gasserx Skrevet August 5, 2019 Share Skrevet August 5, 2019 (endret) Dette er ikke en BMW, men en kjøter med BMW motor og girkasse som skal brukes til dragracing 🤪 Håper det er ok nok til å starte en prosjekttråd? Bestemte meg for å avvike fra normalen (amerikansk V8), og fant ut at jeg ville prøve BMW. Lett tilgang på deler/donorer, og enkelt? å trimme. Aldri skrudd eller hatt fingra borti noe BMW-relatert tidligere, så det dukker vel opp masse spørsmål etterhvert. Chassis begynner såvidt å ta form. Forstilling fra boble (korta inn og med hev/senk muligheter), og bakaksel fra Volvo - sistnevnte blir forøvrig stumt montert. Karosseriet er en Fiat Topolino fra ca. 1950. Motor og kasse er "linet" opp og fester montert. Forøvrig M52B28 m tilhørende automat enn så lenge.... Planen er å få testa chassis med originalmotor, deretter med mildt turbo oppsett, 350-400hk. Funker ting, så blir det vel en "M50B28" hybrid med doble effekten på sikt...ellers bør kanskje alublokk/topp på metanol også fungere. Vi får se, ikke sikkert den lille bilen oppfører seg pent med så mye krutt. Satser på vekt rundt 600kg når ferdig, så da skal det nok sparke godt selv med middels effekt. Nå leter jeg etter turbogrenrør, turbo, radiator, intercooler...etc, så hvis noen har noe, så er det bare å sende en pm. Er også på utkikk etter en reservemotor av samme type hvis noen har noe liggende. I mellomtiden skal det bygges styring, karosserifester osv... litt å pusle med en stund fremover 😎 Endret August 5, 2019 av gasserx Erlandhaugen og lagunilla reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gasserx Skrevet August 6, 2019 Forfatter Share Skrevet August 6, 2019 ....og der ryker m52`en ut av bildet 😁 Fått tak i en m50b25nv, så da blir det den istedet. Tvangsforing blir via en Holset HX35. Håper det blir ok til å starte med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 6, 2019 Share Skrevet August 6, 2019 Kult prosjekt Blir spennende å følge med på. gasserx reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet August 6, 2019 Share Skrevet August 6, 2019 Dette ser jo ut til å bli en skikkelig flott "Olabil". Blir morro å se fremdrift og sluttresultat. gasserx reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet August 6, 2019 Share Skrevet August 6, 2019 Gleder meg til og følge denne. Alltid artig når noen prøver noe helt annet enn det vanlige. gasserx reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 7, 2019 Share Skrevet August 7, 2019 Tøft prosjekt, morro med noe så annerledes her inne også Følger med! gasserx reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet August 7, 2019 Share Skrevet August 7, 2019 Det så veldig kult ut!!! Blir spennende å følge med på. gasserx reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gasserx Skrevet August 8, 2019 Forfatter Share Skrevet August 8, 2019 Blir mye demontering i dagene som kommer... får prøve å ikke blande delene fra de to motorene for mye 🤣 Kommer til å beholde alublokka m. topp i chassis så jeg har noe å jobbe utifra mens den andre motoren bygges opp. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gasserx Skrevet August 9, 2019 Forfatter Share Skrevet August 9, 2019 Kom et lite sneglehus i dag + litt annet småtteri... og coopering og ARP-bolter er på vei. Titta litt rundt etter rør til intercooler, og kom på at jeg har jeg har massevis av trykkrør i aluminium i korrekt dim 😎 Kjøpte noe rest fra et firma som leverte rør til bruk under høyt trykk i industrien for flere år siden som jeg hadde tenkt å bruke til å lage innsugstrakter av. Bra man sparer på noe.... stig. og Thundercoil reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gasserx Skrevet August 12, 2019 Forfatter Share Skrevet August 12, 2019 Da blir det "dessverre" (for lommeboka) smidd bunndel i maskineriet. Når jeg først legger ned så mye jobb i det, så er det vel like greit å ta det med en gang. Og toppen blir fulloverhalt. Kjekt å ha en motor man skal stole på, også er det noe å gå på hvis man vil skru opp trykket noen hakk... stig. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå