F15-x5 Skrevet Oktober 24, 2019 Share Skrevet Oktober 24, 2019 Jeg tar også motorflush som dem kaller det ved hvert oljeskift 10000-15000 km- det er kun positivt - koster Max 300-500kr på ett verksted men du får ut litt extra dritt i oljen fra motoren din hver gang, ha det i bakhodet 😁 og fjern EGR hos ett seriøst firma - det lager bare faen med tiden å driter ned motoren din så den griner 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Oktober 25, 2019 Share Skrevet Oktober 25, 2019 Fikk to priser i dag, fra to vestlandsfirma. Firma 1: Bytte og flush av girkasse: 9000kr inkl mva. Diff og fordelergirkasse x 3 stk: 4000kr inkl mva Tot: 13000kr Firma 2: Girkasse (ingen flush), transferkasse 1 stk?, motorolje og filter: Tot: 15000kr. Jeg er ikke mekaniker men firma 1 bytter olje på 2 differensialer som firma 2 ikke har satt i sitt tilbud, jeg må vel tilbake dit og be om ny pris om det er nødvendig å bytte olje i disse også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F15-x5 Skrevet Oktober 25, 2019 Share Skrevet Oktober 25, 2019 5 minutter siden, F25x3 skrev: Fikk to priser i dag, fra to vestlandsfirma. Firma 1: Bytte og flush av girkasse: 9000kr inkl mva. Diff og fordelergirkasse x 3 stk: 4000kr inkl mva Tot: 13000kr Firma 2: Girkasse (ingen flush), transferkasse 1 stk?, motorolje og filter: Tot: 15000kr. Jeg er ikke mekaniker men firma 1 bytter olje på 2 differensialer som firma 2 ikke har satt i sitt tilbud, jeg må vel tilbake dit og be om ny pris om det er nødvendig å bytte olje i disse også. Det var stive priser men firma 2 prøver ho faktisk å lure deg noe sinnsykt! 🤬 Firma 2 skulle blitt henrettet for å gitt deg den prisen!! Det er ikke på noe måte en normal pris😐 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Oktober 26, 2019 Share Skrevet Oktober 26, 2019 Ja synes det var voldsom pris. Får se om det blir girkasse først og resten senere. Er EGR delete noe som man kan gjøre kun via software eller må man sette inn noe fysisk i motor også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 26, 2019 Share Skrevet Oktober 26, 2019 Tror ikke den prisen du fikk er unormal om de gjør en skikkelig flush og bytter bunnpanne/filter. De regner 15 liter ZF Lifeguard 6/8 olje i tillegg til bunnpanne så det koster endel bare i materiell ihvertfall når de bruker originale deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 26, 2019 Share Skrevet Oktober 26, 2019 Sjekket selv pris både hos Rats og Oslo Automatgear service. Billigere en dine priser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Oktober 27, 2019 Share Skrevet Oktober 27, 2019 Hva må man ut med på Østlandet da, ca? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vingerei Skrevet Oktober 28, 2019 Share Skrevet Oktober 28, 2019 Sjekket pris på oljeskift på kasse og mellomkasse på min 520 F11 xdrive. Tilbudet fra GS i Skien: Flushe girkasse og skifte filter. Slette adaptioner og læringskurve 2. Skifte olje på mellomkasse. Kr 19963. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z800 Skrevet Mai 26, 2020 Share Skrevet Mai 26, 2020 Må lik dekkdim framme og bak også være stjernemerket? Min lokale dekkforhandler kan ikke finne noe annet en pirelly rft dekk og de er uaktuelle. Lurer på å kjøpe nye felger og dekk med lik dim framme og bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 26, 2020 Share Skrevet Mai 26, 2020 De MÅ ikke, men det er for å være sikret lik rulleomkrets. Jeg har ulik, og det går bra det. De er målt til å være under 1 cm differanse på omkrets. Dette er med ulik dimensjon. Så det er opp til deg egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 26, 2020 Share Skrevet Mai 26, 2020 Det er ikke nødvendig med stjernemerkede dekk om man har like dimensjoner og dekkene er av samme fabrikat og type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Mai 26, 2020 Share Skrevet Mai 26, 2020 På 28.10.2019 den 23.26, Vingerei skrev: Sjekket pris på oljeskift på kasse og mellomkasse på min 520 F11 xdrive. Tilbudet fra GS i Skien: Flushe girkasse og skifte filter. Slette adaptioner og læringskurve 2. Skifte olje på mellomkasse. Kr 19963. Takk for tilbakemelding, glemte helt denne tråden.. Har ikke utført service på kassa enda.. Trillet 117000km så det er vel på tide som tidligere. Læringskurve 2? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mai 26, 2020 Share Skrevet Mai 26, 2020 5 timer siden, Z800 skrev: Må lik dekkdim framme og bak også være stjernemerket? Min lokale dekkforhandler kan ikke finne noe annet en pirelly rft dekk og de er uaktuelle. Lurer på å kjøpe nye felger og dekk med lik dim framme og bak Trenger nok ikke stjerne om det er lik foran og bak. Finnes flere merker som leverer RFT. Goodyear Excellence har BMW brukt å levere med. Min kom med det. 2 timer siden, F25x3 skrev: Takk for tilbakemelding, glemte helt denne tråden.. Har ikke utført service på kassa enda.. Trillet 117000km så det er vel på tide som tidligere. Læringskurve 2? RATS tok 6500,- for det samme på min. Olje og filter på girkasse + olje på transferkassen. uglefossen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z800 Skrevet Mai 26, 2020 Share Skrevet Mai 26, 2020 Hvilke merker leverer *merket dekk? Kan bare finne Michelin. Men de hadde ikke den lokale sjappa inne på lager. Vil ikke rft, de bråker noe inn i §$€£≠#&@. Å sporer så mye at det er livsfarlig å kjøre med, hvertfall Pirelli sine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 26, 2020 Share Skrevet Mai 26, 2020 Med stjerne og uten RFT tror jeg det kun er Michelin som leverer. De færreste har nok dette på lager, men de bør jo kunne skaffe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå