Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en 2010 modell E61 520D, hvor aircondition ikke blåser kaldt ved temperaturer over ca. 20 varmegrader. Når jeg drar til jobb om morgenen er det ca. 15 varmegrader ute, og da blåser det kaldt og godt, men når jeg drar hjem, er det ca. 25 varmegrader, og da kommer det luft som holder utetemperatur gjennom ventilene. Luften blir heller ikke kjølig etterhvert som man kjører.

Jeg har skiftet pollenfilter, og kontrollert at kompressoren slår inn, og at det er godt trykk i både høytrykk og lavtrykk, og alt dette fungerer. Det viser heller ikke noe feilkode i dashbord eller i idrive.

Skrevet

Er det mulig at du ikke har sjekket innstilling for klima i idrive? Det kan du justere kaldt og varmt i hele dashbord rekka.

Skrevet
2 minutter siden, Otis skrev:

Er det mulig at du ikke har sjekket innstilling for klima i idrive? Det kan du justere kaldt og varmt i hele dashbord rekka.

Nei, denne står på det kaldeste, og temperaturbryter på dashbord står også på det kaldeste.

Skrevet

At det fiser når du trykker inn nåleventilene er ikke ensbetydene med at de 700 grammene med R134a som skal være på anlegget er der. 

  • 4 years later...
Skrevet

Up’er denne. Gjelder samme bil men fylte gass 700g forrige uke og ingen lekkasjer fra systemet. Da jeg kjørte bilen rett etterpå blåste anlegget iskaldt og fint.

Nå en uke etterpå er det like dårlig som det var, altså kun en vifte nærmest.

Noen som har forslag til hva annet en kan begi seg utpå?

Skrevet

Er kun en vifte i bilen.

Samme sjedde på min E60 for noen år siden, versktedet fylte opp og virket bra noen dager så var det null gass igjen. Synderen her var lekkasje i kodensator. Om dette kunne bli oppdaget på sercvicen eller det bare var tilfeldig vet jeg ikke.

Skrevet

Spør kanskje litt vel teknisk nå, men på en 520d n47. Er det samme på en 3 serie med n47? 
tilfeldigvis delenr. Fra kvittering om du hadde samme motor?

Skrevet

Om det innlegget var rettet til meg så aner jeg ikke, det må du sjekke på ETK. 
Jeg har M54 motor. 

Skrevet

Overhørte tilfeldigvis "samme problem" hos noen med E6x da jeg var på PKK for to uker siden. Da var den anbefalte fremgangsmåten å fylle opp med sporstoff og deretter se hvor det lekker ut. Så bytter man ut de delene som det er behov for. 

Varmeapparat og kjøleanlegg "følger" som regel karosseriet og ikke motoriseringen, så AC-ting, kupevifter o.l. passer sjeldent over fra andre karosseri. Kondenser kan man kjøpe brukt, men tørkefilteret bør du nok påspandere nytt.

Skrevet
37 minutter siden, E.C. skrev:

Overhørte tilfeldigvis "samme problem" hos noen med E6x da jeg var på PKK for to uker siden. Da var den anbefalte fremgangsmåten å fylle opp med sporstoff og deretter se hvor det lekker ut. Så bytter man ut de delene som det er behov for

Både en kostbar og ulovlig testmetode. Man fyller systemet med 10 bar nitrogen med/uten 5% hydrogen som sporstoff og så leter etter lekkasje 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...