Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

For de av dere som forventer bilen tett opp mot årsskiftet, så hadde jeg vurdert alternativet med å hente bilen før den havner på kaia i Bremenhaven. Slik situasjonen er nå, så kan den bli stående der i 3-4 uker før bilen er ombord på en båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Haroni skrev:

For de av dere som forventer bilen tett opp mot årsskiftet, så hadde jeg vurdert alternativet med å hente bilen før den havner på kaia i Bremenhaven. Slik situasjonen er nå, så kan den bli stående der i 3-4 uker før bilen er ombord på en båt.

Sikker? Virker som mange med produksjon slutten av oktober allerede har bilen sin i båt på vei til Norge. Min var også ferdigprodusert i slutten av oktober, men har ikke spurt selger om den er med eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Haroni skrev:

For de av dere som forventer bilen tett opp mot årsskiftet, så hadde jeg vurdert alternativet med å hente bilen før den havner på kaia i Bremenhaven. Slik situasjonen er nå, så kan den bli stående der i 3-4 uker før bilen er ombord på en båt.

Etter det jeg har hørt er det ikke mulig å hente bilene direkte lengre.

Bavaria hadde forventet levering uke 47 for min bil, så bruker de vel kanskje en uke på klargjøring. Og kniper det så kan bilen registrers så fort den er kommet til Norge.

Leveransene går fortere nå enn det gjorde tidligere, mener jeg leste at det nå gikk 3 bilferger kontinuerlig, hittil i november er det registret 65 I4 https://elbilstatistikk.no/

 

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Haroni skrev:

For de av dere som forventer bilen tett opp mot årsskiftet, så hadde jeg vurdert alternativet med å hente bilen før den havner på kaia i Bremenhaven. Slik situasjonen er nå, så kan den bli stående der i 3-4 uker før bilen er ombord på en båt.

Du tenker på denne artikkelen her? https://www.cnbc.com/2022/11/07/from-teslas-to-bmws-cars-are-piling-up-on-land-and-sea-at-german-port.html

Ser vel mest ut som det gjelder frakt over atlanteren?

Bavaria mente midten av desember som tidspunkt for levering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke den artikkelen, men reell situasjon der en i slekt hos meg fikk oppleve at bilen stod ved kaia i 3 uker.

Den kom seg omsider til Drammen denne uka, så tar det sikkert 1-2 uker før bilen får på seg skilter. Da kan en puste lettet ut med tanke på avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Saltkjelen skrev:

Det viktigste for avgiftene sin del er at bilen ankommer norsk jord før 31. desember. Bilen kan registreres så fort den er kjørt av båten i Drammen.

Nja, den må fortolles først før den kan registreres. Dette kan ta opp til ett par dager etter at den er fysisk kjørt av båten, litt ettersom hvor mye de har å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Nja, den må fortolles først før den kan registreres. Dette kan ta opp til ett par dager etter at den er fysisk kjørt av båten, litt ettersom hvor mye de har å gjøre. 

Jeg kjenner ikke til reglene godt nok her, men min forhandler har i alle fall gitt beskjed om at ankomsten til Drammen er det som er avgjørende. Selgerne på Bavaria vil registrere alt av biler så blekket spruter den 31. desember 2022. Antar de har en ordning med fortolling som går raskt (typ samme type tastetrykk som med registrering).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg kjenner ikke til reglene godt nok her, men min forhandler har i alle fall gitt beskjed om at ankomsten til Drammen er det som er avgjørende. Selgerne på Bavaria vil registrere alt av biler så blekket spruter den 31. desember 2022. Antar de har en ordning med fortolling som går raskt (typ samme type tastetrykk som med registrering).

Det er klart at desember måned blir en ekstraordinær måned på havna i Drammen. De fleste importer girer opp for ett rush av biler og de har nok også bemannet seg deretter for at alt skal gå effektivt. Det er tross alt snakk om enorme penger her 😀

Fortolling er kun ett tastetrykk, men det er logistikken som ofte tar litt tid. Som regel ett par dager til en uke under normale omstendigheter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Hl98 skrev:

Min kommer også til Drammen i morgen 😃 Noen som aner hvor lang tid det pleier å ta derfra til forhandler? Skal til Sørlandet. 

Bavaria Arendal regnet med ca en uke til Arendal. og en uke for klargjøring. De fikk flere biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...