lånt vekk bilen til en kompis. Jeg følger E34 markedet såpass, har sett så mange eksempler på dette. Det er derfor jeg fortsatt kjører min E34, skulle bare ha en billig bruktbil tilbake i 2012. Den bilen ble vi så glade i gitt at vi har den ennå, kjører den nesten hver dag (ikke om vinteren) og riktig koser meg bak rattet.

Det jeg liker med E34 er at du føler virkelig at du er tilbake på 90 tallet når du kjører...på en posetiv måte. Den minner meg om alt som var bra før, på en måte som er lett å leve med i hverdagen. Jeg har også merket meg økende interesse og oppmerksomhet rundt E34. Jeg rattet rundt i Oslo her forleden, folk kikker og snur seg etter en ryddig E34. Får hyggelige kommentarer fra forbipasserende, har blitt tatt bilde av på motorveien. Som deg så har jeg bare en gammel 520i, men den har blitt en klassiker som alle andre eldre BMWer.

 

Jeg er hjertens enig. Problemet mitt er at jeg har en fire andre biler, og jeg tror 540ien skal bli en stund. Da må en ut, og jeg klarer ikke helt forsvare å selge de andre. En er en veteranbil jeg har eid i ti år, en er en cab i et helt annet verdionråde som samboeren min er medeier i og den siste er en suv jeg bruker til daglig. Pluss nevnte 540i.

Men kommer til å gjøre den fin, legge den ut til en pris som skremmer vekk de som er på jakt etter EU godkjent bruksvogn og vente til riktig kjøper melder seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig det F90 skriver her.

Det å eie en e34 idag som er bra ,er ikke hverdagskost og hvertfall en som er original.

Fenomenale biler som jeg aldri blir lei av ,men jeg forstår din situasjon Marius .

Av og til må noe vike .

Trøsten idag er at om du setter en litt høyere pris ,så vet de fleste som er int i Bmw at dette erceksemplarer som må taes vare på .

Jeg har jo blitt kjent med mange yngre mennesker pga datteren min,og til og med de skjønner at enkelte biler må passes på .

Derfor varmer det hjertet mitt når ungdommen snakker om klin originale e34/36 og kose seg med .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Er enig det F90 skriver her.

Det å eie en e34 idag som er bra ,er ikke hverdagskost og hvertfall en som er original.

Fenomenale biler som jeg aldri blir lei av ,men jeg forstår din situasjon Marius .

Av og til må noe vike .

Trøsten idag er at om du setter en litt høyere pris ,så vet de fleste som er int i Bmw at dette erceksemplarer som må taes vare på .

Jeg har jo blitt kjent med mange yngre mennesker pga datteren min,og til og med de skjønner at enkelte biler må passes på .

Derfor varmer det hjertet mitt når ungdommen snakker om klin originale e34/36 og kose seg med .😀

Nettopp! 

 

Det sagt så haster det ikke med å få den ut døra og den skal nok få kjørt litt. Så får vi se :)

Jeg er veldig glad i de bilene. Er vokst opp i dem og har hadde en lenge i studietiden. Må si at de dog er en del mindre enn jeg husker, men jeg har kjørt SUV i fem år nå og er vel hjernevasket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full forståelse for at det blir litt mye biler, da må man prioritere litt 😉 Det er litt brutalt men sånn må det bli. Jeg måtte selv la min Ford Excursion gå her i høst, ble for mye med fire biler inkl firmabil på gårdsplassen. Det var ikke lett, fordi jeg virkelig digga det store beistet av en bil. 

Hva slags andre bilder er det du har, hadde vært gøy å høre litt om disse også 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg har full forståelse for at det blir litt mye biler, da må man prioritere litt 😉 Det er litt brutalt men sånn må det bli. Jeg måtte selv la min Ford Excursion gå her i høst, ble for mye med fire biler inkl firmabil på gårdsplassen. Det var ikke lett, fordi jeg virkelig digga det store beistet av en bil. 

Hva slags andre bilder er det du har, hadde vært gøy å høre litt om disse også 😀

Ikke BMWer dessverre. Har en 95' 911, en 08 Range Rover Vogue TDV8 og en 1981 banangul Jaguar XJ6. I tillegg til 540ien da :)

Så holder liv i nordsjøen kan du si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette som skjer nå, skjedd om snaue tre år, så hadde garantert samboeren min ville kjøpe den 😃 Hun er sykepleierstudent for tiden og dårlig med ekstra kroner 😉 Selv har jeg nok med 535’n min da den sluker kroner 😂

Brokatrød E34 er det langt i mellom og er en herlig farge når polert og blank 😍 

Håper så inderlig den får en entusiasteier 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...