Jump to content

2010 E61 520D Aircondition problem


kristofferertsland
 Share

Recommended Posts

Hei, har en 2010 modell E61 520D, hvor aircondition ikke blåser kaldt ved temperaturer over ca. 20 varmegrader. Når jeg drar til jobb om morgenen er det ca. 15 varmegrader ute, og da blåser det kaldt og godt, men når jeg drar hjem, er det ca. 25 varmegrader, og da kommer det luft som holder utetemperatur gjennom ventilene. Luften blir heller ikke kjølig etterhvert som man kjører.

Jeg har skiftet pollenfilter, og kontrollert at kompressoren slår inn, og at det er godt trykk i både høytrykk og lavtrykk, og alt dette fungerer. Det viser heller ikke noe feilkode i dashbord eller i idrive.

Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, Otis skrev:

Er det mulig at du ikke har sjekket innstilling for klima i idrive? Det kan du justere kaldt og varmt i hele dashbord rekka.

Nei, denne står på det kaldeste, og temperaturbryter på dashbord står også på det kaldeste.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Up’er denne. Gjelder samme bil men fylte gass 700g forrige uke og ingen lekkasjer fra systemet. Da jeg kjørte bilen rett etterpå blåste anlegget iskaldt og fint.

Nå en uke etterpå er det like dårlig som det var, altså kun en vifte nærmest.

Noen som har forslag til hva annet en kan begi seg utpå?

Link to comment
Share on other sites

Er kun en vifte i bilen.

Samme sjedde på min E60 for noen år siden, versktedet fylte opp og virket bra noen dager så var det null gass igjen. Synderen her var lekkasje i kodensator. Om dette kunne bli oppdaget på sercvicen eller det bare var tilfeldig vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Spør kanskje litt vel teknisk nå, men på en 520d n47. Er det samme på en 3 serie med n47? 
tilfeldigvis delenr. Fra kvittering om du hadde samme motor?

Link to comment
Share on other sites

Overhørte tilfeldigvis "samme problem" hos noen med E6x da jeg var på PKK for to uker siden. Da var den anbefalte fremgangsmåten å fylle opp med sporstoff og deretter se hvor det lekker ut. Så bytter man ut de delene som det er behov for. 

Varmeapparat og kjøleanlegg "følger" som regel karosseriet og ikke motoriseringen, så AC-ting, kupevifter o.l. passer sjeldent over fra andre karosseri. Kondenser kan man kjøpe brukt, men tørkefilteret bør du nok påspandere nytt.

Link to comment
Share on other sites

37 minutter siden, E.C. skrev:

Overhørte tilfeldigvis "samme problem" hos noen med E6x da jeg var på PKK for to uker siden. Da var den anbefalte fremgangsmåten å fylle opp med sporstoff og deretter se hvor det lekker ut. Så bytter man ut de delene som det er behov for

Både en kostbar og ulovlig testmetode. Man fyller systemet med 10 bar nitrogen med/uten 5% hydrogen som sporstoff og så leter etter lekkasje 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...