Slavearbeider'n Skrevet Oktober 31, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2020 (endret) 26 minutter siden, sveigis skrev: Dette blir bra og gøy å se du susler og styrer med den. Eksos arbeid er noe dritt å jobbe med ,men Gud hvor greiere det blir når du gjør sånt arbeid som du gjør nå. Flott arbeid .😀 Og det interiøret ditt altså ...😍 Ja, eksos er noe drit, merker jeg begynner å bli litt lei grenrør nå. 2. gangen jeg har måttet demontere dem. Men når jeg først har alt ute skal jeg gjøre alt for at ting blir så enkelt som mulig neste gang dem må ut. Bandasje ser jeg på som en nødvendighet da lakken flasser på undersiden av panseret, så alt som kan få ned varmen benyttes. Blir nok etter eu kontroll neste høst grenrørene må ut igjen. Muttere på grenrør er alltid noe hærk. Er faktisk overraskende greit å demontere disse mutterne. Setter inn mutterne med fett når alt skal på plass igjen, da burde jeg kunne løsne mutterne med fingra neste gang. Å skru på denne er faktisk overraskende enkelt, forrige eier har vært snill og satt inn alt av bolter med kobberpasta og dratt til med riktig moment. Enda ikke blitt noe banning og skriking, bank i bordet😅 Interiøret er det beste med bilen. Må bare få koblet opp kompressorene i setene riktig så jeg kan få inn den korsryggstøtta. Er ikke så svai i ryggen som forrige mann som hadde disse setene. Endret Oktober 31, 2020 av Slavearbeider'n sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 7, 2020 Share Skrevet November 7, 2020 Herlig jobbing her Slavearbeider'n reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet November 7, 2020 Forfatter Share Skrevet November 7, 2020 (endret) Fått skrudd litt idag også. Mottok nye 4.9 Wideband sensor i går og fikk montert denne idag Ny sensor fra Bosch Klar for montering Montert på plass Ble lite bilder underveis, klønete å montere dette alene så derfor blir det kun ferdig bilder På plass med esksostempsensor på plass På plass etter litt krangling med motorfestet Veldig fornøyd med patenten på ene grenrøret, ble lettere å montere mellomanlegget nå Brukte pakninger fra Biltema faktisk da jeg så at de orginale hadde litt liten indre diameter ifht grenrørene, så fant noen som var større på Tema som gjør jobben til halve prisen av nye Har også fått pris på sveising av skvulpeplater, synes 3 500,- ferdig sveiset er en veldig overkommelig pris Neste på lista er oljepumpe og bunnpanne Endret November 7, 2020 av Slavearbeider'n ///M-ini95, sveigis, tennbrikket og 1 annen reagerte på dette 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet November 8, 2020 Forfatter Share Skrevet November 8, 2020 (endret) Forberedelser til bunnpanne Selvom gradestokken kryper sakte men sikkert mot 0 og - grader så må en fortsatt skru. Tok en liten økt idag også, har gjort alt klart til å plukke ned bunnpanna. Startet med å fjerne alle reimer og servopumpa. Pumpa må bort for å komme til ett par bolter og for å få tilstrekkelig med klaring når panna skal ned Bakre festet skrudd løs Og med ett par til skrudd ut fra forsiden var den straks ute og ute av veien Bærearmene må skrus løs fra karroseriet Styreakslingen ned til tannstanga må løsnes og fås vekk Så var den ute Kabelen til nivåsensoren på lysene må kobles fra Siden jeg allerede har motorkrana gidder jeg ikke kjøpe motorbukk, jeg bruker det jeg har. Tror det skal gå helt fint å bruke den. Stroppet rundt ene grønrøret Det samme gjort med pressa, siden innsuget på den er av metall kan den også brukes. Hadde jeg hatt org innsug i plast hadde jeg måttet finne på noe lurt Så er det bare å koble på krana etterhvert. Alt klart under bilen, mangler nå å tømme ut olja. Løsne på motorfestene, traversen opp i karroseriet og boltene til bunnpanna så er panna ute og kan vaskes og sendes til sveising. Endret November 8, 2020 av Slavearbeider'n Ampera, StigJ og NilsP reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet November 10, 2020 Forfatter Share Skrevet November 10, 2020 Da var det bunnpanna sin tur. Fikk tappet ut all olja i går. Motor heist opp med krana Subframe bolter skrudd ut Ble god plass når subframen var nede Alle bolter løsnet På vei ned, veldig lett å bruke jekken til dette, ble faktisk ikke noe søl, så sier meg godt fornøyd med det. Endelig nede Og panna grovt vaska over og tømt for olje Skal få vaska panna med avfetting og høyttrykk i morgen og sende den til sveising hos Jabil så fort jeg får tid StigJ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet November 10, 2020 Forfatter Share Skrevet November 10, 2020 Forøvrig også funnet at jeg har Link Thunder sprut, skal vistnok være den grommeste utgaven fra Link i G4+ serien. Har sjekka alt som kan justeres med sprutet, og launch control og 2 step skal være mulig🤔 NilsP reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsP Skrevet November 10, 2020 Share Skrevet November 10, 2020 2 timer siden, Slavearbeider'n skrev: Forøvrig også funnet at jeg har Link Thunder sprut, skal vistnok være den grommeste utgaven fra Link i G4+ serien. Har sjekka alt som kan justeres med sprutet, og launch control og 2 step skal være mulig🤔 Det var vel thunder i den bilen ja.. og ja, det e d grommeste link g4+.. masse muligheter i det! Slavearbeider'n reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet November 25, 2020 Forfatter Share Skrevet November 25, 2020 (endret) Da var selve pumpa demontert. Startet med pick up røret. Mutter og tannhjulet løsnet fra pumpe Pumpe demontert Litt nærmere inspeksjon på benken Dessverre bortfaller teorien min ang tap av oljetrykk. Pick up røret er helt og fint. Men en grunn kan være at ‘’hatten’’ bygger veldig lite ned i bunnpanna kontra Z3 røret. Deksel og drev demontert Alt demontert Så nå satser jeg på at blir noe gode priser på deler under BF Endret November 25, 2020 av Slavearbeider'n Ampera og StigJ reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet November 29, 2020 Forfatter Share Skrevet November 29, 2020 Har pusla litt med fangeren nå og begynt på liming av magneter. Tar det nå før fangeren skal på lakkering. Brukte skiltplata som guide for teipen Plata skrudd bort og kasta til skogs Litt vask må til Mål opp senter av fangeren Måtte låne skiltet fra elbilen siden de andre er levert inn, senter målt opp der også Krasjbjælka må fjernes Snart klar for liming Kjøpt magneter hos Kjell og Company som de foregående gangene Liner opp fanger og skilt Finner egnede plasser å lime magnetene foran og bak Hutigtørkende bygglim tas frem. De som bruker Tec7 til liming kan ta seg en bolle, finnes langt bedre alternativer der ute Lim påført på baksiden Neste steg er liming av magneter på skilt men da trenger jeg jo skiltene så det får vente en stund. Siden limet allerede var fremme kunne man jo lime litt til. Har merket at fangeren ikke har hatt den beste passformen tiltros for at den er original. Ved nærmere sjekk har noe av innerskallet løsnet i plastsveisen. Plastsveise kan jeg ikke, så får lim duge. Lim påført Ett par andre kjappe fikser Eller så kommer delene til oljepumpa i morgen. MarcusSteffensen, Ampera og StigJ reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Desember 1, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2020 Da var endelig nytt drev til oljepumpa i hus. Kjapt levert fra Achilles Motorsport i statene. Fordelen med dette drevet er at tannhjulet festes med en bolt og ikke muttern som er kjent for å kunne løsne. Pluss at akslingen er firkantet som gjør at tannhjulet heller ikke kan spinne fritt om bolten skulle løsne. Virker som god kvalitet pluss mer enn nok safety wire Startet med å måle gammel aksling og ny aksling. Superviktig at målene stemmer helt overens De stemte heldigvis Indre rotor på plass med en liten oljefilm Prikken indikerer front og riktig vei. Drev på plass Skrudd sammen Og strammet til 24 nm som anbefales av Achilles samt blå loctite på bolten NilsP, StigJ, ///M-ini95 og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsP Skrevet Desember 1, 2020 Share Skrevet Desember 1, 2020 Tips ang ny lambda. 4.9 er veldig sensitive og havarerer lett 🤥 Det er viktig at de står montert med vinkel.. og at de er programmert til ikkje forvarme før start.. Sjekk i sprutet! Slavearbeider'n reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Desember 1, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2020 Akkurat nå, NilsP skrev: Tips ang ny lambda. 4.9 er veldig sensitive og havarerer lett 🤥 Det er viktig at de står montert med vinkel.. og at de er programmert til ikkje forvarme før start.. Sjekk i sprutet! Takk for tipset. Fikk beskjed at jeg skulle ha 4.9 lambda av en tuner. Du mener vinkel ned og inn i grenrøret mtp eksosflow? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsP Skrevet Desember 1, 2020 Share Skrevet Desember 1, 2020 2 minutter siden, Slavearbeider'n skrev: Takk for tipset. Fikk beskjed at jeg skulle ha 4.9 lambda av en tuner. Du mener vinkel ned og inn i grenrøret mtp eksosflow? Vinkel ned iallefall ja, ang flow usikker. Men sjekk det med forvarmen.. veldig mange 4.9 som ryker, og lest at det er en faktor. Havarert 2 i år på min 🤦♀️ De står desverre relativt flatt pga lite plass. Har 2 i rørene, før x-en for og sjekke 2 og 2 sylindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Desember 1, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2020 6 minutter siden, NilsP skrev: Vinkel ned iallefall ja, ang flow usikker. Men sjekk det med forvarmen.. veldig mange 4.9 som ryker, og lest at det er en faktor. Havarert 2 i år på min 🤦♀️ De står desverre relativt flatt pga lite plass. Har 2 i rørene, før x-en for og sjekke 2 og 2 sylindre. Er kun en sensor som skal være kodet til å funke på min i følge forrige eier. Skal til tuner ila vinteren i våren så alt er good igjen NilsP reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsP Skrevet Desember 2, 2020 Share Skrevet Desember 2, 2020 10 timer siden, Slavearbeider'n skrev: Er kun en sensor som skal være kodet til å funke på min i følge forrige eier. Skal til tuner ila vinteren i våren så alt er good igjen Thunder på min også, og har 2 sensorer, men det er kun innstillinger i link programmet.. samme er den forvarmen. Slavearbeider'n reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå