OMyren Skrevet Februar 2, 2020 Share Skrevet Februar 2, 2020 Hadde en sak med fukt i ett baklys på en 2015 Bmw 5 serie. Var ingen problem å bytte dette på garanti, så lenge ytre skader ikke hadde forårsaket dette. Se bilde. Nå har jeg oppdaget fukt i begge frontlyktene, se bilde. Er dette normalt, eller også en garantisak?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 2, 2020 Share Skrevet Februar 2, 2020 Bak lyset så noe voldsomt fuktig ut. Burde sannsynligvis gå på garanti. Men hovedlyktene er vel mer normalt i perioder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 2, 2020 Share Skrevet Februar 2, 2020 ..og om det blir garanti kan jo ikke vi svare på her, på internett egentlig. Det jo må taes med der bilen ble kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMyren Skrevet Februar 2, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2020 (endret) Joda, skjønner jo det. Skal gjøre det, var mere nyskjerrig på om dette var en selvfølgelig garantisak eller ikke. Bare for å være litt forberedt på ett evnt avslag Endret Februar 2, 2020 av OMyren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 2, 2020 Share Skrevet Februar 2, 2020 Normalt ved denne årstiden. Har det selv på en flunka ny i3 og har hatt det på de fleste nyere BMWr jeg har hatt. Kan fungere med sånne små fuktslukere som kommer i skoesker o.l., putte de rett i lykta. Er det over hele lykten er det nok garantisak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMyren Skrevet Februar 2, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2020 (endret) Ok, skjønner. Fuktslukere ja, putte rett i lykta, er den ikke tett? Eller er det åpent i bakkant? Og vil ikke slike «fremedlegemer» kunne kile seg fast inne i lykt? Er jo adaptive led som driver og justerer seg. Har også sendt mail til Bmw, så får jeg høre hva de sier. Endret Februar 2, 2020 av OMyren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein-erik.carlsen Skrevet Februar 2, 2020 Share Skrevet Februar 2, 2020 Fukt i frontlyktene står faktisk beskrevet i instruksjonsboken til min 2016 F11. Står på side 241 i bruksanvisningen: Lyskasterglass Ved kaldt eller fuktig vær kan de utvendige lysene dugge på innsiden. Ved kjøring med lysene slått på, forsvinner duggen i løpet av kort tid. Lyskasterglassene må ikke skiftes. Hvis frontlysene ikke tiner til tross for kjøring med lyset slått på, og det er økende fuktighet, f.eks. vanndråper i lyset, må det kontrolleres av en servicepartner eller et kvalifisert fagverksted. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMyren Skrevet Februar 2, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2020 Hei, meget bra. Står det samme hos meg, da er vel konklusjonen at dette er normalt. Takk for hjelpen og god info. 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Februar 3, 2020 Share Skrevet Februar 3, 2020 Dugg på innsiden som forsvinner er OK, vanndråper som ligger igjen på innsiden av lykta er ikke OK og bør tas med forhandler. Jeg får byttet ene LED-lykta på 4-serien min på garanti nå pga vanndråper på innsiden. lagunilla og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Februar 5, 2020 Share Skrevet Februar 5, 2020 (endret) Fikk byttet begge mine front lykter på garanti pga fukt som la seg som dråper på innsiden av lykteglasset. Hvis det er kun et dugg som forsvinner når lyktene blir oppvarmet av pæren så går det ikke på garanti, men dersom det ligger dråper på innsiden av glasset går dette på garanti. Det var i hvertfall det jeg ble fortalt. Endret Februar 5, 2020 av dopus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMyren Skrevet Februar 6, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2020 Ok, høres logisk ut dette ja. Ser for min del at doggen forsvant etter en liten stund i garasjen. (Har ikke oppvarmet garasje) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå