sveigis Skrevet August 17, 2020 Forfatter Skrevet August 17, 2020 Da fikk man gjort litt idag og . Hadde jo bremse service på denne vinter der alt ble smurt opp og event byttet . Nå er bil gått tilsamnen rundt 70 mil og ting har gått seg til . Tenkte jeg ville legge ut bremseband litt da jeg føler at håndbrekk var noe svakt . Det virker men mange knepp. Så her var vi igang : Siden dette ble demontert i molekyler tidligere , var dette en smal sak . Band ble lagt ut sånn at det subbet godt på begge sider . Et par trykk på brems for å se at alt gikk greit , ferdig .😀 Og mens bil var i flyvende posisjon , benyttet jeg meg igjen til å fylle opp med diverse under bil og krinkler . Her ved innerkanal og tank område: Det som er så nydelig med denne er at overalt er det tørt og fint under . Ingen kraspelyd når man skraper med skrujern . Godt beskyttet utsatte plasser : a Og rundt ved bakre hjulhus og områdene der : Som dere ser så er dette tyntflytende . Og rundt bak : Og dette som rundt reservehjul og bakplate : : Når jeg blåste rent under og bak bakplate , regnet jeg med jeg skulle finne spesielt ved enden av rammevangene. Men ikke spor av noe heldigvis. Imorgen skal jeg fylle opp rammevangene sånn at jeg vet de er behandlet . For på denne er det jo bare gøy å gjøre sånt . Liksom bare etterbehandle det originale 😀 fxslin og Bimmerlorris reagerte på dette 2
Bimmerlorris Skrevet August 18, 2020 Skrevet August 18, 2020 Gode bremser og full av beskyttelse er godt å ha. Nå kan du nok bare tute og kjøre vinteren gjennom uten altfor mye rustangrep. Du vasker jo ofte og det er alltid den beste forsikringen mot at rusten får grep 😃👍
fxslin Skrevet August 18, 2020 Skrevet August 18, 2020 Kommer seg veldig denne nå! Blir stas å ta en titt på bilparken din til helgen!
sveigis Skrevet August 19, 2020 Forfatter Skrevet August 19, 2020 8 timer siden, fxslin skrev: Kommer seg veldig denne nå! Blir stas å ta en titt på bilparken din til helgen! Ja nå drar den seg til sakte men sikkert . Jo men vi må huske at det ikke er biler som man ser i nybil stand ,men biler som blir brukt til som de skal gjøres 😀😀
fxslin Skrevet August 19, 2020 Skrevet August 19, 2020 1 hour ago, sveigis said: Jo men vi må huske at det ikke er biler som man ser i nybil stand ,men biler som blir brukt til som de skal gjøres 😀😀 Husk hvem du snakker med nå Jeg er ganske trygg på at mine biler ikke er showroom dronninger Jeg er jo veldig fan av biler som brukes!
sveigis Skrevet August 19, 2020 Forfatter Skrevet August 19, 2020 25 minutter siden, fxslin skrev: Husk hvem du snakker med nå Jeg er ganske trygg på at mine biler ikke er showroom dronninger Jeg er jo veldig fan av biler som brukes! Jo sant nok det hehe 😀,er og fan av biler som brukes . Hva skal man med ting som ikke brukes liksom ?
sveigis Skrevet August 21, 2020 Forfatter Skrevet August 21, 2020 God kveld 😀 Da har man gått amok med Visa-kortet på Koed . Alt av slitedeler som jeg trenger til x5 ,e34 og e30 ble handlet idag . Ny viskose ble kjøpt til denne da denne som står på kopler for tidlig og lager Volvo 240 lyd og livredd den skal gå i lufta under panseret .😀 Men fikk og noe særs etterlengtet til bilen idag . Helt nye Monroe gassdempere foran : Som dere ser så er merket noe matt ,men vært oppbevart noen år . Men totalt ubrukte og tenker det vil gjøre seg betraktelig på kjørekomforten .😀 For mine er skvær gåene og livsfarlige .(Spretter ut av vei ved kraftige telehiv). Så til uken blir det sluttførelse før EU . Blir jo spennende å se hvor godt disse mutterene sitter som holder demper på plass i fjærbeinet😀. Og en viktig ting som og kommer til høsten er skaffet ,men ikke hjemme enda . Den er for høy foran og de fleste senkesett idag er jo 60 mm til disse . Var heldig å kom over et Apex fjærsett som har lagt i 10 år med tuv . Og disse senker kun 30 mm og kommer på etterhvert ,hvertfall foran for å få ned kaninlooken . Evopower, Bimmerlorris og Ampera reagerte på dette 3
Evopower Skrevet August 21, 2020 Skrevet August 21, 2020 😀👏 Alle bmw skulle hatt e36 patenten på fjørbein foran. De boltene og hylsa kan sitte noe grusomt. Men du får det nok til 😀 eller som meg her om dagen, 4 timer på verksted for å bytte dempere foran. Satt godt ja....
sveigis Skrevet August 21, 2020 Forfatter Skrevet August 21, 2020 53 minutter siden, Evopower skrev: 😀👏 Alle bmw skulle hatt e36 patenten på fjørbein foran. De boltene og hylsa kan sitte noe grusomt. Men du får det nok til 😀 eller som meg her om dagen, 4 timer på verksted for å bytte dempere foran. Satt godt ja.... Så absolutt det skulle de vært . Huff ja de kan sitte ,men trøster meg med at når jeg fikk av de som stod på Tds så skal jeg klare disse og . Timene går fort når man holder på med sånt arbeid 😀 Gleder meg hvertfall til å føle forskjellen for det bør det bli så dårlige som de som er på er 😳. Evopower reagerte på dette 1
Mortenej Skrevet August 21, 2020 Skrevet August 21, 2020 Dette blir bra Jan. Blir bra med nye dempere og litt moderat senk så den blir rett Litt av det samme som står på lista mi når sesongen er over.
Bimmerlorris Skrevet August 22, 2020 Skrevet August 22, 2020 Er det skruen som holder demper fast i sylinderen på fjærbeinet du er redd sitter dønn ? Jeg kjøpte ei diger rørtang og da slapp faenskapet uten problem 😅👍 Blir fint å se skjermbuen nærmere dekket ja 😉😅👍 Tipper 30mm er akkurat passe senk, så nå går 30’n en fin tid i møte tenker jeg 🥳☀️👍
sveigis Skrevet August 22, 2020 Forfatter Skrevet August 22, 2020 14 timer siden, Mortenej skrev: Dette blir bra Jan. Blir bra med nye dempere og litt moderat senk så den blir rett Litt av det samme som står på lista mi når sesongen er over. Jo takk har troen selv på dette 😀 Greit å ha noen planer fremover ja Morten .
sveigis Skrevet August 22, 2020 Forfatter Skrevet August 22, 2020 3 timer siden, Bimmerlorris skrev: Er det skruen som holder demper fast i sylinderen på fjærbeinet du er redd sitter dønn ? Jeg kjøpte ei diger rørtang og da slapp faenskapet uten problem 😅👍 Blir fint å se skjermbuen nærmere dekket ja 😉😅👍 Tipper 30mm er akkurat passe senk, så nå går 30’n en fin tid i møte tenker jeg 🥳☀️👍 Stemmer det Tore men som du sier en svær tang samt litt varme så må den gi etter 👍 30 mm skal passe bra både utseendemessig og bruksmessig tenker jeg 😀👍 Kjenner følelsen av glede til å få brukt den nå og pakke bort e34 for fiks og dill fremover .😊 Liksom bare koseskru på den uten press . Bimmerlorris reagerte på dette 1
sveigis Skrevet August 26, 2020 Forfatter Skrevet August 26, 2020 Da kom deler til alt av biler i bøtter og spann igår fra Koed . Og i og med jeg har kapitulert Tdsen noen dager ,fant jeg ut at jeg kunne skru litt på denne . Litt deler på gang: Det første jeg gjorde var å få byttet viskose da denne som sto på ,lager Volvo lyd. Gammel og ny: Og tre minutter etter ny montert: Og med det samme hvorfor ikke ny reim?: Alt komplett og montert : Noe jeg merker på denne bilen er at alt er liksom så urørt . Alt av skruer og bolter er helt ting er liksom så lett å montere og demontere . Nå idag tviler jeg på det blir noe demperbytte ,da selveste Mini har bursdag men satser på dette særs straks denne uken 😀. Skilt er bestilt så nå må man få den godkjent ,så tut og kjør . Dagens e30 bilde : Godt for småting man får gjort og regner med alt funker av det jeg byttet ut istad .😀 ///M-ini95, Ampera, fxslin og 2 andre reagerte på dette 5
sveigis Skrevet August 26, 2020 Forfatter Skrevet August 26, 2020 Og alt virket og null Volvolyd 👍 Ble veldig stille oppi der nå ,ingen reimer som pep og skrek osv. Koslig . Ampera, Bimmerlorris, HelgePer og 1 annen reagerte på dette 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå