Gå til innhold

BMW 5 serie tre barn


AW81
 Share

Anbefalte innlegg

På 13.8.2019 den 9.05, awt skrev:

Det bør gå helt fint med 5-serie. Har selv X4 som er en god del smalere og tre barn, og det går bra det også. Har her en bakovervendt stol, og to forovervendte (bruker riktignok ikke isofix).

Grunnen til denne kontra f.eks. 5-serie er nettopp det du skriver; hengervekt. 2000kg som 5-serien har ble litt for lite.

Ellers vil jeg foreslå 5-serie GT. Noe bedre bakseteplass, samt 2100kg i hengervekt. Greit å ha når du skal bytte til en vogn med brukbar lasteevne. 🙃

Hvilke forovervendte stoler har du? 

Jeg har en Mondeo hjemme nå og det funker fint med puter pluss bakovervendt, men fruen vil helst at mellomste på 8 også bruker beltestol. Da rakner imidlertid opplegget mitt...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 12.8.2019 den 11.40, Stonescream skrev:

Du burde egentlig ta å låne en 5 serie for å prøve hvordan det er med ungene baki og evt ta en tur på bilrekvisitabutikk for å se hvilke seter som tar minst plass om de du har ikke går.

 

alt går om man absolutt vil. :)

Sittestolen til vår eldste når nå nesten i taket på vår GT og tar nok like mye plass som en godt voksen breiskuldra mann, selv om hun oppi ikke er verdens største.

 

Det blir fint når ungene blir så store at de enkelt kan bare klatre inn uten noe om og men.

 

Har du 5-serie GT? Jeg kunne tenkt meg å prøvd en, men det er få til salgs og ingen her i området. Vet du om den er bredere enn vanlig 5 serie i baksetet? Ser det ligger en 530xd gt på finn med ok km til 220000ca og naf test. Men den er laaaaangt borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@AW81 

 

- Hei, nei har ikke 5 serie GT. Har 3 serie GT fra 2013

Har ikke plass i garasjen til en bil av en slik størrelse.

Virker som 5 serie GT er lagd mer for at 4 voksne skal kunne reise komfortabelt fremfor tanke på barneseter osv?

Er i hvert fall det jeg tenker når jeg ser litt bilder på nett av baksetene samt fra annonsen. Kommer kanskje litt ann på hvilke type seter er konfigurert. Individuelle eller mer "billigsetup".

Ville nesten bare tatt kontakt med en av de som selger en slik bil og spurt litt om bredde på baksetet fra dør til dør så du får et inntrykk. 

 

Jeg kan godt måle bredder osv på vår bil om du ønsker.

 

 

 

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Stonescream skrev:

@AW81 

 

- Hei, nei har ikke 5 serie GT. Har 3 serie GT fra 2013

Har ikke plass i garasjen til en bil av en slik størrelse.

Virker som 5 serie GT er lagd mer for at 4 voksne skal kunne reise komfortabelt fremfor tanke på barneseter osv?

Er i hvert fall det jeg tenker når jeg ser litt bilder på nett av baksetene samt fra annonsen. Kommer kanskje litt ann på hvilke type seter er konfigurert. Individuelle eller mer "billigsetup".

Ville nesten bare tatt kontakt med en av de som selger en slik bil og spurt litt om bredde på baksetet fra dør til dør så du får et inntrykk. 

 

Jeg kan godt måle bredder osv på vår bil om du ønsker.

 

 

 

Jeg ringte på en bil og fikk selger til å måle. Midtsetet er nøyaktig like bredt som i en f11. Totalbredden er derimot bedre. Lurer litt på å prøve X5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nesten 10 år gammel bil med nærme 200 000 km på telleren ville jeg kategorisert som litt Bingo ja.

Du kan være heldig og kjøre den noen år, men uansett vedlikehold har bilen rulla mange km.

 

Du kan jo se om du finner ut hva som er bytta av:

 

1. Forstilling og foringer

2. Turbo og "tilbehør"

3. Div. ( som kan bli så lang man vil)

 

Hvordan er det med rust og slikt?

Det kan også "plutselig" begynne å gro om bilen ikke har blitt jevnlig polert osv.

 

Mulig jeg bare er litt ekstra pessimistisk...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er rimelig velkjent teknologi, så jeg ville ikke vært sånn super skeptisk selv om den er 10 år.

X5 e70 og mange andre BMW fra den tiden eller så, har vist seg å være rimelig bra mtp holdbarhet. Spesielt diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E70 X5 med M57 dieselsekser er ingen fallgruve. Dette er biler som har vist seg å holde veldig bra, utprøvd og solid teknologi . Som en funfact kan jeg nevne at E70 scorer best i sin klasse blandt eldre SUVer når det kommer til lite feil og driftsikkerhet. Dette i følge tyske ADAC 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

E70 X5 med M57 dieselsekser er ingen fallgruve. Dette er biler som har vist seg å holde veldig bra, utprøvd og solid teknologi . Som en funfact kan jeg nevne at E70 scorer best i sin klasse blandt eldre SUVer når det kommer til lite feil og driftsikkerhet. Dette i følge tyske ADAC 😀

Liker at du kaller E70 eldre, selv kjører jeg rundt i en 17 år "gammel" E53 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Shattered skrev:

Liker at du kaller E70 eldre, selv kjører jeg rundt i en 17 år "gammel" E53 :P

Hehe, tiden går fort. E70 er jo nå to generasjoner siden(F15 og nå G05) og snart 13 år siden den kom. Vel og merke var F15 kortere tid enn normalt på markedet. :) Med det sagt så synes jeg E70 holder seg bra og det burde være mulig å skaffe seg er flott eksemplar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

E70 X5 med M57 dieselsekser er ingen fallgruve. Dette er biler som har vist seg å holde veldig bra, utprøvd og solid teknologi . Som en funfact kan jeg nevne at E70 scorer best i sin klasse blandt eldre SUVer når det kommer til lite feil og driftsikkerhet. Dette i følge tyske ADAC 😀

Ja jeg ser det, og den trekkes frem bla hos Broom, men jeg har googlet mye og mange «kjenner» en som har ruinert seg på en x5;). Ser bare i tråden under ene broom artikkelen om brukt x5. Bare negative kommentarer, men det det er få eller ingen som har hatt en selv. 

 

Jeg har hatt Vectra, V70 og div biler med opp mot 200 og godt over200k, biler som har vært billige i drift, men en bli på to tonn og mye mer teknologi er nok ikke like rimelig å drifte. 

 

Ser dyser, egr, dempere, diverse foringer og stag, og dekk går igjen. Også noen automatkassehavarier. Mye kan avdekkes med en naf test og jeg tenker at lavest mulig km, eventuelt en eier i tillegg til komplett servicehefte inkl kasse hver 60000km. Men det er vanskelig å finne. Flere av de jeg har kikket på har dessuten hatt eierskifte det siste året og det er et dårlig tegn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...