Gå til innhold

2010 E61 520D Aircondition problem

kristofferertsland
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en 2010 modell E61 520D, hvor aircondition ikke blåser kaldt ved temperaturer over ca. 20 varmegrader. Når jeg drar til jobb om morgenen er det ca. 15 varmegrader ute, og da blåser det kaldt og godt, men når jeg drar hjem, er det ca. 25 varmegrader, og da kommer det luft som holder utetemperatur gjennom ventilene. Luften blir heller ikke kjølig etterhvert som man kjører.

Jeg har skiftet pollenfilter, og kontrollert at kompressoren slår inn, og at det er godt trykk i både høytrykk og lavtrykk, og alt dette fungerer. Det viser heller ikke noe feilkode i dashbord eller i idrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...

Up’er denne. Gjelder samme bil men fylte gass 700g forrige uke og ingen lekkasjer fra systemet. Da jeg kjørte bilen rett etterpå blåste anlegget iskaldt og fint.

Nå en uke etterpå er det like dårlig som det var, altså kun en vifte nærmest.

Noen som har forslag til hva annet en kan begi seg utpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kun en vifte i bilen.

Samme sjedde på min E60 for noen år siden, versktedet fylte opp og virket bra noen dager så var det null gass igjen. Synderen her var lekkasje i kodensator. Om dette kunne bli oppdaget på sercvicen eller det bare var tilfeldig vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør kanskje litt vel teknisk nå, men på en 520d n47. Er det samme på en 3 serie med n47? 
tilfeldigvis delenr. Fra kvittering om du hadde samme motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhørte tilfeldigvis "samme problem" hos noen med E6x da jeg var på PKK for to uker siden. Da var den anbefalte fremgangsmåten å fylle opp med sporstoff og deretter se hvor det lekker ut. Så bytter man ut de delene som det er behov for. 

Varmeapparat og kjøleanlegg "følger" som regel karosseriet og ikke motoriseringen, så AC-ting, kupevifter o.l. passer sjeldent over fra andre karosseri. Kondenser kan man kjøpe brukt, men tørkefilteret bør du nok påspandere nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, E.C. skrev:

Overhørte tilfeldigvis "samme problem" hos noen med E6x da jeg var på PKK for to uker siden. Da var den anbefalte fremgangsmåten å fylle opp med sporstoff og deretter se hvor det lekker ut. Så bytter man ut de delene som det er behov for

Både en kostbar og ulovlig testmetode. Man fyller systemet med 10 bar nitrogen med/uten 5% hydrogen som sporstoff og så leter etter lekkasje 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...