Gå til innhold

i4 tråden

wabby
 Share

Anbefalte innlegg

On 4/14/2022 at 3:15 PM, Iver92 said:

Ser du har spurt mange om dette.

Dessverre så har det veldig liten betydning, jeg har sett folk som har bestilt så sent som januar/februar og har allerede fått bilen. Jeg tror at det har større betydning på hvor folk la inn bestillinga og utstyrsvalg. Jeg bestilte fra et lite tettsted, og har alt ustyr bortsett fra carbon og m-sport brems pakkene. Min bil kommer før en bekjent som bestilte samme bilen men med bare fully charged pakka lenge før meg.

Dette er jo noe annet enn hva jeg ble fortalt av min selger. Han mente det ikke hadde noe å si hvem du bestilte fra... Kunne jo vært interressant å vite når folk har bestilt, når de har fått prod dato og evt når den ble levert. Så kunne vi sett om det virkelig er slik at det er en fordel å finne en forhandler på et lite sted :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zappod skrev:

Dette er jo noe annet enn hva jeg ble fortalt av min selger. Han mente det ikke hadde noe å si hvem du bestilte fra... Kunne jo vært interressant å vite når folk har bestilt, når de har fått prod dato og evt når den ble levert. Så kunne vi sett om det virkelig er slik at det er en fordel å finne en forhandler på et lite sted :-)

Ja, jeg synes det er et merkelig system i så fall, hvis det ikke går sånn noenlunde etter bestillingsdato / ordrenr med hensyn til når man får plass i produksjon. Skjønner hvis man har bestilt noe spesielt tilleggsutstyr/individual e.l, som ikke finnes tilgjengelig i vanlig produksjon at man kan få forsinket levering, men da bør jo dette opplyses om. Hvis en som bestiller i jan 2022 får bil før de som bestilte i juni 2021, så synes jeg BMW har et merkelig ordresystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, ViKi said:

Ja, jeg synes det er et merkelig system i så fall, hvis det ikke går sånn noenlunde etter bestillingsdato / ordrenr med hensyn til når man får plass i produksjon. Skjønner hvis man har bestilt noe spesielt tilleggsutstyr/individual e.l, som ikke finnes tilgjengelig i vanlig produksjon at man kan få forsinket levering, men da bør jo dette opplyses om. Hvis en som bestiller i jan 2022 får bil før de som bestilte i juni 2021, så synes jeg BMW har et merkelig ordresystem.

Hvis dette virkelig er tilfellet vil jeg vurdere å bestille den på nytt fra en annen forhandler.. kan jo evt bare bestille ny og kansellere den som får prod dato senest... Om de som bestilte jan 22 bestilte en m50 og ikke bare en i4 blir jeg jo litt snurt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Haroni skrev:

@fupsaker snart var det verdt all ventingen. Du må ikke finne på å selge 😁 Min har tydeligvis fortsatt samme status. Drøy måned og den venter fortsatt på båt.

Jeg har en Taycan 4 Cross Turismo på vei, så den må nesten selges. ;) Men planen er å kjøre begge et par dager i det minste, kjenne litt på hvordan de er. :) Får en 4 og ikke 4S, så ytelser er jo ganske forskjellig, vil jeg tro. 

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Zappod skrev:

Jeg tror ikke noen andre enn BMW i Tyskland vet hvordan kø systemet faktisk virker 😅

Men om det er så viktig, jeg bestilte i midten av september, og fikk status 112 i starten av mars. Antatt produksjonsuke har vært nede til uke 9, men flyttet uke etter uke.

8. april fikk jeg status 150 med VIN og produksjonen skal være ferdig denne uka, estimert leveringstid er uke 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Iver92 skrev:

Jeg tror ikke noen andre enn BMW i Tyskland vet hvordan kø systemet faktisk virker 😅

Men om det er så viktig, jeg bestilte i midten av september, og fikk status 112 i starten av mars. Antatt produksjonsuke har vært nede til uke 9, men flyttet uke etter uke.

8. april fikk jeg status 150 med VIN og produksjonen skal være ferdig denne uka, estimert leveringstid er uke 19.

Hvor får man status kodene og etter hvert VIN nummeret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2022 den 21.19, mslello skrev:

For meg er det ikke aktuelt å bruke så mye penger på bil uansett. i4 M50 er mer enn dyrt nok. Utfordringen for min del er at jeg kjører såpass mye at motorsterk fossil BMW krever mye servicekostnader at jeg tar meg råd til. 4 års serviceavtale på i4 koster 5500 ca. Uavhengig av hvor mye du kjører. 

I tillegg kommer fordelene med alltid varm bil og veldig smidig i småkjøring. 

Men kunne gjerne tenkt meg en M2 som kosebil en gang 😊

Hvilke forhandler får dere service på 5500? koster 7486,- på Bavaria Bryne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Årsland skrev:

Hvilke forhandler får dere service på 5500? koster 7486,- på Bavaria Bryne

8 minutter siden, nokiaas skrev:

Jeg fikk BSI 4 år fri KM på Bavaria Arendal for 8900,- 

Såpass ja.. ja er 4år med fri km her også. Har dog. storkunderabatt, så er nok derfor jeg får det billigere. Mistenker at 5500,- muligens er fra andre forhandlere? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Årsland skrev:

Såpass ja.. ja er 4år med fri km her også. Har dog. storkunderabatt, så er nok derfor jeg får det billigere. Mistenker at 5500,- muligens er fra andre forhandlere? 🤔

Jeg har også storkunderabatt. 8900,- er før rabatt. Men jeg fikk det med på kjøpet, så jeg er fornøyd 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...