Gå til innhold

BMW 330e 2020


 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle,

Jeg driver vireklig å funderer på om jeg skal slå til å kjøpe en BMW 330e Sedan 2020 med Sport-Automat og 292hk. Har noen av dere noen anbefaling om hva jeg skal gjøre? Er 20 år og har en godt betalt jobb hos Telenor Norge her i Stavanger. Har virkelig lyst til å legge til alt av pakker (M-Sport osv.. ), men det blir så fryktelig dyrt. Er dette noe man kan legge til etter bilen er bestilt og kjøpt?

Se vedlegg for utstyrsliste.

 

Setter pris på all tilbakemelding!

BMW_330e_Sedan_2019-07-10.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din egen økonomi har du vel best oversikt over selv, og vet sånn sett hvor mye du kan/ønsker å bruke på bil.

330e 2020 er garantert en kjempebil innenfor flere bruksområder. Jeg har selv F30 330e, og den fungerer ypperlig til vår bruk. Med 4-5 mil reell rekkevidde (ca 1-1,5 mil mer enn meg) så vil mange kunne kjøre bortimot 100% på eldrift. På langtur går de også ganske billig. 0,5 er absolutt oppnåelig.

Men å legge på utstyr senere er dyrt. Skal du kjøpe bilen helt ny, ville jeg puttet på så mye som mulig av det som er viktig for deg. Det øker engangsprisen, men blir billigere totalt sett.

 

Regn med at bilen vil få en del verditap.Og sjekk forsikring. Dette er en bil godt over snittet for en 20-åring, både mtp verdi og ytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Geir Anders skrev:

Ser veldig mange leaser nettopp 330E. Får man ekspesjonelt bra restverdi på den modellen? Eller går de fleste på en "smell"?

Jeg jobber med billeasing og kan med hånda på hjertet si at restverdien på hybrid er meget bra. Avhengig av modell og utstyr så er nok forventet restverdi på nye 330e mellom 50-52% 

Med full service leasing ordner selskapet alt, de stiller med bombrikle, drivstoffkort, tar seg av alle verkdtedfakturaer osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hva med å kjøpe brukt, du tar et hardt verditap ved å kjøpe nytt og også ved leasing. Skjønner at du da ikke får en 2020 modell med en gang, men fra et økonomisk perspektiv 😊

 

Det er kanskje slik at du ikke har kjøpt leilighet eller hus enda heller? Kan se ut som lån til en dyr bil er overkommelig nå, men det kan endre seg fort hvis du vil kjøpe bolig, og da risikerer du å ta stort tap på bilen hvis du må selge den. Spesielt hvis du må kutte på utstyr så den blir tungsolgt.

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, macrorain skrev:

Eller hva med å kjøpe brukt, du tar et hardt verditap ved å kjøpe nytt og også ved leasing. Skjønner at du da ikke får en 2020 modell med en gang, men fra et økonomisk perspektiv 😊

 

Det er kanskje slik at du ikke har kjøpt leilighet eller hus enda heller? Kan se ut som lån til en dyr bil er overkommelig nå, men det kan endre seg fort hvis du vil kjøpe bolig, og da risikerer du å ta stort tap på bilen hvis du må selge den. Spesielt hvis du må kutte på utstyr så den blir tungsolgt.

Akkurar det siste poenget er det svært mange som glemmer. Jeg er helt for og kan godt forstå at det er ålreit ha eie en kliss ny bil. Men om man tenker litt frem i tid lønner det seg sjeldent å full finansiere en ny bil til over 500 000,- og ikke eie noe mer enn klæra man står og går i. Men folk er forskjellige og det må man akseptere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville revurdert Driving assistent pluss fordi man får egentlig ikke bruk for det. De 10 sek man kan slippe rattet er bare teit, dessuten så synes jeg BMW sitt selvkjørende system er heller dårlig. Funker bedre på Ford firmabilen min, der tør jeg faktisk slippe rattet helt. På BMW så virker systemet så usikkert at jeg ikke tør slippe ratter for å strekke meg eller hente noe som falt på gulvet. Du bor også i Stavanger, et sted med så si ingen motorveier så da er systemet iallfall bortkastet. Ellers så er Gesture Controll bare en gimmik, bruker det aldri da det er mye lettere å bruke brytere på rattet.

Begge disse tingene skulle jeg ha da jeg skulle kjøpe 5-serie, men fant ut etter jeg fikk bilen at jeg ikke trengte dette. Ellers så vil jeg bare si at det er bare å handle, nye 3-serien er en ufattelig flott bil. Hadde de kommer med sekser diesel med en gang så kunne jeg seriøst vurdert en slik, men så vidt jeg vet er M340i den eneste seks sylindrede G20 man kan få akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...