Jump to content
Mariuse34

BMW X3 2.5i Lite prosjekt (tenningsproblem: mulig løst)

Recommended Posts

Jeg har kikket på et prosjekt med M54-motor idag. Må bestemme meg idag om jeg kjøper så haster med vettuge svar

Starter litt tungt, bruker olje og det ryker olje på start fra eksos. Forsvinner etter noen øyeblikk, men kommer periodevis tilbake. Gul majones under påfyllingslokkett. Bruker ikke vann ifølge eier, og oljeforbruk og ryking fra eksos oppsto plutselig. 

Hva tenker folk? veishusventilasjon? 

Edited by Mariuse34

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majones på lokk er ofte på bmw motorer uten at det er noe problem. Veivhusventilasjon bør jo forrige eier ha byttet allerede da det er en billig feilsøking. Ellers så tyder det på sløvt bilhold. Jeg tenker vel egentlig ventiltetninger her, men det får du ikke testet på kort varsel.

Enten så får du den grisebillig, da spiller det ikke noen rolle hva feilen er. Ellers så ville jeg styrt unna. 

Lykke til :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eier har nettopp brukt masse penger på bilen da dette oppsto ut av det blå, og er lei. Orker ikke bruke mer penger og har gitt opp å feilsøke. Vil ha ny elbil. 

Jeg har sendt et bud så får vi se :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olje på oppstart tyder på ventiltetninger fordi det da har fått tid på seg til å renne fra toppen og ned i sylinderen. Det varierer kanskje fordi det kun er på et par sylindre og at hvileposisjonen varierer, (altså hvor motoren stopper. Om en innsug eller eksosventil er åpen der som ventiltetningen er dårlig)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjekk etter blårøyk ved motorbrems deretter å gå på gassen. Om det er det, da er det ventiltetninger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da har jeg kjøpt bilen. Så får vi se hva det er. 

Oljeforbruket vet jeg lite om. Fyren har bare kjørt bilen 10 mil siden det oppsto. Men det ryker til og fra når den starter. Ikke helt crazy mye. Ingen motorlamper. Men mer enn nok til at du legge rmerke til det. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg holder foreløpig en knapp på veivhusventilasjonen. Han som solgte bilen var lei etter ti år med bilen, og har ikke feilsøkt mye. Får oppdatere mer når bilen er hentet. Den starter litt som en bil med dårlig batteri, men motoren sviver fint når den er i gang. Men det ryker tidvis av eksosen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...