Jump to content

Valg av E90


Ess
 Share

Recommended Posts

Hvilken av disse E90-ene hadde dere valgt?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134191846

- Lavest kilometerstand, gitt at den er reell. Er det mulig å jukse med kilometerstanden på en E90?

- 325i med N53-motoren kan vel justeres opp til samme effekt som 330i?

- Import.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=131794696

- Eldre, høyere kilometerstand og mindre utstyr.

- Solgt ny i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Synes den blå så ryddig ut, fine begge to, men har likevel en knapp på den blå. Det mangler koppholdere på begge, noe du fort finner ut er kjekt å ha. Dette kan ettermonteres, men det er en "liten" jobb. M-Sport-setene i stoff/alcantara som er på den blå er fantastisk gode og tror du vil trives i de :)

Link to comment
Share on other sites

325i kan du få opp til 330i effekt (272hk) med "Stage 3" innsug og tuning tilhørende denne oppgraderingen. Er vel noen som tilbyr dette, men kommer ikke på navnet i farten.

Ut av disse to så syns jeg den med M-Sport er mest attraktiv.

Quaife diff kan du jo få montert i 325en også, så vil ikke si at det er en god nok grunn alene til å velge 330en.

Link to comment
Share on other sites

34 minutter siden, Ess skrev:

Er det mulig å verifisere at kjørelengden på 325i-en stemmer? Vet at det i hvert fall tidligere har vært mye juks med bruktimporterte biler.

Ja, kryssjekke servicehefte ved å ringe hvert verksted og be de bekrefte om bilen faktisk har vært der. Det har vært noen tilfeller hvor folk har skaffet seg stempel og forfalsket underskrifter slik at bilen aldri hadde vært der. Videre kan en kjøre en diagnose samt levere nøkkel til BMW og be de bekrefte kmstand. Km.stand på disse skrives til hver enkeltmodul i bilen pluss flere "ukjente" steder. Finnes dessverre metoder å omgå dette på og de som vil og kan gjør det. Nå har jeg importert en del biler fra tyskland tidligere og fikk alltid sjekket bilen ut på stedet visuelt, valgte forhandlere som har vært en stund på mobile og autoscout, kryssjekket slik jeg sa. Så ser du nøye på sjåførsetekant, om den er slitt og bilen har gått lite kan du ofte banne på de er kludret med. Finnes ikke et enkelt svar men med alt dette kan du danne deg et inntrykk. Den 330i snuste jeg på noen år siden men jeg vet ikke er om det er samme eier. Den gang virket den fin og samt det er norsk bil. 325i er jo 3 liter det og, N53. Importert ved 27500km, tviler på den er jukset med men en vet aldri, prøv å finne litt historikk om den. Den var inne hos Bilia står det nylig, ring til de og hør. 

Link to comment
Share on other sites

På 14.4.2019 den 22.13, Daniel. skrev:

325i kan du få opp til 330i effekt (272hk) med "Stage 3" innsug og tuning tilhørende denne oppgraderingen. Er vel noen som tilbyr dette, men kommer ikke på navnet i farten.

Ut av disse to så syns jeg den med M-Sport er mest attraktiv.

Quaife diff kan du jo få montert i 325en også, så vil ikke si at det er en god nok grunn alene til å velge 330en.

Mosselman leverer dette, men som steg 2 :P 

Og Quaife er fint en 20k for å få det montert. 

Link to comment
Share on other sites

28 minutter siden, ahj skrev:

Mosselman leverer dette, men som steg 2 :P 

Og Quaife er fint en 20k for å få det montert. 

Ja er noen som tilbyr det kittet.

Du sa 16k til meg 🤔 Men ja, koster litt uansett.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...