Jump to content
sveigis

Sveigis sin Topazblå x5 e53.Og en Monacoblå e87.116i oppdatering .

Recommended Posts

5 timer siden, Daniel. skrev:

Man kan justere volum på gongen som den så fint heter, men litt usikker på hvordan det gjøres på biler uten iDrive. På biler med iDrive så ligger det under innstillinger en plass.

Jeg har vært igjennom hele idrive på min e61 men finner ingenting om dong volum 😅. Det som irriterer mest er at dong lyden følger radiovolumet. Så har man fyrt skikkelig høyt via aux kontakten, for deretter å nappet ut aux ledningen, men glemme å sette ned volumet på radio eller slå av radioen, ja da står anlegget på full pupp uten at man er klar over det. Når dong lyden for kaldt føre da kommer, så er jeg sikker på at hjerterytmen endres 😂 for et tåpelig og trafikkfarlig påfunn av bmw. 

3 minutter siden, Evopower skrev:

Jeg har vært igjennom hele idrive på min e61 men finner ingenting om dong volum 😅. Det som irriterer mest er at dong lyden følger radiovolumet. Så har man fyrt skikkelig høyt via aux kontakten, for deretter å nappet ut aux ledningen, men glemme å sette ned volumet på radio eller slå av radioen, ja da står anlegget på full pupp uten at man er klar over det. Når dong lyden for kaldt føre da kommer, så er jeg sikker på at hjerterytmen endres 😂 for et tåpelig og trafikkfarlig påfunn av bmw. 

Husker dessverre ikke hvor den ligger, men er rimelig sikker på at jeg har det i min 😅 Den har CIC iDrive, så jeg vet ikke om det har noe å si hvis du har CCC for eksempel.

Men når det er sagt så er jeg enig. Får jo hjerteinfarkt hver jævla gang den varsler for kaldt føre eller lite spylervæske 😂 Både fordi pga lyden og fordi jeg tror det er noe som er gale 🙄

1 time siden, Daniel. skrev:

Husker dessverre ikke hvor den ligger, men er rimelig sikker på at jeg har det i min 😅 Den har CIC iDrive, så jeg vet ikke om det har noe å si hvis du har CCC for eksempel.

Men når det er sagt så er jeg enig. Får jo hjerteinfarkt hver jævla gang den varsler for kaldt føre eller lite spylervæske 😂 Både fordi pga lyden og fordi jeg tror det er noe som er gale 🙄

Jeg har ccc der er det nok ikke mulig å justere. Men hvis du sier det går an på cic så stemmer det nok :) nok en grunn for å velge en modell med den nyere cic

Jeg har ikke peil på hvordan ,man justerer dette ,da det har vært lite bjelleklang på bilene mine 😜,foruten glatt vei ,spylervæske eller den berømte teansmission failsafe som dukker opp på x5 av og til.😀

Heldigivs er det bare å slå av tenning ,så går det noen måneder til neste gang .👍

Da har datteren min hatt e87 på verksted for sletting av gamle feilkoder og resetting av servicelamper.

Lå en feilkode inne på menyen som var tennplugg nr to eller tre.

Skjedd tydeligvis endel i utviklingen på dette med feilkodelesing og div ,for på apparatet stod der at der var 33 % igjen av levetiden på pluggen 😳,merkelig men stilig .

Men hun er opptatt av at denne er iorden ,så hun bestilte fire nye Bosch plugger så da var det i boks.😀

Så får jeg da se om jeg bytter de ,eller om jeg lar henne ordne det der hun jobber nå.

Egentlig ikke så hissig på å skru på denne egentlig .

Disse må man vel ha "spesialpipe" for å bytte plugger på. 14mm tolvkant pipe om jeg ikke bommer helt, samt leddpipe siden de står skrått nedi plugghullet.

8 timer siden, Daniel. skrev:

Disse må man vel ha "spesialpipe" for å bytte plugger på. 14mm tolvkant pipe om jeg ikke bommer helt, samt leddpipe siden de står skrått nedi plugghullet.

Stemmer nok det ja,og tenker at selv om dette er en easy jobb ,så lurer jeg på om den bare dumper ned på et verksted for å få dette byttet .

Nok å styre med på de andre .😀

Av og til så er deilig å bare sette bort tingene .