Gå til innhold

Effekttuning X3


hardy5
 Share

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Øyvind L. skrev:

99,5% av de er useriøse. Selv ESS som fremstår som et seriøst firma fusker i software for å tjene raske penger. Med TRF software som jeg refererte til så slipper man det og da har motoren et mye bedre liv en som når den kom fra fabrikken.

Det er påstander jeg veldig gjerne vil at du utdyper for oss uinnvidde :) både den første og den andre. Ikke fordi jeg betviler noe av det TRF gjør, for jeg har lest nok på forumet her til å skjønne at det han leverer er prima vare, men fordi jeg ikke har lest noe om hva som plasserer han i en klasse for seg selv, og fordi jeg har god erfaring med annen tuning selv (Sedox), og gjerne vil høre hvorfor du mener det du mener om en internasjonalt anerkjent leverandør som ESS. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, tennbrikket skrev:

Det gjør nok. Her på forumet er vi så heldig at vi kan lese litt bak kulissene i utvikling av TRF performance produktene, noe som er ufattelig interessant å lese. Man skjønner fort at her det virkelig interresse for BMW diesel og trimming. Jeg liker å lese meg opp på produkter før jeg kjøper det, feks tver, PCer, telefoner osv. Det har man en fantastisk mulighet til ved å lese TRF performance blogg blant annet, da vet man hva man har i vente. I stedet for å reise til en Facebook tuner som legger ut alle kundene sine på FB med myyye bedre drivstofforbruk og effekt, det sier deg ikke så mye om hvordan produktet er utviklet i sin helhet.

Fritt valg er det uansett :)

Jeg tror også at trf er en av de beste i landet på tuning. Men det er ikke rakettforskning, så vil tro andre har gode filer og. (selv har jeg brukt Nordic motortuning steg 1, Og Vestfold chiptuning steg II.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt i 2 år med ESS software. Dette er V8 TT og det har fungert upåklagelig med god effektøkning men jeg har heller ingenting å sammenligne med. Man bør likevel ha noe kjøtt på beinet når man kommer med slike påstander så det vil jeg også gjerne høre mer om 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Conquest skrev:

Jeg tror også at trf er en av de beste i landet på tuning. Men det er ikke rakettforskning, så vil tro andre har gode filer og. (selv har jeg brukt Nordic motortuning steg 1, Og Vestfold chiptuning steg II.)

De som er opptatt av forbruk, ved tuning  skjønner jeg meg ikke på. Man trimmer vel ikke bilen for å bruke mindre suppe.. Man gjør det vel for mer moro!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Conquest skrev:

De som er opptatt av forbruk, ved tuning  skjønner jeg meg ikke på. Man trimmer vel ikke bilen for å bruke mindre suppe.. Man gjør det vel for mer moro!!?

Helt enig, maks ytelse er det eneste som teller 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hpi skrev:

Jeg har kjørt i 2 år med ESS software. Dette er V8 TT og det fungert upåklagelig men jeg har heller ingenting å sammenligne med. Man bør likevel ha noe kjøtt på beinet når man kommer med slike påstander så det vil jeg også gjerne høre mer om 

Var en her inne.. kan det ha vært på en 330i. @lagunilla om jeg ikke husker helt feil. Men ts hadde ett dårlig rykte før.. (er ESS og ts det samme??)

Og kjøtt på beinet må du skaffe selv. Jeg vil aldri tune min bil hos ts, eller anbefale noen å gjøre det!

Endret av Conquest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Conquest skrev:

Var en her inne.. kan det ha vært på en 330i. @lagunilla om jeg ikke husker helt feil. Men ts hadde ett dårlig rykte før.. (er ESS og ts det samme??)

Og kjøtt på beinet må du skaffe selv. Jeg vil aldri tune min bil hos ts, eller anbefale noen å gjøre det!

Nei ESS er eget firma, de har drevet lenge med kompressorer til N/A motorer. De er vel norske men har også avdeling i USA. Jeg ser filene kommer fra en nordmann som befinner seg i USA. Har vel norsk avdeling i Aremark mener jeg. 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hpi skrev:

Nei ESS er eget firma, de har drevet lenge med kompressorer til N/A motorer. De er vel norske men har også avdeling i USA. Jeg ser filene kommer fra en nordmann som befinner seg i USA. Har vel norsk avdeling i Aremark mener jeg. 

Da er vi enige, jeg har aldri sagt noe om ess! Men TS chiptuning, er ikke bra. Der hadde de dårlige filer. (men ant nye eiere/drivere nå og blitt seriøse)  Alt må stå i samsvar.. Ikke minst dropp av effekt kurve, for å skåne girkasse. Men eksos tempratur er jo også viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det 

6 minutter siden, Conquest skrev:

Da er vi enige, jeg har aldri sagt noe om ess! Men TS chiptuning, er ikke bra. Der hadde de dårlige filer. (men ant nye eiere/drivere nå og blitt seriøse)  Alt må stå i samsvar.. Ikke minst dropp av effekt kurve, for å skåne girkasse. Men eksos tempratur er jo også viktig.

Ja absolutt, det var ikke du som påstod at ESS jukset, jeg sier ikke at de ikke gjør det men jeg ville som sagt ha noe mer kjøtt på beinet eller så blir en slik påstand ganske verdiløs, min subjektive opplevelse av tuningen er veldig bra, god effektøkning, ingen feiltenning eller nødmodus eller motorlys i noe form på over 2 år og 60.000km så jeg lurer på på hvilken måte de jukser og hvem som eventuelt leverer bedre software.  Det amerikanske V8 forumet har også en "lokal" som utvikler og leverer egne produkter og software og jeg kunne tenkt meg å prøve han, tallene er forsåvidt lavere enn ESS men det kan jo likevel være bedre.

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Conquest skrev:

De som er opptatt av forbruk, ved tuning  skjønner jeg meg ikke på. Man trimmer vel ikke bilen for å bruke mindre suppe.. Man gjør det vel for mer moro!!?

Lavere drivstoff forbruk ved tuning er som regel pga at alle parametere IKKE er korrigert riktig, og det er det veldig få som gjør. Forbruksmåleren viser lavere forbruk, men det er som regel ikke riktig. Et viktig moment ved tuning er å se på arealet under grafen til effektkurven. Da ser du hvor effekten kan hentes ved forskjellig turtall. vil anbefale å lese @TRF sin post på side 1.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hpi skrev:

Nei det 

Ja absolutt, det var ikke du som påstod at ESS jukset, jeg sier ikke at de ikke gjør det men jeg ville som sagt ha noe mer kjøtt på beinet eller så blir en slik påstand ganske verdiløs, min subjektive opplevelse av tuningen er veldig bra, god effektøkning, ingen feiltenning eller nødmodus eller motorlys i noe form på over 2 år og 60.000km så jeg lurer på på hvilken måte de jukser og hvem som eventuelt leverer bedre software.  Det amerikanske V8 forumet har også en "lokal" som utvikler og leverer egne produkter og software og jeg kunne tenkt meg å prøve han, tallene er forsåvidt lavere enn ESS men det kan jo likevel være bedre.

Nå blander du epler og pærer, eller så er du bare i det vanskelige hjørnet (her er det ingen som har sagt en dritt om ess, men om ts. Du snakker om "jukser" hvor tar du det fra???? Les.. Jeg sa  TS Racing for noen år siden. (ser du ESS i det ordet???) dette gidder jeg ikke Morna!!!

Endret av Conquest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Conquest skrev:

Nå blander du epler og pærer, eller så er du bare i det vanskelige hjørnet (her er det ingen som har sagt en dritt om ess, men om ts. Du snakker om "jukser" hvor tar du det fra???? Les.. Jeg sa  TS Racing for noen år siden. (ser du ESS i det ordet???) dette gidder jeg ikke Morna!!!

Det er jo du som driver å svarer på noe som ikke angår deg i det hele tatt, hadde du lest tråden hadde du fått med deg at Øyvind L skrev følgende for 3 timer siden:  "Selv ESS som fremstår som et seriøst firma fusker i software for å tjene raske penger" 

Fordi jeg selv er fornøyd kunde i over 2 år hos ESS ønsker jeg at det utsagnet utdypes.  Ikke av deg men av Øyvind L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hpi skrev:

Det er jo du som driver å svarer på noe som ikke angår deg i det hele tatt, hadde du lest tråden hadde du fått med deg at Øyvind L skrev følgende for 3 timer siden:  "Selv ESS som fremstår som et seriøst firma fusker i software for å tjene raske penger" 

Fordi jeg selv er fornøyd kunde i over 2 år hos ESS ønsker jeg at det utsagnet utdypes.  Ikke av deg men av Øyvind L

Jaja..My bad. God helg! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kunder er kjempe fornøyd med software de får fra de forskjellige tuning firmaer. Biler går jo mye bedre. Man får jo "ny" bil. Selvfølgelig er man kjempe fornøyd selv etter 50 tusen km uten problemer. Skulle jo bare mangle, men går man litt i dybden og ikke bare tenker at jo mer effekt jo bedre så forstår man at TRF sin software er den beste. Beklager å måtte si det, men slik er det bare. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...