Turbo-HF Skrevet Oktober 22, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2019 Fortsetter litt mer etter neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 28, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2019 Vinterdekk må jeg også få... Håper på det før helgen, og at det blir gjort unna mye imorgen! :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 30, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2019 Fikk gjort en hel del igår, fått ut brukket slepekrok, i tauebolt-festet i bakfangeren, har fått byttet frostvæske og termostat, med termostathuset, skiftet til Hella kamakselsensor til eksosen, sjekket og undersøkt enda litt mer for å lokalisere strømtyv, og mistenker at det er stereo (radio) og spesielt naviasjonsenheten som trekker strøm. Fortsetter utdypet leting og forhåpentligvis eliminering av problemet senere. Nye, piggfrie vinterdekk blir påmontert før helgen, på de originale 16" Style 50-felgene, og serviceheftet er oppdatert og utfylt. Trenger nå bare diagnose for å slette feilkoder eventuelt, og veivhusventilasjonen virker visst slik den skal, óg hvertfall. Skifte toppdekselpakning må gjøres på nytt, også, og samtidig bytter jeg til alle de 6 nye tennpluggene. Tusen takk til Christian for all hjelp! Bilder: StigJ, Weltzin og sandersander reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 30, 2019 Share Skrevet Oktober 30, 2019 Veldig bra arbeid på en fin bil HF😀👍👍. Men ta bort sikring til alt av stereo ,så tenker jeg du har tyven . Vi har jo likt og dette skjedde på X5en . Tok ut sikring og alt ordnet seg . Har ikke stereo nå ,men heller uten det en uten strøm nå Igjen du fikser og står i og de blir pene disse e39ene dine..😀 Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 30, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2019 Har også vasket av og spylt bilen, på den lokale bensinstasjonen igår, onsdag formiddag, da saltbilen dessverre ble observert foran meg på hjemvei fra Østfold igår kveld. *Grøss* :@ 😮 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 30, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2019 2 timer siden, sveigis skrev: Veldig bra arbeid på en fin bil HF😀👍👍. Men ta bort sikring til alt av stereo ,så tenker jeg du har tyven . Vi har jo likt og dette skjedde på X5en . Tok ut sikring og alt ordnet seg . Har ikke stereo nå ,men heller uten det en uten strøm nå Igjen du fikser og står i og de blir pene disse e39ene dine..😀 Ja, tusen <3-lig takk, Jan! Ilikemåte. Tenker nok på det, ja, men ikke så prekært for meg enda, leker jo at jeg har hybrid bil med lang rekkevidde og lite lading! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 31, 2019 Share Skrevet Oktober 31, 2019 Er det litt lav tomgang? ///M-ini95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 31, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2019 43 minutter siden, FredrikE24 skrev: Er det litt lav tomgang? Egentlig ikke så lav. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 31, 2019 Share Skrevet Oktober 31, 2019 700-800rpm er vel normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Oktober 31, 2019 Share Skrevet Oktober 31, 2019 Forbruksnåla skal vel også stå på 0 ved tomgang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 31, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2019 1 time siden, FredrikE24 skrev: 700-800rpm er vel normalt? Mulig. Kaldstart her, da bildet ble tatt. 1 time siden, ///M-ini95 skrev: Forbruksnåla skal vel også stå på 0 ved tomgang? Målerene henger litt av og til, men de fungerer i instrumentet, likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet November 1, 2019 Forfatter Share Skrevet November 1, 2019 Da har jeg aller først nå toppladet batteriet, deretter "krøpet til korset" og tatt ut sikringene som berører navigasjonssystemet, sikring nummer 56, 58 og 59, i dette <<tilfellet>>, og lagt dem i bilen. De ser intakte ut, og tråden har ikke røket i noen av dem. Sjekker nå om det løser problemet, eller også om jeg må skaffe ny enhet til stereo. Får synge selv og spille av ringetoner i mellomtiden, da! Som vanlig, bilder: God helg! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet November 1, 2019 Forfatter Share Skrevet November 1, 2019 Vintersko på 😶🙄😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet November 3, 2019 Forfatter Share Skrevet November 3, 2019 (endret) Strømtyven, eller den "kriminelle," er som jeg mistenkte, navigasjonssystem enheten og eventuelt CD-rom. Ikke mistet noe kapasitet eller tomt batteri etter at de 3 sikringene ble tatt ut. 😁 Endret November 14, 2019 av Turbo-HF Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 3, 2019 Share Skrevet November 3, 2019 Som jeg sa til deg og godt du fant utav det 😀👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå