BrokeBoi Skrevet Januar 11, 2020 Skrevet Januar 11, 2020 Er det noen her som har fÄtt denne meldingen angÄende drivverk tidligere? IfÞlge kundeservice skal det gÄ fint Ä kjÞre med denne meldingen. Jeg har satt opp time for reparasjon, men ventetiden er nesten en mÄned...
Otis Skrevet Januar 11, 2020 Skrevet Januar 11, 2020 1 mÄned. Det er jo pÄ kanten med Tesla. (Ihvertfall i perioder) Men du har vel garanti, sÄ bare kjÞr. BrokeBoi reagerte pÄ dette 1
BrokeBoi Skrevet Januar 11, 2020 Forfatter Skrevet Januar 11, 2020 34 minutes ago, Otis said: 1 mÄned. Det er jo pÄ kanten med Tesla. (Ihvertfall i perioder) Men du har vel garanti, sÄ bare kjÞr. Jeg ble anbefalt Ä ringe direkte til verksted fÞrstkommende mandag for Ä hÞre om de kunne fÄ sett pÄ dette tidligere. Jeg har ihvertfall ingen forhÄpninger. Jeg har fortsatt garanti, sÄ da tar jeg sjansen pÄ Ä kjÞre som vanlig fram til reparasjon. Har sett flere andre som har opplevd Ä fÄ feilmelding angÄende drivverk, men da av en mer alvorlig type hvor det er begrenset drivverkseffekt og det bes om at fÞrer kun holder moderat fart. Da jeg startet bilen pÄ nytt igjen noen timer senere fikk jeg opp en ny melding angÄende elektrisk drift. Denne forsvant derimot 5 minutter etter at jeg begynte Ä kjÞre igjen. Det er muligens en sammenheng mellom begge meldingene.
Marius2002 Skrevet Januar 11, 2020 Skrevet Januar 11, 2020 Den siste meldingen har i utgangspunktet ikke noe med fÞrste Ä gjÞre. Er det kaldt ute sÄ kommer den meldingen. GÄr over etter fem sekund, fem minutt eller lengre, alt etter temp... Forvarmer du bilen vil det gÄ hurtigere ellers nÄr du fÄr varmet opp etter litt kjÞring!  Helt vanlig melding og fÄ. Chris A og BrokeBoi reagerte pÄ dette 2
BrokeBoi Skrevet Januar 11, 2020 Forfatter Skrevet Januar 11, 2020 3 minutes ago, Marius2002 said: Den siste meldingen har i utgangspunktet ikke noe med fĂžrste Ă„ gjĂžre. Er det kaldt ute sĂ„ kommer den meldingen. GĂ„r over etter fem sekund, fem minutt eller lengre, alt etter temp... Forvarmer du bilen vil det gĂ„ hurtigere ellers nĂ„r du fĂ„r varmet opp etter litt kjĂžring!  Helt vanlig melding og fĂ„.  Har bare hatt bilen i tre uker og har allerede fĂ„tt opp to meldinger, sĂ„ det fĂžles nesten ut som om jeg har kjĂžpt katta i sekken.đ« Litt rart at det er temperaturavhenig nĂ„r jeg ikke har fĂ„tt opp meldingen tidligere nĂ„r det var 5- grader og lavere. Da jeg fikk meldingen for fĂžrste gang idag var det nĂŠrmere 8+ grader da bilen stod i garasjen. Det er ihvertfall godt Ă„ vite at den ene meldingen ikke er noe man trenger Ă„ tenke pĂ„. đ
Marius2002 Skrevet Januar 11, 2020 Skrevet Januar 11, 2020 14 minutter siden, BrokeBoi skrev: Har bare hatt bilen i tre uker og har allerede fĂ„tt opp to meldinger, sĂ„ det fĂžles nesten ut som om jeg har kjĂžpt katta i sekken.đ« Litt rart at det er temperaturavhenig nĂ„r jeg ikke har fĂ„tt opp meldingen tidligere nĂ„r det var 5- grader og lavere. Da jeg fikk meldingen for fĂžrste gang idag var det nĂŠrmere 8+ grader da bilen stod i garasjen. Det er ihvertfall godt Ă„ vite at den ene meldingen ikke er noe man trenger Ă„ tenke pĂ„. đ Neida, nesten som det er oftest rundt null grader. Uansett ikke noe fare der.Â
scoot Skrevet Januar 11, 2020 Skrevet Januar 11, 2020 Den siste der er vel bare Ă„ regne som praktisk info? đ€ Marius2002 reagerte pĂ„ dette 1
macrorain Skrevet Januar 12, 2020 Skrevet Januar 12, 2020 Den siste der er bare en infomelding ja, helt vanlig - jeg har fÄtt den i plussgrader til og med (under +5 typisk). Den fÞrste derimot ville jeg kanskje forsÞkt Ä lese ut kodene pÄ hvis jeg var nÞdt til Ä kjÞre med den i en mÄned, for Ä se hva som faktisk er galt. BrokeBoi reagerte pÄ dette 1
BrokeBoi Skrevet Januar 13, 2020 Forfatter Skrevet Januar 13, 2020 On 1/12/2020 at 7:51 AM, macrorain said: Den siste der er bare en infomelding ja, helt vanlig - jeg har fÄtt den i plussgrader til og med (under +5 typisk). Den fÞrste derimot ville jeg kanskje forsÞkt Ä lese ut kodene pÄ hvis jeg var nÞdt til Ä kjÞre med den i en mÄned, for Ä se hva som faktisk er galt. Har ikke verktÞy for Ä lese ut ut kodene. ForsÞkte metoden uten verktÞy, men da fÄr jeg ikke opp noe valg for DTC Codes etter Ä ha tastet inn pinkoden under Unlock. Fikk satt opp ny time med Bavaria istedenfor, hvor ventetiden er under to uker.
*MrB* Skrevet Januar 13, 2020 Skrevet Januar 13, 2020 Jeg har fÄtt begge de meldingene i min 330e. Den fÞrste kom kun 1 gang. Den andre har kommet 3-4 ganger nÄr det har vÊrt litt (men ikke veldig) kaldt. Da BMW diagnostiserte fant de imidlertid ingen feil. BrokeBoi reagerte pÄ dette 1
BrokeBoi Skrevet Januar 13, 2020 Forfatter Skrevet Januar 13, 2020 2 minutes ago, *MrB* said: Jeg har fÄtt begge de meldingene i min 330e. Den fÞrste kom kun 1 gang. Den andre har kommet 3-4 ganger nÄr det har vÊrt litt (men ikke veldig) kaldt. Da BMW diagnostiserte fant de imidlertid ingen feil. Har du opplevd at bilen har oppfÞrt seg annerledes etter at du fikk den fÞrste meldingen? Jeg pÄstÄr at bilen min har begynt Ä lugge nÄr den gÄr fra eldrift til bensindrift pÄ lavere hastigheter. Den kan ogsÄ finne pÄ Ä vise eDrive intervallet helt opp til 160 km/t selv nÄr batteriet nesten er tomt, men jeg er usikker pÄ om det alltid har vÊrt sÄnn. Jeg har ihvertfall ikke sett dette tidligere, maks 80 km/t i hybridmodus. Maks hastighet pÄ ren eldrift er jo oppgitt til 140 km/t pÄ 5-serien, sÄ hvorfor den da viser et hÞyere tall i hybridmodus er merkelig.
*MrB* Skrevet Januar 13, 2020 Skrevet Januar 13, 2020 Nei. Jeg merker ingen endring. Alt skjer sÞmlÞst, slik det har gjort siden bilen var ny. Men en slik melding kan jo ha flere Ärsaker da. For min del kan det se ut som det kan ha vÊrt en «bug», som ble nullet ut ved omstart. Kan selvsagt vÊre noe annet (og vedvarende) med din bil. I sÄfall bÞr ogsÄ feilen kunne leses ut. Jeg tipper at eDrive-skalaen har gÄtt til 160 hele tiden. Ser ikke slik ut i F30 da, sÄ kan ikke verifisere, dessverre. F30 slÄr forÞvrig over pÄ 120. Trodde det gjaldt G30 ogsÄ. (Om du da ikke har en helt ny bil, som er oppgradert ifm lansering av G20 330e?)
BrokeBoi Skrevet Januar 13, 2020 Forfatter Skrevet Januar 13, 2020 19 minutes ago, *MrB* said: Nei. Jeg merker ingen endring. Alt skjer sÞmlÞst, slik det har gjort siden bilen var ny. Men en slik melding kan jo ha flere Ärsaker da. For min del kan det se ut som det kan ha vÊrt en «bug», som ble nullet ut ved omstart. Kan selvsagt vÊre noe annet (og vedvarende) med din bil. I sÄfall bÞr ogsÄ feilen kunne leses ut. Jeg tipper at eDrive-skalaen har gÄtt til 160 hele tiden. Ser ikke slik ut i F30 da, sÄ kan ikke verifisere, dessverre. F30 slÄr forÞvrig over pÄ 120. Trodde det gjaldt G30 ogsÄ. (Om du da ikke har en helt ny bil, som er oppgradert ifm lansering av G20 330e?) Bilen min er 2018 modell, sÄ det er ikke den oppgraderte varianten.
Herr_eklund Skrevet Januar 11, 2021 Skrevet Januar 11, 2021 (endret) Hej, beklagar att jag bumpar din trĂ„d, men detta skedde mig ocksĂ„, idag! (snökaos pĂ„ östlandet) exakt samma typ av felmeddelanden. Jag köpte den förra veckan, 420ix som gĂ„tt 50k. Jag har kontaktat bĂ„de BMW förhandlaren och bilia, dom ska se pĂ„ det nĂ€sta vecka. JĂ€vligt creepy Ă„ köra runt sĂ„hĂ€r i snön utan antispinn mĂ„ jag ju sĂ€ga. HĂ„ller tummarna och hoppas det inte Ă€r sĂ„ allvarligt för nĂ„gon av oss đ Endret Januar 11, 2021 av Herr_eklund
BrokeBoi Skrevet Januar 11, 2021 Forfatter Skrevet Januar 11, 2021 1 hour ago, Herr_eklund said: Hej, beklagar att jag bumpar din trĂ„d, men detta skedde mig ocksĂ„, idag! (snökaos pĂ„ östlandet) exakt samma typ av felmeddelanden. Jag köpte den förra veckan, 420ix som gĂ„tt 50k. Jag har kontaktat bĂ„de BMW förhandlaren och bilia, dom ska se pĂ„ det nĂ€sta vecka. JĂ€vligt creepy Ă„ köra runt sĂ„hĂ€r i snön utan antispinn mĂ„ jag ju sĂ€ga. HĂ„ller tummarna och hoppas det inte Ă€r sĂ„ allvarligt för nĂ„gon av oss đ Du mĂ„ nok vente til forhandleren gir deg tilbakemelding for Ă„ vite hva som er galt. Den feilmeldingen er veldig generell for drivverk, sĂ„ det er umulig Ă„ vite nĂžyaktig hva det er som er galt med mindre man har verktĂžy for Ă„ lese ut feilkoden. I mitt tilfelle var det en defekt motorstarter som var Ă„rsaken til denne feilmeldingen. Denne ble byttet ut pĂ„ garantien, og jeg har heldigvis ikke fĂ„tt opp noen flere feilmeldinger siden den gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ