Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

@Marius2002 Det er en dessverre en tanke som har festet seg. Jeg skal nå hvert fall ta meg anledningen til å nyte den litt til før jeg gjør noe :( Tror nok ikke i4en klarer å fylle det rommet. Det er noe med det analoge og kjørefølelsen i M3en som jeg ikke klarer å gi helt slipp på. Men, på en annen side så har du helt rett i at i4en er en komplett bil, sett bort i fra fraværet av en skikkelig forbrenningsmotor, spesielt rekkesekseren som sitter i M3en. Det er ofte jeg har hørt tidligere eiere av E46 M3, som angrer på at de solgte. At den var «the one»..men nå høres jeg sikkert ut som en sutrete som ikke klarer å la ting gå😂

Fikk tilsendt dette bilde av han jeg har bilen vinterlagret hos. Her står broderns og min klar for sesongstart. Det gledes! :D 

IMG_1673.thumb.jpeg.e4a3c9e94e7f67a6884972e65dcd5add.jpeg

Ja, sommerhjula har endelig kommet på. Det totalforvandlet bilen, med de lekre sommerfelgene som gjør bilen komplett, selv om jeg aller helst skulle ønske de var en tommer større :) Å bruke nærmere 50/60k på 868M i 20 tommer uten dekk er litt vel voldsomt. Så her må vi pønske på noe annet etter hvert. Og for å få plass til de må det skjermbreddere på plass..

Siden jeg forventa baksmell i år og ikke fikk det så må det nesten feires med å bestille ACS fjærer på i4en. Pluss en spoiler og leppe foran, som ligner på de fra MPerformance. Ser det Bimmerdeler.no selger noen varianter. Noen som har erfaring med de? :) 

IMG_9923.thumb.jpeg.326c487c2117125304c4cea00b1b2975.jpeg

IMG_9927.thumb.jpeg.2a5aa056a2dfca3224e441192564f2cb.jpeg

IMG_9926.thumb.jpeg.bbafc1b2c1b48e6c51cabb18a0a32f77.jpeg

IMG_9931.thumb.jpeg.81cd4ed7e62b764a999eb3cd97f2bb7d.jpeg

Endret av Dusy
  • 1 month later...
Skrevet (endret)

Her er det svært lite som skjer med bilene. Er for tiden sykemeldt og nærmer meg ferdig med andre uke av den. Har en øyesykdom som gjør meg avhengig av å bruke spesial linser, for å skåne de skjøre hornhinnene jeg har. Har nå fått beskjed om at jeg må ta en god pause fra disse linsene, siden de presser på øyet på en slik måte at det har kommet hevelser bak hornhinnen som kan sprekke, i tillegg til at hornhinnen på høyre øyet er ganske så tynn fra før. Vanlige briller klarer ikke å korrigere så skjeve hornhinner som disse linsene, så blir sjakk matt uten. 

Har vært noen kjipe dager, spesielt på denne års tiden her når jeg aller helst skulle vært ute blant folk, jobbet eller kjørt bil. Men har tett oppfølging og det virker som den gode pausen gjør sin nytte, så får jeg se hva øyelegen. Må prøve å se løsninger frem for utfordringer 🤞🏾Har heldigvis fått lov til å bruke linsene maks 3-4 timer om dagen for å trene og skrive ferdig en eksamen som jeg får nå på mandag. 

Så, etter optiker timen i dag, satte jeg på linsene og tok en liten røsk innvendig på i4en. Den skal som nevnt inn til lakkering av bakluka nå på mandag, men setter av bilen der i morgen. Gadd ikke å ta utvendig i og med at bilen kommer til å bli vasket ren før de setter i gang med lakk. Var utrolig digg å stå ute i sola og pusle. Det er de små tinga :) 

Hadde jo planer om senk, og handlekurven sto klar hos ACS Norge, helt til jeg fikk vite at Bavaria skulle ha hele 21.000,- bare for å montere selve settet. Bilia på Furubakken ville ikke gjøre det, mente det var fare for garanti. Med tanke på situasjonen med øya osv sitter det langt inne å bruke så mye penger når ting er litt usikkert fremover og jeg ikke helt vet hva fremtiden bringer. Så, landa heller på at jeg får spandere på den flytende senterkopper istede 😂Kanskje 20” også kan bli et alternativ etter hvert. 
IMG_0180.thumb.jpeg.0ce82904be1261bfa34cb7cfb5d40e6c.jpeg

IMG_0182.thumb.jpeg.84e643b97278deff17fd1bee9bdbaf79.jpegIMG_0183.thumb.jpeg.8f408b56c9b607c27c4f08e9143bb375.jpeg

Så var det M3en. For to uker siden skulle jeg til Vestby for litt shopping, og hjertet stoppa å slå et lite sekund da den varsla om lite kjølevæske. Opp med panser og sjekke beholderen, og yes:

IMG_0104.thumb.jpeg.82f39cb8d2ebecc399535b34dd60b849.jpeg

Her var det ikke mye. Etter litt korrespondanse med gode @Netlandetble jeg trygga på at det bare var å fylle opp med blå væske og ta seg en prøvetur. Så sagt, som gjort og ble en vellykka tur til Vestby og hjem igjen. Nydelig vær og like nydelig kompanjong til turen :D 

IMG_0106.thumb.jpeg.4f93eb53b09cfe98c0f41357ed83be5e.jpeg

IMG_0111.thumb.jpeg.cc9fd6ff3e330e0d3ce495e4fe525f37.jpeg

Ble en kjøretur søndag samme helg og alt virket til å holde seg på samme nivå. Ingen tydelig lekkasje under heller som jeg her fulgt med på sporadisk. Ingenting unormal gange eller røyk ut av eksos. 
IMG_0121.thumb.jpeg.48cc51fe8f537fd2b6d954fddc595234.jpeg

IMG_0123.thumb.jpeg.eb9eac9dc8dbb8c4b7066872a1a8059c.jpeg

IMG_0126.thumb.jpeg.6f629d871692ada54cdb3090993e5f4e.jpeg

Blir å ta en kjøretur med den i morgen eller på lørdag, så er spent på om alt er som det skal. Den skal uansett inn til Netlandet så fort jeg har tid og mulighet for en grundig sjekk. Nå må jeg bare smøre meg med tålmodighet når det gjelder øya, og ha fokus på eksamen slik at jeg kan få den unnagjort i tilfelle det skulle bli noe store greier med øynene, siden det snakkes om hornhinnetransplantasjon. Det har jeg gjort på venstre øyet og det er en langsom prosess med tilheling, der jeg må belage meg på å ikke bruke linse på det øyet fram til alt er grodd skikkelig. Det kan ta opp til et år. Om det blir så, så er nok det eneste fornuftige å selge M3en :( 

Man blir jo litt stressa, men prøver å holde motet oppe så godt det lar seg gjøre og krysse fingrene for at det blir en løsning på alt til slutt!  

IMG_0108.jpeg

IMG_0124.jpeg

Endret av Dusy
  • Dusy changed the title to Dusy’s E46 M3 & i4 M50 - status quo.
Skrevet
20 timer siden, Dusy skrev:

Har heldigvis fått lov til å bruke linsene maks 3-4 timer om dagen for å trene og skrive ferdig en eksamen som jeg får nå på mandag. 
Så, etter optiker timen i dag, satte jeg på linsene og tok en liten røsk innvendig på i4en.

..så...teller innvendig vask som trening eller eksamensskriving? 😁

Uansett bra å høre at du prøver å se løsninger på det som står foran deg 👍Og så er det jo litt medisin i bilpleie også da.  

Skrevet

Oi oi øyeproblemer er ikke stas Dusy 😩😩.

Trøsten idag er jo at idag er de jo så flinke med dette ,så dette vil nok gå fint men skjønner deg og frustrasjon .

Forstår deg og godt mtp salg da selv om det sikkert sitter langt inne Dusy .

Unasett lykke til her og selv om ikke min tanke teller så håper jeg at e46 beholdes .

Glemte og nevne det når vi traff hverandre sist ,men på denne bilen her var det et nydelig svev når du reiste .😊

Tungt og massivt ,ikke typsik den raspelyden som mange har på disse .😊

Skrevet
43 minutes ago, Orjan said:

..så...teller innvendig vask som trening eller eksamensskriving? 😁

Uansett bra å høre at du prøver å se løsninger på det som står foran deg 👍Og så er det jo litt medisin i bilpleie også da.  

Haha, vi kaller det en treningsøkt :D 

Ja, er nødt til det. Har jo vært nok gjennom åra når det kommer til helsa så er helt ærlig ganske mett.  Bare så jævla dårlig timing med å ha nettopp begynt på masteren og årstiden vi er inne i. Men, nytter ikke å syte heller! 

33 minutes ago, sveigis said:

Oi oi øyeproblemer er ikke stas Dusy 😩😩.

Trøsten idag er jo at idag er de jo så flinke med dette ,så dette vil nok gå fint men skjønner deg og frustrasjon .

Forstår deg og godt mtp salg da selv om det sikkert sitter langt inne Dusy .

Unasett lykke til her og selv om ikke min tanke teller så håper jeg at e46 beholdes .

Glemte og nevne det når vi traff hverandre sist ,men på denne bilen her var det et nydelig svev når du reiste .😊

Tungt og massivt ,ikke typsik den raspelyden som mange har på disse .😊

Ja, herregud. Er veldig takknemlig for at de er så flinke og nøye som de er. Kunne ikke vært mer heldig :) 

Tusen takk for det, Jan! Ja, håper jo selv at den får bli. Lett for å tenke «plan B» løsninger og være litt i forkant rett og slett. Men krysser fingra. Er nøye på å følge time limiten for linsebruken. 

Ja, veldig fornøyd med lyden selv, men kan til tider bli litt mye når man sitter inni den, særlig ved vanlige cruise hastigheter på motorvei over tid 😅 Satse på at det ikke blir så lenge til neste gang vi sees i år!

Skrevet (endret)

En ubeskrivelig følelse når det går lang tid mellom hver gang man ratter denne! :) Linsetiden brukt vel fornuftig. For en årstid vi er inne i. Trafikkbildet er mer fargerikt med alle sommerbilene ute, folk hilser og barn vinker når man kjører forbi 🥰

Turen gikk til vakre Eidsfoss. Alltid fint å stoppe her, nyte utsikten og en kald Solo. Et tegn på at man begynner å bli gammel? 😅

IMG_0213.thumb.jpeg.15912ef5713f88fa71bbec614c903d06.jpegIMG_0214.thumb.jpeg.120b9f684bec2a182c5150aff14492a2.jpegIMG_0220.thumb.jpeg.0e316af7c699703b89da1608923c6718.jpegIMG_0222.thumb.jpeg.d31b398210df1b3955137667a3d820e5.jpegIMG_0231.thumb.jpeg.8da992801fcd61a2019da23f08855b49.jpeg

Må få spylt av den i morgen, full av insekter og støv stakkars :( 

Endret av Dusy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...