*MrB* Skrevet Februar 3 Skrevet Februar 3 Var innom Jæger her om dagen, og der sto det en «black on black» LCI. Det er nok det beste jeg har sett hittil av I4. Lyktedesignet var faktisk ikke så ille, selv om det var bedre på pre LCI. Men det viktigste var at den fæle grillen ble tonet veldig ned med nye «riller» og helsort design. Kunne kanskje hatt en helsort LCI. (Det sto også en G90 M5 der, og den er nesten verre live enn på bilder. Jeg gremmes…..) Fahad, Bamalama og fupsaker reagerte på dette 3
Bamalama Skrevet Februar 5 Skrevet Februar 5 Leser at både iX og i5 nå kommer med oppgradert elektronikk (SiC) som visst nok skal gi noen ekstra km med rekkevidde - er det noen grunn til å tro at dette også rulles ut til i4 i næreste fremtid?
sanders54 Skrevet Februar 5 Skrevet Februar 5 Det stemmer. Kommer oppgradinger rundt juni/juli. Lite detaljer er kjent, og hadde vi fått en liten økning i batteri hadde jo det vært supert og. Bamalama reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet Februar 5 Skrevet Februar 5 Det kommer marginale endringer fra 07/2025-produksjon. i4 M50 blir til i4 M60 med 590hk blant annet. Bamalama og fupsaker reagerte på dette 2
Scuirus2 Skrevet Februar 9 Skrevet Februar 9 Det har vært mange klager på at BMW har gått vekk fra laser hovedlys. Men hvis vi skal stole på denne testen er VAG LED matrix bedre enn BMW laser, bortsett kanskje på lang avstand, så alternativet til å gå for ren LED matrise ville vært å utvikle en ny generasjon laserlys med forbedret LED matrise. Og siden laser teknologien ikke kan utnyttes til det fulle i USA og kostnadene er så høye så er det forståelig at de går for ren LED matrise. Får håpe i4 LCI adaptiv LED er minst like bra som den på Skoda Superb i testen. Det mest interessante er fra 14:18. https://youtu.be/iElE9_RFDGA?feature=shared Når jeg får bilen min skal jeg prøve å få gjort en test på E6 i området rundt Espa der det mangler belysning og sammenligne med en iX med laserlys.
Scuirus2 Skrevet Mars 1 Skrevet Mars 1 Er det mulig å finne i ut om batteriet i i4 har CATL, Samsung SDI eller Northvolt celler?
Marius2002 Skrevet Mars 1 Skrevet Mars 1 39 minutter siden, Scuirus2 skrev: Er det mulig å finne i ut om batteriet i i4 har CATL, Samsung SDI eller Northvolt celler? fupsaker reagerte på dette 1
Scuirus2 Skrevet Mars 2 Skrevet Mars 2 Takk for info. Leste at BMW brukte celler fra CATL, Samsung SDI og Northvolt. Var bekymret for at samme modell kunne ha celler fra forskjellige produsenter. Da kan jo batterikvaliteten variere mellom forskjellige eksemplarer av samme modell. Samsung SDI er av de 3-4 produsentene som har høyest kvalitet, kanskje den aller beste. Jeg har vært med å designe flere batteripakker for produktene vi utvikler og produserer. Valg av celler er det som har størst innvirkning på kvaliteten. Har også vært på noen batterikonferanser, slik at jeg har god oversikt over kvalitet og markedet. Det er vel bare 5 produsenter jeg ville ha benyttet celler fra i våre produkter. Denne podkasten fra Nikolai Tangen (sjefen for oljefondet) hvor han intervjuer sjefen i CATL er skremmende når det gjelder europeiske celleprodusenter, men jeg er redd han har rett. https://m.youtube.com/watch?v=5VIXjjw4u9A Ron Jeremy og Dusy reagerte på dette 2
Scuirus2 Skrevet Mars 3 Skrevet Mars 3 Jeg får levert min første elbil som er en i4 M50 om noen få uker. Jeg har fått innstallert en easee Charge Core der jeg bor. Dette er et sameie så jeg hadde ikke mulighet til å velge lader, men så vidt jeg kan bedømme er den grei nå etter at easee har fått godkjenningene på plass. Skal også installere en lader hos min mor hvor jeg bytter fra BMW til Pajero når jeg skal på hytta eller ut å dra 2,5 tonn med båthenger. Ønsker samme type lader på begge steder så da er det easee Charge Up som er aktuell. Hos min mor er det 230V trefas, dette støttes ikke av i4. Vil i4 lade med 7,4kW hvis laderen blir koblet til en 32A kurs? Planlegger å få installert en easee Equalizer også. Sørget heldigvis for å få oppdatert til 63A inntakssikringer da anlegget ble oppgradert for noen år siden. fupsaker reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet Mars 4 Skrevet Mars 4 @Scuirus2 i4 vil lade på 32A dersom det er åpnet for det. Det kan være restriksjoner hos nettleverandør. Jeg fikk kun 25A. Opphavet fikk først kun godkjent 16A, men fikk etter et år økt til 25A. Elektriker la opp kabel begge plasser klsrgjort til 3-fas, men koblet bare 1-fas. Forøvrig er 25A mer enn nok Ron Jeremy reagerte på dette 1
speedtriple99 Skrevet Tirsdag kl. 22:01 Skrevet Tirsdag kl. 22:01 (endret) 22 timer siden, Scuirus2 skrev: Jeg får levert min første elbil som er en i4 M50 om noen få uker. Jeg har fått innstallert en easee Charge Core der jeg bor. Dette er et sameie så jeg hadde ikke mulighet til å velge lader, men så vidt jeg kan bedømme er den grei nå etter at easee har fått godkjenningene på plass. Skal også installere en lader hos min mor hvor jeg bytter fra BMW til Pajero når jeg skal på hytta eller ut å dra 2,5 tonn med båthenger. Ønsker samme type lader på begge steder så da er det easee Charge Up som er aktuell. Hos min mor er det 230V trefas, dette støttes ikke av i4. Vil i4 lade med 7,4kW hvis laderen blir koblet til en 32A kurs? Planlegger å få installert en easee Equalizer også. Sørget heldigvis for å få oppdatert til 63A inntakssikringer da anlegget ble oppgradert for noen år siden. Du må ha 40A kurs/kabling hvis du vil benytte 32A for at i4 skal lade med 32A/7.4kW - fordi kursen ikke bør belastes med mere enn 80% over lengere tid, og en 32A kurs bør da ikke belastes maks (7.4 kW) ved lading. Ved 32A kurs vil elektriker derfor sette lader til ca 25-28A - avhengig av hvilken elektriker man bruker - i praksis 5.5-6.2kW lading på i4 siden det og forsvinner endel effekt ved lading. Easee kan sikres med inntil 40A kurs ifølge Easee. Endret Tirsdag kl. 22:12 av speedtriple99 Ron Jeremy reagerte på dette 1
Dusy Skrevet Tirsdag kl. 22:03 Skrevet Tirsdag kl. 22:03 Noen som har noen tips og triks til å få Spotify appen til å funke uten bugs?
mslello Skrevet Onsdag kl. 13:03 Skrevet Onsdag kl. 13:03 14 timer siden, Dusy skrev: Noen som har noen tips og triks til å få Spotify appen til å funke uten bugs? Hva du opplever da? Har vært feilfri til meg i det siste.
Dusy Skrevet Onsdag kl. 16:23 Skrevet Onsdag kl. 16:23 3 hours ago, mslello said: Hva du opplever da? Har vært feilfri til meg i det siste. At den sliter med å loade og bytte sanger. Har skrudd av at bluetoothen skal synke musikk fra telefonen også. På vei hjem fra nattevakt i dag tidlig gikk det fint, og samme på vei til kveldsvakt nå i sta. Blir ikke helt klok..
Dusy Skrevet Onsdag kl. 21:19 Skrevet Onsdag kl. 21:19 Nå skjer det igjen. Musikken hakker, som om den ikke klarer å loade skikkellg. Har prøvd å logge inn og ut, og da funket det tilsynelatende smooth. Tester igjen i morra. Ikke helt smertefritt dette Spotify opplegget etter litt Googllng..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå