Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Marius2002 skrev:

Jepp. Selv trakk jeg også ledning til 3-fas og selv om min Tesla 3 kan lade med 3-fas så koblet elektriker bare på til 1-fas. Da trenger jeg ikke bekymre meg for om andre biler skal lade(besøk osv.), samtidig som det ligger klart om det en gang blir aktuelt med 3-fas, prismessig utgjorde det ingenting her. Ved å lade med 25A 1-fas 230v ligger vi på ca. 6kw her også, og lader vi på natt så holder vi oss fint på nettleietrinnet 5-10kw.

DB3B15C0-4B9E-4A4C-9F6F-42A13F843300.thumb.jpeg.598564fcf7e74a77abbfec932e9bdf77.jpeg
 

Jeg har forøvrig BMW sin lader.

Vi har Easee på 230v 3-fas, men låst til 1-fas, da Porschen ikke støtter 3-fas tydeligvis. :) Så makser ut på 7.2kW, holder i massevis, mens jeg de siste døgnene har ligget på 16A 1-FAS fordi jeg vil senke strømforbruket noe. 😛 Riktig godt nytt år alle mann (og damer) og takk for det gamle! Gleder meg til Bimmers anno 2023!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, fupsaker skrev:

mens jeg de siste døgnene har ligget på 16A 1-FAS fordi jeg vil senke strømforbruket noe.

Her fikk jeg ikke mer enn 25A fra nettselskapet, men det er greit. Lønner det seg å strekke ladingen ut i flere timer med 16A kontra å lade f.eks. 25A kjapt hos dere? 
Her gjør det ikke det, de 3-4 timene med lav kostnad på natt gjør at det lønner seg å lade full pupp(25A) der istedenfor å dra ut ladingen i de dyre timetrinnene. Jeg bikker aldri 10kwt med 25A og lading på natt, men jeg bikker 5kwt uansett om jeg har elbil eller ikke, ila. en måned.

Altså er jeg på nettrinn 5-10kwt om jeg lader med 16A eller 25A, men på 25A så får jeg mer inn på bilen de timene det er billigst  :) 
 

Godt nyttår til alle ja :D 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ble bilen min døpt, i siste liten! Den lyder nå navnet EF41860. Det var ikke den opprinnelige som det ble signert kontrakt på, for de rotet det dessverre til slik at ingen av mine ønskede endringer ble registrert i München før bilen var låst. Så forhandler fikk byttet til en avbestilt bil, som opprinnelig var bestilt en måned senere enn min. Må vente litt ekstra, men hva gjør vel det når erstatningsbilen fikk lurt seg inn på den rette siden av Vedums sjongleri, og jeg slipper å krangle med forhandler om hvem som skal betale avgiftene. En liten bonus er at erstatningsbilen er produsert så sent at den ikke har  utleveringsnekt pga. problemene med motoren fremme :)

Nå gjenstår bare at noen finner den igjen på kaien i Drammen og at forhandler her i Bergen etter hvert ringer og ber meg komme og hente den!

God nyttår til alle 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/30/2022 at 5:40 PM, papertiger said:

Kom over denne nydelige i4’en nede i garasjeanlegget til Bavaria Stavanger i dag, sammen med et par iX1. Ser for øvrig svært bra ut sistnevnte også. Blir bare mer og mer fan av disse felgene. Her gjorde leppa godt også.

1154D9FA-F575-4DEF-B4B2-578AF7137F1B.thumb.jpeg.6833d6dc68f32ae7de3da1672f669143.jpeg

D7AF3DD4-D892-4426-B571-CD6A8DD02748.thumb.jpeg.d804cc5281b9a094e2e219c6d978347c.jpeg

På grunn av at min i4 er stuck i Drammen siden starten av desember, har jeg fått en iX1 som lånebil i påvente av fraktbil - nå kjørt over til vestlandet og tilbake i varierende vær. Med unntak av infotainment med touch-maraton uansett hva man vil stille inn på iX1, er dette en fantastisk bil å kjøre - også på vinterveier. Ikke antydning til å kjenne at dette er en tung bil, men denne skjermnavigeringen uten tradisjonelt BMW- scrollehjul er et steg tilbake.

Endret av TM7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg en "Velkommen til BMW" epost. Der stod det "NÅ BEGYNNER DITT ELEKTRISKE EVENTYR".. Tja.. Da veit de mer enn meg, for alt jeg veit er at den står i Drammen og det er lite eventyr her jeg er 😂

Men det er forhåpentligvis et tegn på at det går fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2023 den 12.30, Zappod skrev:

I dag fikk jeg en "Velkommen til BMW" epost. Der stod det "NÅ BEGYNNER DITT ELEKTRISKE EVENTYR".. Tja.. Da veit de mer enn meg, for alt jeg veit er at den står i Drammen og det er lite eventyr her jeg er 😂

Men det er forhåpentligvis et tegn på at det går fremover...

Fikk samme nå, men tipper det er en automatisk utsendelse etter «utlevering», altså registrering og fakturering 😜 Følger med på kameraene i Drammen, og det virker ikke som fryktelig mye beveger på seg 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Rikkolini said:

Fikk samme nå, men tipper det er en automatisk utsendelse etter «utlevering», altså registrering og fakturering 😜 Følger med på kameraene i Drammen, og det virker ikke som fryktelig mye beveger på seg 🙄

Det er fjerna ca 30-40 bilder fra Holmen syd.. Det er ett av stedene det står BMW'er. Min kan stå der eller på Risgarden. Håper det første for på Risgarden skjer det ikke no...

Men det er ikke så lett å følge med.. Kan jo ikke følge med hele tiden og de fyller jo opp med en gang de fjerner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rikkolini skrev:

Fikk samme nå, men tipper det er en automatisk utsendelse etter «utlevering», altså registrering og fakturering 😜 Følger med på kameraene i Drammen, og det virker ikke som fryktelig mye beveger på seg 🙄

Jeg spurte min selger i går om han viste noe mer om levering fra Drammen.
Han hadde snakket med Axess som frakter biler, de hadde ikke planlagt frakt for 2023 enda :-(  De sa at det fremdeles var kaos der.
Noe annet som jeg syns var litt drøyt var at jeg fikk beskjed om å ikke avregistrere bilen for å spare forsikring og TFF, for om det skulle skje noe på vei til meg så gikk det på min forsikring. Har sendt spørsmål til NAF om de kan lempe ansvaret over på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zappod skrev:

Det er fjerna ca 30-40 bilder fra Holmen syd.. Det er ett av stedene det står BMW'er. Min kan stå der eller på Risgarden. Håper det første for på Risgarden skjer det ikke no...

Men det er ikke så lett å følge med.. Kan jo ikke følge med hele tiden og de fyller jo opp med en gang de fjerner..

Min ble levert til Risgarden :-( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, nokiaas skrev:

Jeg spurte min selger i går om han viste noe mer om levering fra Drammen.
Han hadde snakket med Axess som frakter biler, de hadde ikke planlagt frakt for 2023 enda :-(  De sa at det fremdeles var kaos der.
Noe annet som jeg syns var litt drøyt var at jeg fikk beskjed om å ikke avregistrere bilen for å spare forsikring og TFF, for om det skulle skje noe på vei til meg så gikk det på min forsikring. Har sendt spørsmål til NAF om de kan lempe ansvaret over på meg.

Farlig mye bil inni parkeringshuset der også 😬 Er vel bare å regne med at januar går før man sitter i ny bil og heller bli positivt overrasket. Usikker på om de kan ha lagringsforsikring når den er registrert på kunde, og jeg antar det heller ikke nødvendigvis var i forhandlers interesse med registrering i Drammen. Man har spart seg for mye, så en mnd. med forsikring og TFF får man kanskje være fornøyd med 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, nokiaas said:

Min ble levert til Risgarden :-( 

Tror min også er det dessverre :(

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så kaos? Er de så ubrukelige at de har parkert inn de bilene som kom først burde de jo få sparken hele gjengen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rikkolini skrev:

Farlig mye bil inni parkeringshuset der også 😬 Er vel bare å regne med at januar går før man sitter i ny bil og heller bli positivt overrasket. Usikker på om de kan ha lagringsforsikring når den er registrert på kunde, og jeg antar det heller ikke nødvendigvis var i forhandlers interesse med registrering i Drammen. Man har spart seg for mye, så en mnd. med forsikring og TFF får man kanskje være fornøyd med 😅 

Akkurat kosten for en måned eller to tenker jeg ikke så mye på, men om det skjer en skade så påløper det jo egenandel og eventuelt bonustap. Det er verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zappod skrev:

Tror min også er det dessverre :(

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så kaos? Er de så ubrukelige at de har parkert inn de bilene som kom først burde de jo få sparken hele gjengen 😂

Det er akkurat det som har skjedd. De skriver dette på Axess sine nettsider også. Det har kommet flere tusen biler mer enn det som er vanlig i samme tidsrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...