Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Daniel. skrev:

Man kan justere volum på gongen som den så fint heter, men litt usikker på hvordan det gjøres på biler uten iDrive. På biler med iDrive så ligger det under innstillinger en plass.

Jeg har vært igjennom hele idrive på min e61 men finner ingenting om dong volum 😅. Det som irriterer mest er at dong lyden følger radiovolumet. Så har man fyrt skikkelig høyt via aux kontakten, for deretter å nappet ut aux ledningen, men glemme å sette ned volumet på radio eller slå av radioen, ja da står anlegget på full pupp uten at man er klar over det. Når dong lyden for kaldt føre da kommer, så er jeg sikker på at hjerterytmen endres 😂 for et tåpelig og trafikkfarlig påfunn av bmw. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Evopower skrev:

Jeg har vært igjennom hele idrive på min e61 men finner ingenting om dong volum 😅. Det som irriterer mest er at dong lyden følger radiovolumet. Så har man fyrt skikkelig høyt via aux kontakten, for deretter å nappet ut aux ledningen, men glemme å sette ned volumet på radio eller slå av radioen, ja da står anlegget på full pupp uten at man er klar over det. Når dong lyden for kaldt føre da kommer, så er jeg sikker på at hjerterytmen endres 😂 for et tåpelig og trafikkfarlig påfunn av bmw. 

Husker dessverre ikke hvor den ligger, men er rimelig sikker på at jeg har det i min 😅 Den har CIC iDrive, så jeg vet ikke om det har noe å si hvis du har CCC for eksempel.

Men når det er sagt så er jeg enig. Får jo hjerteinfarkt hver jævla gang den varsler for kaldt føre eller lite spylervæske 😂 Både fordi pga lyden og fordi jeg tror det er noe som er gale 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Husker dessverre ikke hvor den ligger, men er rimelig sikker på at jeg har det i min 😅 Den har CIC iDrive, så jeg vet ikke om det har noe å si hvis du har CCC for eksempel.

Men når det er sagt så er jeg enig. Får jo hjerteinfarkt hver jævla gang den varsler for kaldt føre eller lite spylervæske 😂 Både fordi pga lyden og fordi jeg tror det er noe som er gale 🙄

Jeg har ccc der er det nok ikke mulig å justere. Men hvis du sier det går an på cic så stemmer det nok :) nok en grunn for å velge en modell med den nyere cic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peil på hvordan ,man justerer dette ,da det har vært lite bjelleklang på bilene mine 😜,foruten glatt vei ,spylervæske eller den berømte teansmission failsafe som dukker opp på x5 av og til.😀

Heldigivs er det bare å slå av tenning ,så går det noen måneder til neste gang .👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har datteren min hatt e87 på verksted for sletting av gamle feilkoder og resetting av servicelamper.

Lå en feilkode inne på menyen som var tennplugg nr to eller tre.

Skjedd tydeligvis endel i utviklingen på dette med feilkodelesing og div ,for på apparatet stod der at der var 33 % igjen av levetiden på pluggen 😳,merkelig men stilig .

Men hun er opptatt av at denne er iorden ,så hun bestilte fire nye Bosch plugger så da var det i boks.😀

Så får jeg da se om jeg bytter de ,eller om jeg lar henne ordne det der hun jobber nå.

Egentlig ikke så hissig på å skru på denne egentlig .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Daniel. skrev:

Disse må man vel ha "spesialpipe" for å bytte plugger på. 14mm tolvkant pipe om jeg ikke bommer helt, samt leddpipe siden de står skrått nedi plugghullet.

Stemmer nok det ja,og tenker at selv om dette er en easy jobb ,så lurer jeg på om den bare dumper ned på et verksted for å få dette byttet .

Nok å styre med på de andre .😀

Av og til så er deilig å bare sette bort tingene .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det faktisk verksted for å bytte noe så enkelt som plugger og Boschplugger ligger klart i baksetet:

0A2D00C2-5004-4CA1-A5E4-2B31751FFB43.jpeg.339dd6bef210fb45265f469b7db70e8e.jpeg
Tok et fra nettet ,men det går 😀

Er jo det som er så deilig nå ,at Mini hun passer på denne som en smed og sørger for til enhver tid at alt er på stell på denne ,ikke minst slippe og bruke for mye tid på sånt.

Eller nå skal sant sies at jeg må ta en økt på lørdag .

Alt av bremser bak er nytt ,men her er det enten Biltema klosser ,eller klosser fra Litauen ,for fytte grisen hvor den skriker i bremsene .😩😩.

Så enten er det kun og smøre opp eller så må jeg ha nye klosser for dette er ekstremt .

Samtidig så skal jeg og få den såpass opp på bukker sånn at jeg kan få sett på traversen ,for denne er jo et tema på disse.

Så imorgen blir det et besøk her :

149566B7-79F3-49E5-B051-0660A7ECB135.thumb.jpeg.d9d0ad2933243c8824282a6ee51bd4a9.jpeg

Og der vet jeg den får det godt .

Jeg liker at hun passer på denne og hun liker at Tds for det den trenger av meg .

Vinn vinn er det ikke det det heter ?

X5en ?

Nei etter at Tds er i bruk har den fått hvile noen dager nå og står nyshinet i tunet og igrunn koser seg for tiden .

Men kan ikke stå for lenge heller ,da mine biler har et snev av rastløshet og må brukes 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har lille blå fått nye plugger visstnok noe som var på tide.

Siterer sjåføren av bil ,var ihjelsota 😀.

Merket der kom noen fjuskeslag av og til så kan nok hende det var det.

Er jo dette som er litt digg nå ,og ha en bil og om det er noe så sørger hun for å ta tak i tingene .

Ellers måtte x5 ut på luftetur igår ,da den har stått en stund .

Nærmest sjokkerende at den ikke er blitt brukt på en uke .😜

Noe som er så deilig i denne bilen er fungerende Webasto .

Har vært kaldt og det å høre det rumler og suser foran i motor samt ryking ut den lille potta under bil ,gjør underverker .

Et lite hverdagsbilde fra gårsdagens lille runde:

C122F00B-3F25-4F4F-A650-37C0A1BDE1F2.thumb.jpeg.3df074be93e9d89eaeee30b59a79910d.jpeg

Etter jul så må jeg få finger ut og få fikset el speil passasjerside foran .

Det er dødt og alle kablene ligger røsket av i en kveil her etter forrige eier .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Denne her :DDF618C1-E3D7-4244-8615-4E1E8A9BE93F.jpeg.09b740cfe9024542a5d50039e60e0032.jpeg

Skjer det igrunn ikke så forbasket mye med .

Den tusler og går som vanlig .

Tok en rask inspeksjon idag for å se at alt ser greit ut .

Smurte opp litt panserlåser osv .

Har fått en merkverdig jaging på tomgang de første sekundene ved oppstart ,men virker til å gi seg ganske fort .😀

Noe som jeg vet kommer til å skje snart er starteren.

Den har begynt og lage hick ups.

Dvs mens jeg skal starte så stopper den å å turne mens jeg kjinner akkurat som at du tar strømmen ,og dette er garantert starteren mener jeg.

Skjer en skjelden gang ,men greit å komme ting i forkjøpet .

Er disse starterene like fra stortsett alle tro fra m57 familiene ?

Bare været kan gi seg her så skal jeg ha service og da blir det litt bilder osv .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Evopower skrev:

Starteren virker som en gjenganger på M57. Vil tro det holder å bytte kullstiftene slik jeg gjorde 😀 min drev også å gikk "strømtom" 

Ja virker sånn at det er det .

Var ute igår og så hvordan det var å komme til og så ikke galt ut gitt.

Mye lettere enn da jeg byttet på 530 en hvertfall 😀.

Må bare finne ut hvilke som passer og ikke for sjekket pris på starter ny på Meca feks og det var som forventet ,dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil mene dette er en av de peneste E53 jeg har sett, da blåfargen er utrolig pen! Blir overrasket hver gang du legger ut bilde av bilen :) 

Smart å være ''føre var'', når det kommer til startproblemer. Kjedelig å stå der når bilen ikke starter 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...