Gå til innhold

i3 Tråden

quandt1960
 Share

Opprette i3 tråd?  

17 stemmer

1. 1. Er det interesse for en "Alt om i3" tråd på bimmers hvor alle kan bidra?

• Ja
      15
    • Nei
      2

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 02/14/20, 08:38

Anbefalte innlegg

På 13.12.2024 den 19.41, papertiger skrev:

For å følge opp denne;

Har nå justert ned laderen til 11A 3-fase i Zaptec Portal. Deretter justerte jeg grenseverdi på anlegget for å gå fra 3- til 1-fas til 6A, og åpning for å returnere til 3-fas dersom lavere totallast i systemet.

Nå lader bilen på 7,6kW som innstillingene tilsier, fungerer svært fint.

MyBMW-appen er litt tøysete for tiden. Den sender innstillingene til bilen og de viser korrekt i iDrive, men ladeplan i app viser følgende, selv om schedule er satt til lading i tidsvindu 00:00-09:00:

IMG_4769.thumb.png.221a4bc505cc6c97463077a86182e9c4.png

Tidligere denne uken viste den korrekt plan i klokkeslett, og estimert sluttid. 

Noen som har en idé om dette og har opplevd lignende? 

Har sett litt rapporter om problemer med BMW appen i det siste. Så noen har logget ut og inn på nytt, andre har slettet og reinstallert app, så har ting funket igjen. Jeg har ikke hatt problem med min Android-app ihvertfall. Mulig det var hovedsakelig et Appleproblem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/15/2024 at 11:53 AM, M6 Bjørn said:

Har sett litt rapporter om problemer med BMW appen i det siste. Så noen har logget ut og inn på nytt, andre har slettet og reinstallert app, så har ting funket igjen. Jeg har ikke hatt problem med min Android-app ihvertfall. Mulig det var hovedsakelig et Appleproblem? 

Skal prøve å fjerne bil og legge til igjen, å re-installere app hjalp ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har behov for en pendlerbil til min kone.

Og snuser på en slik i3.

Pendlingen innebærer 6 mil kjøring, ikke E6. maks 80km/t. 5 dager i uken, noe mindre innimellom.

Hva bør jeg se etter når jeg skal kjøpe en slik brukt? i3s er vel ikke noe spesielt poeng å kjøpe. Men 120ah er vel å foretrekke. lav km er også å foretrekke da den vil få litt mil ila. årene. 

Er det noen spesielle årganger man bør kjøpe? Er det noen forskjeller på disse? Kan ikke nok om disse bilene så fyr løs med alt man bør være obs på og gjerne positive ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, M6 Bjørn skrev:

Jeg får ikke aktivert traction på bilen min, noen tips om hva som kan forårsake det? 

Det er sannsynligvis en kodefeil i HU. Ny SW på enheten eller manuell koding av parameterne til DTC.

4 timer siden, LP760 skrev:

Har behov for en pendlerbil til min kone.

Og snuser på en slik i3.

Pendlingen innebærer 6 mil kjøring, ikke E6. maks 80km/t. 5 dager i uken, noe mindre innimellom.

Hva bør jeg se etter når jeg skal kjøpe en slik brukt? i3s er vel ikke noe spesielt poeng å kjøpe. Men 120ah er vel å foretrekke. lav km er også å foretrekke da den vil få litt mil ila. årene. 

Er det noen spesielle årganger man bør kjøpe? Er det noen forskjeller på disse? Kan ikke nok om disse bilene så fyr løs med alt man bør være obs på og gjerne positive ting. 

i3 er kjekt og en bil du/dere kommer til å digge! Personlig hadde jeg gått for 120Ah og da må du se på biler som er produsert etter 11/2018 (2019 modeller og nyere). Kjøper du en 2019 Fully Charged er du garantert å få alt utstyr (bortsett fra Apple Carplay som ble solgt utenom). Kjøper du en en-eller-annen-gang i 2020 og nyere må du være obs på at takluke og Harman Kardon ble trukket ut av Fully Charged og ble solgt som tillegg på lik linje med Apple Carplay. Bil fra 2020 har også utvendig elbillyd, men denne kan enkelt kodes i bilen. 

Skal du først kjøpe deg en i3, mener jeg utvilsomt at du skal gå for en i3S eller i3 med sportspakke. Bilen er langt tøffere, bedre annenhåndsverdi og ufattelig mye bedre å kjøre enn en standard i3. Sporvidden er vesentlig endret og bilen er senket, noe som løfter kjøreegenskapene betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det er sannsynligvis en kodefeil i HU. Ny SW på enheten eller manuell koding av parameterne til DTC.

Kan manuell koding gjøres med BimmerCode appen? Jeg finner bare denne feilkoden ang DTC med Bimmerlink, se screenshot under. 

Screenshot_20250105-123435.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Saltkjelen said:

i3 er kjekt og en bil du/dere kommer til å digge! Personlig hadde jeg gått for 120Ah og da må du se på biler som er produsert etter 11/2018 (2019 modeller og nyere). Kjøper du en 2019 Fully Charged er du garantert å få alt utstyr (bortsett fra Apple Carplay som ble solgt utenom). Kjøper du en en-eller-annen-gang i 2020 og nyere må du være obs på at takluke og Harman Kardon ble trukket ut av Fully Charged og ble solgt som tillegg på lik linje med Apple Carplay. Bil fra 2020 har også utvendig elbillyd, men denne kan enkelt kodes i bilen. 

Skal du først kjøpe deg en i3, mener jeg utvilsomt at du skal gå for en i3S eller i3 med sportspakke. Bilen er langt tøffere, bedre annenhåndsverdi og ufattelig mye bedre å kjøre enn en standard i3. Sporvidden er vesentlig endret og bilen er senket, noe som løfter kjøreegenskapene betraktelig.

Tusen takk for svar!

Typ denne https://www.finn.no/mobility/item/387783976?ci=8

Eller denne

https://www.finn.no/mobility/item/385497541?ci=9

Tenker en del på km. Sikkert en bagatell, men igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...