Gå til innhold

i3 Tråden


quandt1960
 Share

Opprette i3 tråd?  

17 stemmer

  1. 1. Er det interesse for en "Alt om i3" tråd på bimmers hvor alle kan bidra?

    • Ja
      15
    • Nei
      2

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 02/14/20, 08:38

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, quandt1960 skrev:

Hehe, i3s mafiaen slo til ja. 😂 Du har et godt poeng Trond og jeg er ikke kommet så langt ennå men tenkte skulle ha et lite kapitel om den men her har du tatt med det vesentligste. Blir nok kanskje en i3s neste gang men den "vanlige" er jo morro også :) Har faktisk ikke hatt anledning til å snurre med en i3s ennå men skal teste en. :) 

Syns det visuelle har større og gir mer positive endringer enn kjøremessig, men S’en har vel mer trøkk i litt større fart.
Men fikk ikke noe aha opplevelse fra i3 til i3s. Er jo en ikke ubetydelig prisforskjell også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, måtte jo det😂 Er jo kommet en del av i3S på veien siden jeg fikk min, i tillegg til noen wannabe med senk og breddere🙄
En vanlig i3 er jo morro nok det egentlig.


Sånn utsenemessig så er jeg egentlig komt der at skal du ha i3 så må du ha i3S, på samme måte som at skal man ha 5-serie så må man ha m-pakke. (veldig smak og behag det der)


0-100 tiden er jo ikke så mye forskjell på, det en merker mest forskjell på er når bilen allerede ruller og mellomaks.
Ganske så gøy på smale svingete veier i sportprogram.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mariuse34 skrev:

Det kommer sykt mye elbiler ila året, kombinert med at veldig mange produsenter må få solgt biler for å få resten av co2-bøter-reggnskapet til å gå opp. Det kommer antageligvis til å dumpes elbiler i Norge neste 12 månedene. Tiden hvor i3, og en rekke andre gode elbiler, holdt seg høyt i pris er antageligvis over. Sier ikke at de blir gratis, men jeg tipper du kan fåen 60ah for 70+ ila året. Allerede sett dem under 100. Og 94 amp havner mellom 60 og 120, hvor det skal mye 120 ut for å tømme lagere. Skal du ha elbil er det en fest i bruktmarkedet som såvidt har kommet igang. Tipper du kan få en 94ah for 140-150 ila temmelig kort tid. 

Det gjør du sikkert men da er de ribbet for utstyr, selv idag kan du få en 94ah ned mot 150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, quandt1960 skrev:

Det gjør du sikkert men da er de ribbet for utstyr, selv idag kan du få en 94ah ned mot 150

Fant en charged 60amp for 90 for en stund siden. Fully charged for 115. Jeg tror ikke markedet vil differensiere nok på utstyr på sikt. Mange kjøper bilen fordi den går på El først, dernest fordi det er en bmw. Og det er mange andre elbiler som skal ned i pris pga nye modeller.

Solgt svært mange I3 og det kommer mange tilbake til forhandlere nå allerede.  150' for en 94 med utstyr ja. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2020 den 20.28, quandt1960 skrev:

Fikk tilbud på en fullspeca lagerbil fra Drammen med gode rabatter, 345000,- for 120Ah. Kjøpte en nesten ny fullspeca FC 94Ah for 70k mindre, gått 7000 da. Tenkte de 50 ekstra km i rekkevidde ikke var verdt 70k. De holder seg greit i pris ja

Tror du må revurdere rabattene dine, bestilt en ny nå, til en «rabattert» og vesentlig lavere pris enn du skisserer.
Det er ingen hemmelighet at e-golf, i3 og elbiler som er «modne» får et hyggelig prisbilde i disse dager.
selv ville jeg ha en moden elbil som jeg vet er bra, siden mange merket sliter voldsomt med SW og opplever andre problemer.

Dette blir vår andre i3, første utgave var en 16’. 
Hvordan bruktprisene står seg fremover vil man jo etterhvert se, endel hybrider stuper. Bil generelt er et tapsbonanza, tror fornuftige elbiler er de som har en ok fremtid ifht pris.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på her med en i3s 94 Ah :) 

Noen som har kjøpt koppholder og mobilholder til de tre festene som finnes foran den orginale koppholderen? Vet at det finnes en OEM koppholder til nesten 1000kr.. 

Og er det mulig å få dempet trafikkmeldinger fra radio? Kommer på så høyt at vi hopper hver gang 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Tror du må revurdere rabattene dine, bestilt en ny nå, til en «rabattert» og vesentlig lavere pris enn du skisserer.
Det er ingen hemmelighet at e-golf, i3 og elbiler som er «modne» får et hyggelig prisbilde i disse dager.
selv ville jeg ha en moden elbil som jeg vet er bra, siden mange merket sliter voldsomt med SW og opplever andre problemer.

Dette blir vår andre i3, første utgave var en 16’. 
Hvordan bruktprisene står seg fremover vil man jo etterhvert se, endel hybrider stuper. Bil generelt er et tapsbonanza, tror fornuftige elbiler er de som har en ok fremtid ifht pris.

 

Om du går inn på konfiguratoren og speccer en helt ny en med alt utstyr så er utsalgspris 438000,-. Bare selve Fully charged pakken koster 99000. Så jeg fikk en nesten 100k rabatt med alt ekstrautstyr som en mulig å velge. Så om du fikk lavere enn det jeg fikk så har du gjort en god deal men da ville jeg gått over utstyrslisten nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gorg skrev:

Melder meg på her med en i3s 94 Ah :) 

Noen som har kjøpt koppholder og mobilholder til de tre festene som finnes foran den orginale koppholderen? Vet at det finnes en OEM koppholder til nesten 1000kr.. 

Og er det mulig å få dempet trafikkmeldinger fra radio? Kommer på så høyt at vi hopper hver gang 😬

Ja jeg har den og den kommer godt med. Bruker den ene til mobil og andre til kopp så trenger egentlig ikke den dedikerte mobilholderen. Har også snap-in adapter men feil tel. Trafikkvarslingen ja. morsomt du sier det. Holdt på kjøre av veien første gangen det skjedde 🤣Sinnsykt høyt de har satt det på. Du trykker på knappen rett til høyre for volumknapp i dashbord, 2 biler med antenne symbol så går den av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, quandt1960 skrev:

Ja jeg har den og den kommer godt med. Bruker den ene til mobil og andre til kopp så trenger egentlig ikke den dedikerte mobilholderen. Har også snap-in adapter men feil tel. Trafikkvarslingen ja. morsomt du sier det. Holdt på kjøre av veien første gangen det skjedde 🤣Sinnsykt høyt de har satt det på. Du trykker på knappen rett til høyre for volumknapp i dashbord, 2 biler med antenne symbol så går den av. 

Har søkt på google før men ikke funnet noe ut av det.. 

Takk for svar! Ja holdt også på å kjøre av veien når jeg kjørte første turen 😂

Har du den orginale holderen?

Leste forresten nettopp at den holderen som er under armlenet er avtagbar.. Kan den monteres foran? 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20190418_191308.thumb.jpg.19d5c021e2eb31cbe4c79e1aa18913d8.jpg20190418_121407.thumb.jpg.d90c972b9c7db50e19486628f42cf7c9.jpgJeg fikk en nabo til å 3D printe en til meg. En som passet i festet til koppholdere og hadde plass til min Samsung S8+ med deksel og rom til nøkkelen.

Mener at det skal finnes en 3D mal, så man får riktig dimensjon på festet til koppholderen på nett ett sted..

Med litt zoom, så ser man den akkurat :)

Tror naboen må ha brukt den her som mal, lignet veldig på vinkel osv på min.

https://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?t=3636

Endret av mslello
Fant lenke..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to barneseter i vår. Et roterbart Cybex Sirona som fungerer veldig bra og som gir grei plass i framsetet (til 1 åringen). Og et framovervendt Cybex Solution M Fix til 4-åringen. Er faktisk plass til barnevogn (Babyjogger med bag) i bagasjerommet. Men da er det fullt!  

Endret av stein-erik.carlsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta ut min i3s på mandag, ble en 1200km tur med den i går og det gjikk overraskende bra 🔌🔋👍

Testa Emmaljunga barnevogna baki, og det passet fint. Besafe spedbarnsstol klikket rett i isofixen og handleturen deretter ble unnagjort. Ikke mer plass da, men virker til at bilen kan levere i det daglige og da behovet for mer plass er der bruker vi bare F11'n 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...