Gå til innhold

1994 E31 850 Hamann CSI


josulf
 Share

Anbefalte innlegg

Stadig knallbra arbeid på denne herligheten 😀

Jeg har faktisk noen bilbladet fra Tyskland som er fra 90 tallet ,og mener der er avbildet en rosa 850 der .

Skal se om jeg finner det .😀

E31 er bare så himmelsk fine og tøffe og de blir jo ikke verre av sånn utgave som du har .

Ser jeg bakenden på en nyere S klasse på bildet litt lengre oppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var null lekkasje ? Hva kan det komme av at det "lukter litt lekkasje" men ikke er det ? Jeg har litt av det samme med 535’n min, men der virker det heller ikke å være noen lekkasje. Den er stabil på kjølevæsken.

Ble litt overrasket over at en såpass kvass bil som denne ikke har ventilerte bakbremser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, sveigis said:

Stadig knallbra arbeid på denne herligheten 😀

Jeg har faktisk noen bilbladet fra Tyskland som er fra 90 tallet ,og mener der er avbildet en rosa 850 der .

Skal se om jeg finner det .😀

E31 er bare så himmelsk fine og tøffe og de blir jo ikke verre av sånn utgave som du har .

Ser jeg bakenden på en nyere S klasse på bildet litt lengre oppe?

Er den gammle s klassen 😁 2008 w221 s63 med 6.3 motoren faktisk kun kjørt 61000km, mor å de sin. står bare hjemme hos meg no, å der kan den stå for min del 😋😋 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutes ago, Bimmerlorris said:

Så det var null lekkasje ? Hva kan det komme av at det "lukter litt lekkasje" men ikke er det ? Jeg har litt av det samme med 535’n min, men der virker det heller ikke å være noen lekkasje. Den er stabil på kjølevæsken.

Ble litt overrasket over at en såpass kvass bil som denne ikke har ventilerte bakbremser. 

Ingen synelige lekasje noe sted 😋 kan tenken meg den bare svetter i registeret som fører til søt lukten ved opp start 🤗 har sett etter lekasje siden eg kjøpte den,  satser på den er 100% no 😎 hadde ikkje tenkt å bytte varme register men tenkte vist det ryker  neste sesong så suger det 😄

Bremsene bak er til pynt 😁 er 324x12mm skiver, lurer på om det er samme klosser som e34 m5en bruker,  men på den andre siden så er det super gode bremser på den 😎 er ikkje vacum bremekraftforsterker på den, men hydraulisk med bremse bombe, funker fjell🙃🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den ferdig🤗🤗🤗

ble full i små kutt på hendene, men må lide for 8'n skal ha det godt ☺ byttet midtkonsollen også siden eg kjøpte ny i sommer så pakker eg bort den gammle den hva jo hel å fin men ny er jo finere 😇

Fikk byttet pærene i gir velgern også 🥰

20201124_170120.jpg

20201124_213307.jpg

20201124_213533.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, josulf skrev:

Ingen synelige lekasje noe sted 😋 kan tenken meg den bare svetter i registeret som fører til søt lukten ved opp start 🤗 har sett etter lekasje siden eg kjøpte den,  satser på den er 100% no 😎 hadde ikkje tenkt å bytte varme register men tenkte vist det ryker  neste sesong så suger det 😄

Bremsene bak er til pynt 😁 er 324x12mm skiver, lurer på om det er samme klosser som e34 m5en bruker,  men på den andre siden så er det super gode bremser på den 😎 er ikkje vacum bremekraftforsterker på den, men hydraulisk med bremse bombe, funker fjell🙃🙂

Ok, kjenner litt lukt når jeg skrur opp varmen, ikke når den er kald eller ikke skrur opp varmen. Og den minker ikke noe på kjølevæsken. Trodde E34 M5 hadde ventilerte skiver både foran og bak ? 🤷‍♂️
Fin jobb du gjør med bilen 😍 Rene lysshowet der gitt 😃👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Bimmerlorris said:

Ok, kjenner litt lukt når jeg skrur opp varmen, ikke når den er kald eller ikke skrur opp varmen. Og den minker ikke noe på kjølevæsken. Trodde E34 M5 hadde ventilerte skiver både foran og bak ? 🤷‍♂️
Fin jobb du gjør med bilen 😍 Rene lysshowet der gitt 😃👍

Fikk kun lukt vist varmen sto på fult og lukten var kun i  2 sek når eg startet 🤔 

 

Mener selv dt er ventilert på m5'n er vel 300mm bak på e34'n men klossene er de samme som på 850ene 😁 selv om den har 324mm skiver 😌 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, josulf skrev:

Fikk kun lukt vist varmen sto på fult og lukten var kun i  2 sek når eg startet 🤔 

 

Mener selv dt er ventilert på m5'n er vel 300mm bak på e34'n men klossene er de samme som på 850ene 😁 selv om den har 324mm skiver 😌 

 

Rimelig identisk som på min. Lukten forsvinner kjapt igjen. Ja men det er sikkert korrekt. Klossene er sikkert likt 😃👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk arbeid du legger ned i denne.

Ikke bare vedlikehold dette, her gjøres et skikkelig løft for å bevare for ettertiden :) 

 

Du skriver du byttet pære i girvelgeren, var det  i indikatoren som viser gir, eller i bryteren for å velge program?

I E34 er bryteren min uten lys og har lyst til å fikse det, men finner ikke ut hvordan, virker som jeg må ha ny bryter....

 

Er absolutt en av favorittene mine fra BMW og 90 tallet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Mortenej said:

Fantastisk arbeid du legger ned i denne.

Ikke bare vedlikehold dette, her gjøres et skikkelig løft for å bevare for ettertiden :) 

 

Du skriver du byttet pære i girvelgeren, var det  i indikatoren som viser gir, eller i bryteren for å velge program?

I E34 er bryteren min uten lys og har lyst til å fikse det, men finner ikke ut hvordan, virker som jeg må ha ny bryter....

 

Er absolutt en av favorittene mine fra BMW og 90 tallet.

 

Mye av tanken min når holder på er at det skal holde i åresvis, derfor bytter eg deler som teoretisk er bra men som kan bli dårlig med årene 😊

 

Eg byttet pære i den med gir visning, bryttern er vel en liten led pære inni, sikkert enklere å få tak i en ny 😋 men er helt fantastisk når alt av lys virker🤗 får jo julestemning av å sitte inni å beskue lysene 🌲🌲🌲 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syrefest 😁 kjøpt inn masse forskjellige greier å prøver meg på zink plating 

Er så mangen blasse bolter på bilen å bmw lever jo ikkje halvparten av de lengre så da prøver eg meg selv på å fikse de, mest på gøy for å lære noe nytt 🙃 

Tenket å flytte bøtene ned i kjellern på huset å lage en plate med hull i som de kan stå i, no er det bare i test fasen 

20201125_131015.jpg

20201125_154336.jpg

20201125_154822.jpg

20201125_154938.jpg

20201125_163418.jpg

20201125_163918.jpg

20201125_163922.jpg

20201125_163946.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Liten stund side sist oppdatering 😄 

Har trekt opp taket i julen 😊 har bestilt svarte knager å håndtak til taket. 

Må få farget solskjermene svart, de er i skinn så må få bestilt noe skinn farge 🤗

Har også betsilt nye løfte skinne å litt dil til soltaket, da de som står på har en tendes til å knekke de er ikkje knekt enda men med min flaks så kenkker de første sol dag man skal bruke soltaket 😇 

Ellers så har eg bestilt nye foringer fremme, har kjøpt powerflex foringer men fant ut at eg bytter heller begge armene komplett med wokke performance sine så er det 100% 🙃

20201229_135205.jpg

Screenshot_20201229-153416_Chrome.jpg

20201224_122948.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...