kristofferertsland Skrevet Juli 12, 2019 Share Skrevet Juli 12, 2019 Hei, har en 2010 modell E61 520D, hvor aircondition ikke blåser kaldt ved temperaturer over ca. 20 varmegrader. Når jeg drar til jobb om morgenen er det ca. 15 varmegrader ute, og da blåser det kaldt og godt, men når jeg drar hjem, er det ca. 25 varmegrader, og da kommer det luft som holder utetemperatur gjennom ventilene. Luften blir heller ikke kjølig etterhvert som man kjører. Jeg har skiftet pollenfilter, og kontrollert at kompressoren slår inn, og at det er godt trykk i både høytrykk og lavtrykk, og alt dette fungerer. Det viser heller ikke noe feilkode i dashbord eller i idrive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 12, 2019 Share Skrevet Juli 12, 2019 Er det mulig at du ikke har sjekket innstilling for klima i idrive? Det kan du justere kaldt og varmt i hele dashbord rekka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristofferertsland Skrevet Juli 12, 2019 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2019 2 minutter siden, Otis skrev: Er det mulig at du ikke har sjekket innstilling for klima i idrive? Det kan du justere kaldt og varmt i hele dashbord rekka. Nei, denne står på det kaldeste, og temperaturbryter på dashbord står også på det kaldeste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristofferertsland Skrevet Juli 12, 2019 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2019 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Juli 12, 2019 Share Skrevet Juli 12, 2019 Kjør bilen på ac-service? Høres ut som lite gass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Juli 12, 2019 Share Skrevet Juli 12, 2019 At det fiser når du trykker inn nåleventilene er ikke ensbetydene med at de 700 grammene med R134a som skal være på anlegget er der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 12, 2019 Share Skrevet Juli 12, 2019 En service hos et AC verksted vil nok avdekke hva som er feil her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Juni 13 Share Skrevet Juni 13 Up’er denne. Gjelder samme bil men fylte gass 700g forrige uke og ingen lekkasjer fra systemet. Da jeg kjørte bilen rett etterpå blåste anlegget iskaldt og fint. Nå en uke etterpå er det like dårlig som det var, altså kun en vifte nærmest. Noen som har forslag til hva annet en kan begi seg utpå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 13 Share Skrevet Juni 13 Er kun en vifte i bilen. Samme sjedde på min E60 for noen år siden, versktedet fylte opp og virket bra noen dager så var det null gass igjen. Synderen her var lekkasje i kodensator. Om dette kunne bli oppdaget på sercvicen eller det bare var tilfeldig vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Juni 14 Share Skrevet Juni 14 Hva gjorde du videre her ? Bytte kondensator? Omfattende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 14 Share Skrevet Juni 14 Byttet kondensator ja samt tørkefilter. Ikke noe veldig omfattende jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Juni 14 Share Skrevet Juni 14 Spør kanskje litt vel teknisk nå, men på en 520d n47. Er det samme på en 3 serie med n47? tilfeldigvis delenr. Fra kvittering om du hadde samme motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 14 Share Skrevet Juni 14 Om det innlegget var rettet til meg så aner jeg ikke, det må du sjekke på ETK. Jeg har M54 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 14 Share Skrevet Juni 14 Overhørte tilfeldigvis "samme problem" hos noen med E6x da jeg var på PKK for to uker siden. Da var den anbefalte fremgangsmåten å fylle opp med sporstoff og deretter se hvor det lekker ut. Så bytter man ut de delene som det er behov for. Varmeapparat og kjøleanlegg "følger" som regel karosseriet og ikke motoriseringen, så AC-ting, kupevifter o.l. passer sjeldent over fra andre karosseri. Kondenser kan man kjøpe brukt, men tørkefilteret bør du nok påspandere nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Juni 14 Share Skrevet Juni 14 37 minutter siden, E.C. skrev: Overhørte tilfeldigvis "samme problem" hos noen med E6x da jeg var på PKK for to uker siden. Da var den anbefalte fremgangsmåten å fylle opp med sporstoff og deretter se hvor det lekker ut. Så bytter man ut de delene som det er behov for Både en kostbar og ulovlig testmetode. Man fyller systemet med 10 bar nitrogen med/uten 5% hydrogen som sporstoff og så leter etter lekkasje Larssoyl reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå