Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Ampera skrev:

Dette kan bestilles fra Individual, men de gir ikke pris før de får en konkret forespørsel. Ut i fra det jeg vet av erfaring, kan du nok regne med en pris på ca. 150.000.

Tror ikke den er så lett omsettelig. Men for all del, det blir jo som Alpina som tar 85k for Lavalina hele veien. Dog ikke like mye kledt i skinn som her. Samtidig omtrent like mye som jeg solgte i4'n for og hva bruktprisene er i dag, så kanskje ikke helt idiotisk for noe så unikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, 04530dat skrev:

Kode 111 eller 112? Bergen?

Vet ikke koden. Han nevnte 111 og 112? Produksjonen kunne også forandre seg til et tidligere ukenummer🙏. Regner med og håper de følger bestillingsdatoer slik situasjonen er nå med før/etter nyttår. Nå har vel (nesten) alle valgt bort tilvalg som det er restriksjoner på. Da er det datoer som er det mest rettferdige og noe alle sjønner. Da slipper man full fyr og rabalder på sosiale medier etterpå👍 😂
Skien.

 

Endret av M.J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, M.J said:

Vet ikke koden. Han nevnte 111 og 112? Skien.

 

Ok, jeg fikk vite kode 111 på min og uke 44/48, men at det selvsagt ikke var garantert.
Kan jo håpe på at det snart kommer frem at Vedum ikke rekker å innføre avgiften (Moms på elbil: Kanskje blir det utsatt til senere i 2023 (tv2.no)), så det blir litt mindre nervepirrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil lå an til produksjon i september, men det ble ikke noe av. Nå blir det mest sannsynlig i løpet av de neste 2 ukene ble jeg fortalt, men det vet jeg ikke om jeg vil tro på når jeg leser at noen har fått prod uke 49. Skjønner ikke dette jeg, at alt ligger klart til produksjon å så glipper det gang på gang. Synes også at bmw kunne vært noe bedre til å informere sine kunder.

(Moms på elbil: Kanskje blir det utsatt til senere i 2023 (tv2.no)), 
Volvo vil betale momsen for sine kunder og Ford setter ned prisen så det ikke blir moms. Bmw burde også ta noen grep når vi venter i over 18 måneder på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, fupsaker skrev:

Tror ikke den er så lett omsettelig. Men for all del, det blir jo som Alpina som tar 85k for Lavalina hele veien. Dog ikke like mye kledt i skinn som her. Samtidig omtrent like mye som jeg solgte i4'n for og hva bruktprisene er i dag, så kanskje ikke helt idiotisk for noe så unikt?

Hvem bestiller Individual for å selge. Fra du har fått bekreftelse på at de kan produsere bilen går det minimum 30 uker fra bekreftet bestilling til den får tildelt produksjonsuke. Er det mye Individual kan du legge på ytterligere 4 uker, da blir sluttmontering gjort hos Individual. Min bil stod 5 uker hos Individual i München før den ble sendt til Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Z800 skrev:

(Moms på elbil: Kanskje blir det utsatt til senere i 2023 (tv2.no)), 
Volvo vil betale momsen for sine kunder og Ford setter ned prisen så det ikke blir moms. Bmw burde også ta noen grep når vi venter i over 18 måneder på bilen.

Disse bilmerkene har elbiler som ikke er veldig kostbare, derfor kan de gå inn å dekke momsen. Er snakk om noen tusen de må ut med. BMW kan ikke gjøre dette da de også må garantere på momsen på millionbiler som iX og i7. 

Men jeg tror det er en mulighet for at momsen kommer senere i 2023, som artikkelen er inne på. Det vil jo hjelpe på situasjonen for mange som har bestilt bil for lenge siden og sånn sett rammes urimelig av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Disse bilmerkene har elbiler som ikke er veldig kostbare, derfor kan de gå inn å dekke momsen. Er snakk om noen tusen de må ut med. BMW kan ikke gjøre dette da de også må garantere på momsen på millionbiler som iX og i7. 

Ja skjønner det, men det bmw kan tilby er å IKKE ettermontere utstyr som jeg har bestilt. Sånn som kick funksjon og å kunne skrive på mediehjulet. Har ikke spurt om det blir avslag i prisen, men de har heller ikke nevnt det. 
synes de kan ha noe til kunder som får en prisøkning på noe de bestilte for halvannet år siden.

Kan godt hende jeg bare er en GGG i forhold til dette, men jeg angrer mer og mer at jeg ikke stod på kravene mine ovenfor min bedre(beste😁) halvdel å kjøpte en tesla som jeg nå hadde kjørt rundt i i over ett år nå😁🤣

Inbytte prisen på min nåværende bil går også ned for hver dag som går….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Ampera skrev:

Hvem bestiller Individual for å selge. Fra du har fått bekreftelse på at de kan produsere bilen går det minimum 30 uker fra bekreftet bestilling til den får tildelt produksjonsuke. Er det mye Individual kan du legge på ytterligere 4 uker, da blir sluttmontering gjort hos Individual. Min bil stod 5 uker hos Individual i München før den ble sendt til Norge. 

Hadde jeg gått apeshit på individual da i4'en ble bestilt så ville jeg nok ventet i det lengste og hatt bilen.  Men for min del ble det ikke slik denne gang.. Og en KITH hadde jeg nok gjerne bestilt om prisen var fornuftig. Men er det ikke Cools i Nederland som leverer individual/manufaktur? :) Eventuelt får kanskje Munchen ferdig derfra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, fupsaker skrev:

Men er det ikke Cools i Nederland som leverer individual/manufaktur?

Nei !

Bestiller du individual gjennom BMW, blir alt gjort av BMW. Individual kan ikke bestilles for ettermontering. Her må alt være spesifisert og bekreftet før bil blir lagt til produksjon. 

De i Nederland kan levere, det som du ikke bestilte fra BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ViKi skrev:

Statsbudsjettet?

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/P4om8R/foelg-direkte-statsbudsjettet-2023?pinnedEntry=17536

Vektavgift og muligens mva på elbil (gjenstår å se)?

Det som er ekstra spennende er at regjeringen ikke har søkt ESA om forlengelse av fritak for MVA på EL bil. Samtidig sier bransjen at de trenger 4 til 6 måneder på å kunne innføre MVA på EL bil over 500.000. Blir det da MVA på hele beløpet fra januar til ordningen er på plass tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, nokiaas skrev:

Det som er ekstra spennende er at regjeringen ikke har søkt ESA om forlengelse av fritak for MVA på EL bil. Samtidig sier bransjen at de trenger 4 til 6 måneder på å kunne innføre MVA på EL bil over 500.000. Blir det da MVA på hele beløpet fra januar til ordningen er på plass tro...

Det gis nok i såfall en dispensasjon fra ESA til å ha det momsfritt frem til ordningen er på plass…vil jeg tro. Å skulle kreve full moms fra første krone er iallfall urimelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...