Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått bytta pumpen og fått start på bilen, men den dør ut etter noen sekunder. Ifølge feilkoden så kommer opp, så er bilen gådd i nødmodus.. kan sånne koder henge igjen, og skape problemer?

Skrevet

Hvilken feilkode?

Jeg trodde nødmodus var at den bare sveiv opptil et gitt turtall, men at den fortsatt skulle svive.

Har du fått luftet godt nok? 

Sviver den med stargass/bremserens. <-- Vær forsiktig

 

Skrevet

Feilkoden er gult motorlampe, men halve motoren er fylt/fargelagt. Den starter med startgass. Får bilen til og gå lengere på tomgang nå en hva den gjore tidligere i uken.

Skrevet

Grunnen til at det ikke var trykk på railen var en ventil på pumpen. Men bilen starter fortsatt ikke med nok trykk. Viser seg at jeg har glemt og sette på giverhjulet på veivakslingen😪

fått lånt meg løftebukk nå i helgen og skal ta ned girkassen. Hvordan er girstangen festet til kassa? 

  • 2 weeks later...
Skrevet (endret)

Kan virke som det er kun amatører som ikke kan skru på en BMW som driver å fikse bilen. Avslitt ledning på føler, glemt å montere føler, ikke målt batterispenning selv om dette er det første man skal gjøre, null forsøk på å bruke en skikkelig diagnose-verktøy slik som INSTA eller Bosch ESI-tronic 2.0.
Da blir det slikt resultat.
Jeg tror det meste av problemene egentlig kommer av dårlige mekanikere. Og når man bytter glødeplugger, så bytter med glødereleet også. Det er veldig ofte at en gåen glødeplugg tar knekken på glødereleet. Alle disse feilene kommer ikke av registerhavari. Enten er det feil før havariet eller så har "mekanikerne" laget feilene.

Endret av Mons1
Skrevet
46 minutter siden, Mons1 skrev:

Kan virke som det er kun amatører som ikke kan skru på en BMW som driver å fikse bilen. Avslitt ledning på føler, glemt å montere føler, ikke målt batterispenning selv om dette er det første man skal gjøre, null forsøk på å bruke en skikkelig diagnose-verktøy slik som INSTA eller Bosch ESI-tronic 2.0.
Da blir det slikt resultat.
Jeg tror det meste av problemene egentlig kommer av dårlige mekanikere. Og når man bytter glødeplugger, så bytter med glødereleet også. Det er veldig ofte at en gåen glødeplugg tar knekken på glødereleet. Alle disse feilene kommer ikke av registerhavari. Enten er det feil før havariet eller så har "mekanikerne" laget feilene.

Derfor liker jeg å skru selv. Register kjede er ikke for alle, men da burde man velge et firma/mekanikker som er til å stole på. 

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...