kristofferertsland Posted July 12, 2019 Share Posted July 12, 2019 Hei, har en 2010 modell E61 520D, hvor aircondition ikke blåser kaldt ved temperaturer over ca. 20 varmegrader. Når jeg drar til jobb om morgenen er det ca. 15 varmegrader ute, og da blåser det kaldt og godt, men når jeg drar hjem, er det ca. 25 varmegrader, og da kommer det luft som holder utetemperatur gjennom ventilene. Luften blir heller ikke kjølig etterhvert som man kjører. Jeg har skiftet pollenfilter, og kontrollert at kompressoren slår inn, og at det er godt trykk i både høytrykk og lavtrykk, og alt dette fungerer. Det viser heller ikke noe feilkode i dashbord eller i idrive. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted July 12, 2019 Share Posted July 12, 2019 Er det mulig at du ikke har sjekket innstilling for klima i idrive? Det kan du justere kaldt og varmt i hele dashbord rekka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kristofferertsland Posted July 12, 2019 Author Share Posted July 12, 2019 2 minutter siden, Otis skrev: Er det mulig at du ikke har sjekket innstilling for klima i idrive? Det kan du justere kaldt og varmt i hele dashbord rekka. Nei, denne står på det kaldeste, og temperaturbryter på dashbord står også på det kaldeste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kristofferertsland Posted July 12, 2019 Author Share Posted July 12, 2019 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shattered Posted July 12, 2019 Share Posted July 12, 2019 Kjør bilen på ac-service? Høres ut som lite gass. Link to comment Share on other sites More sharing options...
540is Posted July 12, 2019 Share Posted July 12, 2019 At det fiser når du trykker inn nåleventilene er ikke ensbetydene med at de 700 grammene med R134a som skal være på anlegget er der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reef89 Posted July 12, 2019 Share Posted July 12, 2019 En service hos et AC verksted vil nok avdekke hva som er feil her. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted June 13 Share Posted June 13 Up’er denne. Gjelder samme bil men fylte gass 700g forrige uke og ingen lekkasjer fra systemet. Da jeg kjørte bilen rett etterpå blåste anlegget iskaldt og fint. Nå en uke etterpå er det like dårlig som det var, altså kun en vifte nærmest. Noen som har forslag til hva annet en kan begi seg utpå? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reef89 Posted June 13 Share Posted June 13 Er kun en vifte i bilen. Samme sjedde på min E60 for noen år siden, versktedet fylte opp og virket bra noen dager så var det null gass igjen. Synderen her var lekkasje i kodensator. Om dette kunne bli oppdaget på sercvicen eller det bare var tilfeldig vet jeg ikke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted June 14 Share Posted June 14 Hva gjorde du videre her ? Bytte kondensator? Omfattende? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reef89 Posted June 14 Share Posted June 14 Byttet kondensator ja samt tørkefilter. Ikke noe veldig omfattende jobb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted June 14 Share Posted June 14 Spør kanskje litt vel teknisk nå, men på en 520d n47. Er det samme på en 3 serie med n47? tilfeldigvis delenr. Fra kvittering om du hadde samme motor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reef89 Posted June 14 Share Posted June 14 Om det innlegget var rettet til meg så aner jeg ikke, det må du sjekke på ETK. Jeg har M54 motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.C. Posted June 14 Share Posted June 14 Overhørte tilfeldigvis "samme problem" hos noen med E6x da jeg var på PKK for to uker siden. Da var den anbefalte fremgangsmåten å fylle opp med sporstoff og deretter se hvor det lekker ut. Så bytter man ut de delene som det er behov for. Varmeapparat og kjøleanlegg "følger" som regel karosseriet og ikke motoriseringen, så AC-ting, kupevifter o.l. passer sjeldent over fra andre karosseri. Kondenser kan man kjøpe brukt, men tørkefilteret bør du nok påspandere nytt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
540is Posted June 14 Share Posted June 14 37 minutter siden, E.C. skrev: Overhørte tilfeldigvis "samme problem" hos noen med E6x da jeg var på PKK for to uker siden. Da var den anbefalte fremgangsmåten å fylle opp med sporstoff og deretter se hvor det lekker ut. Så bytter man ut de delene som det er behov for Både en kostbar og ulovlig testmetode. Man fyller systemet med 10 bar nitrogen med/uten 5% hydrogen som sporstoff og så leter etter lekkasje Larssoyl 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now