Gå til innhold

Hjelp til valg av bmw 1 serie


Bmw❤
 Share

Anbefalte innlegg

Hei må nå skaffe meg en ny bil og valge har falt på bmw 1 serie da de er best priset og egnet for meg. Har 330 tusen å bruke på bil, så vil ha en som er 2015 eller nyere. Jeg er i midten av 20 årene så selve tøff bil opplegget er over, nå vil jeg ha den driftsikker og komfortabel. 

Jeg ser litt på finn og har noen i mine øyne gode valg. Den første er en 2017 mod 150 hk diesel som er kjørt 44 500 km og koster 269 000.

Og en annen som er 2016 mod 190 hk diesel som er kjørt 37 000 km og koster 329 000.

Vet noen om disse bilene er driftssikre og ikke har noen sykdommer? Kan være interessert i en 3 serie om disse er mer driftssikre og mindre sykdommer men mitt ønske er 1 serie.

Vil jeg merke stor forskjell på 190 hesteren kontra 150 hesteren?

Her er linken til 2017 modellen

https://www.finn.no/152665543

Her er linken til 2016 modellen

https://www.finn.no/151549328

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noe nevneverdig om problemer med F20 LCI enda. Disse er jo fortsatt relativt nye.

Angående det med 3 serie så er jeg egentlig i tvil om at det er en allverdens stor forskjell mellom disse to mtp driftsikkerhet/problemer. Såvidt jeg vet så deler jo disse to en del ting.

Nå har jeg ikke prøvd de med disse motorene (kun forgjengeren), men vil da tro at du vil merke litt forskjell i ytelsen.

Jeg personlig hadde gått for 2016 modellen på grunn av M-Sport pakken og at den har navi professional (stor skjerm). Førstnevnte er jo smak og behag. Alcantara interiør er jo på en måte et pluss også. Ikke så forferdelig varmt om sommeren, og kaldt om vinteren. Der er skinn verre.

Men var jo ganske stor forskjell i pris på de to. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt 17 modellen. Mye lavere pris, mer komfortabelt standardunderstell, som uansett er stivt nok og rwd som gir lettere bil og bedre vektfordeling enn xdrive. Og mindre som kan gå galt med drivverk, og man trenger ikke kjøpe dyre dekk i lite utvalg som man må på de med xdrive.

Med chip så har man samme drag eller mer som den 190 hesteren, da det er samme motor. Men ingen av dem føles daffe i en 1 serie :)

trenger du 4x4 og liker msport best, samtidig som du har råd til det, så velger du den 16 modellen. Msport er lettere å selge igjen også.

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har hatt min 2017 118i en måneds tid nå og må si jeg er meget fornøyd med min. Vanskelig å si noe om holdbarheten da min kun har gått 33 000 km, men jeg synes den holder generell BMW-kvalitet. Noe hardplast er det her og der, men når man setter seg inn får man akkurat samme kvalitetsfølelse som man gjør i andre BMW. Av utstyr har jeg stor navi, cruise, alcantara, mellomstore stereo, LED, utvidet instrument, parkeringssensor foran og bak, krok og lyspakke. Sjekk gjerne om interesante biler har parkeringssensor foran, ser de fleste har bak men mangler foran (da skal de ha en ekstra knapp ved siden av girspaken).

Min har M-sport og sportsunderstell, og som det skrives over så er den stiv men jeg synes ikke det noe plagsomt. Kommer vel an på hva man er vant med (gikk fra 2004 E-46 320i Touring med sportsunderstell, ikke M-sport). Synes det er mer "plagsomt" med støyen som run-flat dekkene avgir. De blir nok byttet ut med vanlige dekk når mine er slitt nok. Det går fint på vanlig asfalt, men det høres når det når asfalten blir grov (gjelder vel generelt med run-flat og er jo også naturlig pga stivere vegger).

Jeg vil absolutt anbefale deg å finne en med stor navi, synes den faktisk ser litt "kjip" ut med den lille navi og det er som regel også lite display i bunn av instrumentpanelet. 2016-modellen du linker til er jo betydelig bedre utstyrt enn 2017-modellen, så ta høyde for det. Generelt ville jeg gått for en så ny bil som mulig pga garanti. 

Dersom du ikke må ha diesel, kan jeg også anbefale 118i (B38-motoren). Jeg synes den føles overraskende kvikk og har helt fint drag fra bunn av til hverdagskjøring. Min har automat og jeg synes den er helt nydelig. 

Det kom vel enda en oppgradering på interiør og instrumenter på 2018-modellen.

Vil tro det er endel å gå på når det gjelder pris på disse bilene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Daniel. skrev:

Har ikke hørt noe nevneverdig om problemer med F20 LCI enda. Disse er jo fortsatt relativt nye.

Angående det med 3 serie så er jeg egentlig i tvil om at det er en allverdens stor forskjell mellom disse to mtp driftsikkerhet/problemer. Såvidt jeg vet så deler jo disse to en del ting.

Nå har jeg ikke prøvd de med disse motorene (kun forgjengeren), men vil da tro at du vil merke litt forskjell i ytelsen.

Jeg personlig hadde gått for 2016 modellen på grunn av M-Sport pakken og at den har navi professional (stor skjerm). Førstnevnte er jo smak og behag. Alcantara interiør er jo på en måte et pluss også. Ikke så forferdelig varmt om sommeren, og kaldt om vinteren. Der er skinn verre.

Men var jo ganske stor forskjell i pris på de to. 🤔

 

16 timer siden, Evopower skrev:

Jeg hadde valgt 17 modellen. Mye lavere pris, mer komfortabelt standardunderstell, som uansett er stivt nok og rwd som gir lettere bil og bedre vektfordeling enn xdrive. Og mindre som kan gå galt med drivverk, og man trenger ikke kjøpe dyre dekk i lite utvalg som man må på de med xdrive.

Med chip så har man samme drag eller mer som den 190 hesteren, da det er samme motor. Men ingen av dem føles daffe i en 1 serie :)

trenger du 4x4 og liker msport best, samtidig som du har råd til det, så velger du den 16 modellen. Msport er lettere å selge igjen også.

 

 

8 timer siden, macrorain skrev:

?????????? :D  

(Hilsen Thorbjørn, snart 41)

 

8 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Men du skriver komfort, da ville jeg vel sett på F30 og ekskludert M sport, hvertfall understellet og RFT. Du får jo 330e for den summen der.

 

7 timer siden, Kim skrev:

Hei!

Jeg har hatt min 2017 118i en måneds tid nå og må si jeg er meget fornøyd med min. Vanskelig å si noe om holdbarheten da min kun har gått 33 000 km, men jeg synes den holder generell BMW-kvalitet. Noe hardplast er det her og der, men når man setter seg inn får man akkurat samme kvalitetsfølelse som man gjør i andre BMW. Av utstyr har jeg stor navi, cruise, alcantara, mellomstore stereo, LED, utvidet instrument, parkeringssensor foran og bak, krok og lyspakke. Sjekk gjerne om interesante biler har parkeringssensor foran, ser de fleste har bak men mangler foran (da skal de ha en ekstra knapp ved siden av girspaken).

Min har M-sport og sportsunderstell, og som det skrives over så er den stiv men jeg synes ikke det noe plagsomt. Kommer vel an på hva man er vant med (gikk fra 2004 E-46 320i Touring med sportsunderstell, ikke M-sport). Synes det er mer "plagsomt" med støyen som run-flat dekkene avgir. De blir nok byttet ut med vanlige dekk når mine er slitt nok. Det går fint på vanlig asfalt, men det høres når det når asfalten blir grov (gjelder vel generelt med run-flat og er jo også naturlig pga stivere vegger).

Jeg vil absolutt anbefale deg å finne en med stor navi, synes den faktisk ser litt "kjip" ut med den lille navi og det er som regel også lite display i bunn av instrumentpanelet. 2016-modellen du linker til er jo betydelig bedre utstyrt enn 2017-modellen, så ta høyde for det. Generelt ville jeg gått for en så ny bil som mulig pga garanti. 

Dersom du ikke må ha diesel, kan jeg også anbefale 118i (B38-motoren). Jeg synes den føles overraskende kvikk og har helt fint drag fra bunn av til hverdagskjøring. Min har automat og jeg synes den er helt nydelig. 

Det kom vel enda en oppgradering på interiør og instrumenter på 2018-modellen.

Vil tro det er endel å gå på når det gjelder pris på disse bilene. 

hei igjen

jeg får tenke litt på hvem jeg bør gå for og evnt prøvekjøre både 150 og 190 hester her i nærområdet før jeg ser på de bilene. Det er en del bratte bakker her hvor jeg bor, så da er vel 190 hesteren å foretrekke samt at den gjør forbikjøringer lettere og tryggere? 

ser nå en billig 2017 modell 5-serie 520D 190 hester, kjørt 55 000 km kun kr 339 000

link til den

https://www.finn.no/141118769

det må vel være veldig billig for en slik bil? Det er jo lik pris som 1- serie

Endret av Bmw❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5-serien kan du ikke kjøpe, null utstyr og stoffseter. Trenger du så mye plass? 

Og hvorfor diesel?

Galskap å ikke kjøpe 330e når du har 330,000 å rutte med spør du meg, da får du 252hk (før trim). :) 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! 1-serie er flotte og morsomme biler, men som flere har nevnt så strekker budsjettet deg til en F30 330e eller F45 225xe. Hvor 3-serien byr på mest komfort og 2-serien byr på mye bil og firehjulstrekk. Hvis ikke plass er viktig, kan du titte på 2-serie coupe/cab også :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Evopower skrev:

Nevnte 3 serie er også en kvikkas i 330e versjon: https://www.finn.no/128981457

 

Fin farge men lite utstyr. Man må nok jobbe litt (og prute litt) for å finne en fornuftig utstyrt 330e til den prisen, men jeg ville definitivt forsøkt det hadde det vært meg. Litt avhengig av om motor er et viktig poeng da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...